recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trebenet Telefonstik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trebenet Telefonstik

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19650
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2016 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Sivasli_ Sivasli_ skrev:

Kabler osv er trukket, men det resulterede i at jeg pludselig ikke har netforbindelse.

Hvor sidder skillefilter og modem?

Oprindeligt skrevet af Sivasli_ Sivasli_ skrev:

Er der nogen der kan sige noget om der er gjort noget forkert?? Noget som elektrikeren har overset?

Elektrikeren har sgutte været sit arbejde værd. For det første bruger man parsnoet kabel, herefter bruger man et sæt ledere i kablet der er snoet sammen - og ikke mindst, man sætter sig ind i installationen og hvordan den er strikket op, inden man begynder at ændre på den.
Man bruger ikke alle tre sorte og sætter dem sammen!

Hvis du vil have hjælp, bliver du nødt til at forklare præcist, hvordan din installation er, hvad kommer ude fra vejen, hvor ender kabler, hvorfor ville du have flyttet stikket, hvor er dit skillefilter/modem/router osv osv.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Sivasli_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 88
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sivasli_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2016 kl. 11:42
Update:

Jeg fiksede problemet selv.

Det nye trebenet stik som blev placeret i stuen var problemet. De to kabler var sat i, men "knivene" i stikket havde ikke fjernet plast omkring kablet, så metal og kabel ramte ikke hinanden..

BTW - jeg sendte elektrikeren hjem den dag, men ville selv prøve at rode med det inden jeg kaldte på manden igen..

tak for input :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu