recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trendforsker: fladskærme er for tabere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrendforsker: fladskærme er for tabere

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Trendforsker: fladskærme er for tabere
    Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:39
Jeg mangler ord for damens dumhed: http://politiken.dk/tjek/digitalt/billede/article1001844.ece

"Men fjernsynsfabrikanterne skal måske ikke glæde sig alt for meget. Snart vil det blive håbløst umoderne at have et kæmpe stuealter ihjemmet, mener Kirsten Poulsen, ejer af firmaet Firstmove, som analyserer danskernes fremtidige forbrugsvaner. »Blandt de mest trendy danskere symboliserer fjernsynet allerede tidsspilde, og mange gemmer det væk eller smider det ud. Har man et tv, er det mere moderne at have en gammel retrokasse end en hypermoderne kæmpefladskærm«, siger hun"
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:52
Hahah, ved ikke om jeg skal grine eller græde. Thumbs Down

Alle analyser og undersøgelser peger i stik modsatte retning af, hvad hun siger. Der sælges flere og flere fladskærme, og de bliver større og større. Jo, udviklingen vil nok stagnere på et tidspunkt, men slet ikke på samme måde, som damen beskriver det.

Jeg vil i øvrigt meget gerne vide hvem "de mest trendy" danskere er.

Jeg tror, at Kirstens firma har brug for noget gratis reklame. Det er jo svære krisetider, og med sådanne udtalelser, mangler hun vist klienter. Den bedste reklame får man ved at være Rasmus Modsat (bare se på ham "global opvarmning er en myte"-fyren - har glemt hans navn) og så håbe på, at man får ret. Hvis ikke, er ingen skade sket. Hvis man får ret, er man en helt.
Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2010 kl. 22:54
Flokken af trendy danskere med en farvet klud om halsen, synes store skærme er platte, alene af den grund, at de hellere vil se TV'et end at se indholdet i TV. Derfor vil de nok vælge små trendy kasser. Familien danmark skal nok sørge for, at holde dampen oppe og stigende på større og større grej til hytten. Clap
Blu-ray
Film
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 08:19
Rolig nu, damen siger tilsyneladende: "Blandt de mest trendy danskere....."
- Det behøver ikke at være en stor gruppe.

Det er ikke klart om det således er journalisten selv, der antyder at TV fabrikanterne går hårde tider i møde, og endelig kan det vel kun stå for denne tråds opretters regning, at resten af befolkningen må være "tabere".

/B
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Rolig nu, damen siger tilsyneladende: "Blandt de mest trendy danskere....."
- Det behøver ikke at være en stor gruppe.

Det er ikke klart om det således er journalisten selv, der antyder at TV fabrikanterne går hårde tider i møde, og endelig kan det vel kun stå for denne tråds opretters regning, at resten af befolkningen må være "tabere".

/B

Har du overhovedet læst artiklen? Har du læst trådstarters kommentar? Wacko
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2010 kl. 18:27
Jeg vil lige tilføje at overskriften har jeg fra EB, hvor de linkede til artiklen i Politiken. Men jeg synes der er god dækning for den i hendes udsagn. Man skal blot læse det modsætningsvis. Det modsatte af "de mest trendy danskere" må være taberne og da det modsatte af billedrør er en fladskærm, ja så er fladskærme for tabere Wink
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 01:16
Og "de mest trendy danskere" er  aldrig hjemme for at sidde og glo på deres tv, lige som resten af familien danmark... Wink
Til top
Skodman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2006
Sted: Lyngby,Denmark
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 01:29
Hurra! jeg er en taber med 47#      Wink
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 01:52
Oprindeligt skrevet af Skodman Skodman skrev:

Hurra! jeg er en taber med 47#      Wink

Velkommen i klubben Tongue
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 06:48
Trendforskere er for tabere... LOL

M.v.h.
Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2006
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 08:17
Selvom jeg i almindelighed har svært ved at se mig selv som en der forsvarer trendforskere eller tvivlsomme eksperter i medierne, har jeg svært ved at se, at der er noget specielt forkert ved det hun siger. EBs overskrift holder selvfølgelig ikke (for man kan ikke slutte modsætningsvis).

Det kommer selvfølgelig an på, hvem man opfatter som de mest trendy, men det er da ikke langt ude at påstå, at det inden for visse dele af den kulturelle elite er almindeligt at sige, at 'jeg ser ikke TV' eller i det mindste kun have et lille TV af nød. Desuden er det klart, at når masserne skovler store fladskærme ind i deres hjem, så går det med fladskærme ligesom med Claude Monets åkander, de går lynhurtigt fra B&O til Bilka-segment.

Jeg tror til gengæld ikke det går ret meget ud over salget af fladskærme, men der kommer helt sikkert nogle produkter, små minimalistiske skærme, til folk der ikke vil have deres stue domineret af TV.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2010 kl. 08:45

Kirsten har formegentlig ret i meget af det hun siger.

Husk nu at damen ikke taler om hvilken teknologi der er bedst osv. - hun udtaler sig om trends (og det er jo ikke hende der skaber trenden, hun "forsker" blot i at kunne spotte trends).

Det har aldrig være trendy (jo, måske for mange år siden) at se meget tv, og de der render ud og køber 40->65" fladskærms tv, er nok folk der ser den del tv - altså de "utrendy".
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu