|
Trefor (Waoo) Coax |
Besvar |
Forfatter | |
Karsemar
Ny bruger Oprettet: 11-December-2013 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-December-2013 kl. 21:00 |
Hej alle.
Efter at have droppet at se TV siden det blev digitalt har jeg nu besluttet at få mig et TV igen, og det skal være i orden denne gang. Jeg har en regel: Det skal køre over Coax. Har endnu ikke købt TV'et, hvis det har nogen betydning. Jeg har RJ45 stik i alle rum, samlet i et rack-skab lige ved min fiberbox. Jeg er klar over at jeg skal ud og købe kabler, der omformer RJ45 til coax ved TV'et og vice versa fra fiberbox til switch - det bliver ikke noget problem. Problemet er at jeg bor på landet og kun kan finde to leverandører af DVB-C, nemlig Trefor og YouSee. Sidstnævnte leverer åbenbart ikke på min adresse. Trefor påstår jeg kun kan få det over coax på en betingelse, nemlig at jeg køber deres "Canal Digital Family Mix" pakke til 450 kr. om måneden, hvilket er alt for voldsomt. De påstår sågar det kun kan leveres analogt, hvilket jeg dog har læst mig til på nettet er en løgn. Køber jeg en hvilket som helst mindre TV-pakke så kommer der altså intet ud af coax-stikket i fiberboksen. Hvad kan jeg gøre for at få TV uden at skulle have en "boks" med endnu en fjernbetjening ved fjernsynet? Kan jeg benytte Boxer og få det distribrueret ud på en eller anden måde via en antenneforstærker? Eller skal der et kort til hvert TV? Jeg kan forstå på alle de andre energiselskaber i Waoo-sammenslutningen, at de har nogle bedre og billigere produkter over coax, men de må så ikke levere på Trefors territorium. Jeg har kun brug for en håndfuld kanaler, ca. det man får med Boxer mini. Vigtigst er DR og TV2. På forhånd tak!
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Boxer vil, med det du skriver være det bedste bud på en løsning. Vær opmærksom på at den kvalitet du får, er i forhold til andre leverandører ikke den bedste. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
|
Man kunne vel også få IPTV..? Sætte en Recorder Service server op, også sende signalet ud i boligen via netværket..?
Kræver dog du har noget ved tv'et til at modtage signalet. Det kunne f.eks. være en media center pc, som du måske alligevel vil have til at se film på..? Ellers findes der også IPTV plugin til LG samt Samsung, så de kan modtage signalet uden en tilkoblet pc. ;) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |