recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tråløs distr. af cabeltvsignal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettråløs distr. af cabeltvsignal

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brfc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: tråløs distr. af cabeltvsignal
    Sendt: 22-Maj-2008 kl. 15:20

Hej Alle

Første post så jeg håber på overbærenhed. Jeg har forsøgt at læse mig frem til besvarelse af mit spørgsmål men jeg kan ikke hitte rede i det...

Jeg er ved at lave køkken og havde tænkt mig at stille min gamle stationære computer ud under det nye køkkenbord for at kunne høre musik, se fodboldkampen eller madprogrammet, have internetmadopskrifter og andet ved hånden. Men jeg er noget af en noob (som det åbenbart hedder).

Min computer er ret gammel p4 2ghz og uden dvi out på gfx og der er heller ikke et tvkort i.

Mit spørgsmål er:

Hvordan får jeg bedst og billigst (et eller andet sted i midten er nok mest realistisk) mulighed for at se TV i køkkenet via min computer - allerhelst uden at trække et kabel fra det værelse hvor antennestikket kommer ud?Det er nemlig et ret langt stykke og kræver en masse huller i mine vægge....

Og hvis jeg ikke slipper for at trække kabel hvilket tvkort (gerne med FM modtager) er bedst til prisen

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:02
Hvis du søger lidt i de indlæg der har været så vil du se at der ikke er noget alternativ til et kabel til dit TV. Det er ikke muligt at distribuere alm. tv-kanaler via et netværk. Hverken trådløst eller i et kablet netværk. Du er nødt til at have et tv-kabel trukket fra dit antennestik til din pc. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Hvis du søger lidt i de indlæg der har været så vil du se at der ikke er noget alternativ til et kabel til dit TV. Det er ikke muligt at distribuere alm. tv-kanaler via et netværk. Hverken trådløst eller i et kablet netværk. Du er nødt til at have et tv-kabel trukket fra dit antennestik til din pc. 

Well, der er den mulighed at man køber en Linux-baseret STB, som kan streame den valgte kanal (transport stream) over LAN/WLAN. På computeren kan man se kanalen (streamen) med VLC.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:13
Ja det er selvfølgelig en løsning. Ikke en der er nem at gå til, men det kunne lade sig gøre. Det er selvfølgelig lidt træls at skifte kanel på den når STB'en ikke lige er i nærheden.

Har du et forslag til STB?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
OHJ-1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Januar-2008
Point: 115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 00:16

Hej brfc,

Velkommen til.

Der er måske den mulighed for dig at du køber en Slingbox og lader den, via internettet, distribuere dit tv signal til din internet koblet (feks trådløs) labtop. Prøv at søge lidt om emnet Slingbox her eller på nettet - måske er det noget som kan bruges?!

Mvh, Ole

Redigeret af OHJ-1 - 24-Maj-2008 kl. 01:08
Samsung LE46M87BD-Harmony 525
Samsung SMT-H3106 HD Digital
PS3 60GB - Onkyo TX-SR605 - Focal JMlab
Beosound 9000 + Beoport
2xPenta mkIII 2xBeolab 8000
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2008 kl. 01:16
Ellers er der vel den sædvanlige løsning med trådløs overførsel via en transmitter til 500,-kr.  Jeg fandt een i Netto til 150,-kr.
http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=24
Den virker faktisk forbløffende godt, giver næsten samme billedkvalitet som via kabel og overfører remotens IR kommandoer. Senderen er tilsluttet en SONY 870.

Redigeret af ----OR---- - 24-Maj-2008 kl. 01:20
Til top
brfc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-Maj-2008
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2008 kl. 18:17

Hej alle

Tak for jeres input.

Jeg havde jo nok en fornemmelse af at det var et lidt tricky problem at løse på en god måde.

Det ender nok med at blive et kabel der skal få signalet ud i køkkenet  - så frem med boremaskinen....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu