recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tripole højtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tripole højtalere

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 15:17
Super. Tak for svar Steen. Så vil jeg overveje at købe et sæt M&k 150mkii som baghøjtaler. Spørgsmålet er så bare om det er bedst at bruge dem som side eller baghøjtalere..
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 17:51
Surround højttalere og bag højttalere bør være ens og i øvrigt passe til fronterne og evt. center højttaler.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Nederen info... Har 4 di-pole højttalere og venter kun på opgradering til Atmos/DTS-X når der kommer en receiver med 11 kanaler


Der er netop kommet en 11 kanals reciever på markedet, Anthem MRX 1120
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Som Steen ganske rigtigt er inde på, frarådes multi-pole af enhver slag til Atmos.


Vil 4 ens fuldtone enheder ikke virke som en? Jeg har nemlig tænkt, at få bygget sådanne 4 med 4 enheder i hver, placeret i samme forplade.
Jeg tænker det vil give en mere ensartethed i rummet til flere lyttere.


Enhed Enhed


Enhed Enhed
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 18:55
Så længe alle enheder spiller i samme retning, kan jeg ikke se at det skulle give problemer.
Til top
Sven Palvig Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Marts-2012
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sven Palvig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Så længe alle enheder spiller i samme retning, kan jeg ikke se at det skulle give problemer.

Mægtigt. Tak. Så bliver det løsningen for mig.

Redigeret af Sven Palvig - 30-Januar-2016 kl. 19:20
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2016 kl. 19:50
Spørg Strecker på dette site. Han har praktisk erfaring med både monopol og tripol til atmos
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Nederen info... Har 4 di-pole højttalere og venter kun på opgradering til Atmos/DTS-X når der kommer en receiver med 11 kanaler

onkyos top model har 11 kanaler, bare til orientering.
Ole Hansen
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

onkyos top model har 11 kanaler, bare til orientering.

Tak, jeg ved det men den har ikke DTS-X og er en ældre model. Venter pænt på næste generation. Så meget haster det heller ikke (konto drænet)
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:


Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

<span style="line-height: 1.4;">onkyos top model har 11 kanaler, bare til orientering.</span>


Tak, jeg ved det men den har ikke DTS-X og er en ældre model. Venter pænt på næste generation. Så meget haster det heller ikke (konto drænet)


Er det næste generation Onkyo du venter på?
Ved du hvornår de forventes at lancere nyt?
Har lige idag fået at vide, at TX-NR3030 (som vel skal kaldes Onkyos topmodel) er i restordre, og at det nok er fordi der kommer noget nyt.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Er det næste generation Onkyo du venter på?
Ved du hvornår de forventes at lancere nyt?
Har lige idag fået at vide, at TX-NR3030 (som vel skal kaldes Onkyos topmodel) er i restordre, og at det nok er fordi der kommer noget nyt.

Ja, det er enten den nye Onkyo eller Integra med 11 kanaler jeg går efter. Jeg ved ikke hvornår de kommer da det ikke virker som om det kommer med nye receivere på et fast tidspunkt.

Lyder spændende hvis den er ved at udgå. Så er de nye nok lige på trapperne. Tak for info
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu