recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Triggerboks et eller andet :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Triggerboks et eller andet :)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:39
Så kan du sandsynligvis bruge samme løsning som mig
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:46
Kan jeg få dig til at linke til det du har købt :)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 19:49
Købte det for 6-7!år siden

En standard steømsparre skinne fra Elgiganten
En standard strømforsyning fra en lille shop på nørrebro
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:01
Jeg er helt blank :) Så i stedet for at sætte forstærkeren til sparreskinnen, sætter jeg sådan en i sparreskinnen https://www.av-cables.dk/ac-dc-stroemforsyning/universal-ac-dc-adapter-600-ma-10844.html og op i min triggerindgang på min forstærker?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:19
Du kan selvfølgeligt også sætte din forstærker direkte i strømskinnen. Så slukker den når du slukker din raumfelt
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:25
Men ellers var sidste post korrekt? Problemet er bare at jeg ikke er sikker på at jeg kan finde en strømskinne som tænder alt andet, da min Raumfeld ikke bruger mere end 4W og jeg har lige målt efter, det bruger mellem 3,5W og maks 4W. Har så set en variabel strømskinne, men de koster kassen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:32
Ja sidste post var korrekt men det hjælper jo ikke noget hvis din raumfelt ikke kan få strømskinnen til at tænde / slukke
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 20:37
Ok ... Og det tror jeg ikke den kan. Det målte strømforbrug var ved trådløs net. Kabler jeg den, er forbruget endnu lavere. Jeg må se om jeg kan finde noget andet. Jeg ved jeg har set det ... Kan bare ikke finde den "guide" igen :| 
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2016
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:06
Spare skinner ned lærefunktion kan sagtens være følsomme nok. Jeg kan få min til pålideligt at trigge på standby strømmen fra apparater der bruger mindre end min watt måler vil vise ( ca 1 watt ). Kan ikke huske hvor den kommer fra men den har ikke været dyr. Den har model nummer BH0311DL-5J men sjovt nok ikke et varemærke 😅
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:22
Det er vel ikke så heldigt at din raumfeld connector tænder og slutter for spændingen på USB stikket når den tændes og slukkes?
I så tilfælde har du en 5 volt der kan bruges. Engang kunne man få USB elspareskinner der netop fungerede til sådan et formål.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:35
Flash!> Tak for modelnummeret ... Kan så ikke lige finde noget på den :)

KlausDM> Ja sku da, det var en mulighed. Det må den jo næsten gøre. Vil prøve og se om jeg kan måle det.

Det er lidt en sjov kamp :) Jeg må ikke ha noget udstyr som står og brænder kroner af for konen. Jeg må til gengæld gerne bruge 500,- på Elgato EVE som hun glemmer at slukke for, samtidig med at hun skælder ud over forbruget. Derfor min jagt på noget som er så billigt at det faktisk også kan tjene sig hjem igen :p Kvinder!

Kigger efter en strømskinne med USB og håber min Raumfled kan trigge den.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2016 kl. 22:41
Strømskinne med USB sælges ofte som en pc spareskinne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu