|
Tråløs lyd til projektorern |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
kennethlee
Ny bruger Oprettet: 18-April-2010 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 24-Marts-2017 kl. 08:51 |
Jeg har købt mig en Benq MH530 og skal til at sætte det hele up.
Jeg ser helst at det meste bliver trådløst for at slippe for at trække for mange kabler. I den forbindelse vil jeg høre om man kan gøre det med lyden? Den har aux udgang. Hvad er den bedste løsning? Jeg har ikke brug for lyd der lyder som en million, jeg kan helt ærligt ikke høre den store forskel. Men vil slf gerne have det lyder ok og gerne trådløst. Kan man få en aux bluetooth transmitter? Eller en mini forstærker/fordeler jeg kan ligge på loftet oven projektorer som så fordeler det med ledning ud til de højtalere jeg bygger ind i troldtekt loftet? Det skal helst være nemt og enkelt og noget en novice hurtigt kan sætte sig ind i |
|
kennethlee
Funktioner
Tak(0)
|
Det samme gælder på sin vis også HDMI transmitter som jeg har kunne se man kan få, hvilket jeg overvejer at benytte til min xbox one som står i rummet ved siden af.
En hdmi transmitter kan den fordele lyden videre ud også?
|
|
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor sender du overhovedet lyd til projektoren?
Tag lyden fra kilde/forstærker.
|
|
kennethlee
Funktioner
Tak(0)
|
Eneste signal Projektoren får er hdmi fra xboxen og der er jo lyden med i.
Foreslår du en anden løsning?
|
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
nu er det ikke din projektor der skal leverer lyden, det er din afspiller, medmindre du kun afspiller fra en chromecast eller lign. sættes i projektoren.
men det er svært at hjælpe når vi ikke kender din enheder. |
|
MulleB
Guld medlem Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
Funktioner
Tak(0)
|
okay, så kom der lige info mens jeg skrev mit indlæg.
køb en receiver og sæt ved din Xbox. så: Xbox HDMI -> receiver HDMI -> projektor Højttalerne sluttes til receiveren. |
|
kennethlee
Funktioner
Tak(0)
|
Mit setup er egentlig meget simpelt indtil videre da jeg ikke er sikker på hvad der skal købes for at det spiller:
Har lige uploadet et billede af det http://i63.tinypic.com/jq4wuw.png
|
|
kennethlee
Funktioner
Tak(0)
|
Er det sådan en her vi snakker:
http://www.ebay.de/itm/HDMI-Extractor-Audio-Splitter-auf-SPDIF-RCA-Stereo-L-R-Analog-Output-Konverter-/152435437713?hash=item237ddc3091:g:nHMAAOSwTuJYoWvH eller måske denne her: http://www.ebay.de/itm/1080P-120m-HDMI-HDCP-Extender-uber-Ethernet-TX-RX-Transmitter-Empfanger-Set-/122357952851?hash=item1c7d1a3153:g:YgIAAOSwr~lYpW4h kunne være smart hvis jeg kunne sende både hdmi til projektoren og lyd til højtalerne Redigeret af kennethlee - 24-Marts-2017 kl. 10:19 |
|
kennethlee
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også en Powerline sat til min router så har ethernet i alle kontakter.
Kan jeg måske sætte XBOX>Hdmi til ethernet box>gennem elkablerne>ethernet til hdmi box>Projektor ? De plejer vidst at komme i et sæt af to en tranmitter og en modtager?
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tråløs eller troløs lyd?
Kan godt være du ikke vægter lyden højt i en film, men som min skal du ha en reciever for at få lyd. |
|
kennethlee
Funktioner
Tak(0)
|
skal slf ha en reciever på i enden, men burde jeg ikke kunne det med ovenstående løsning efter "hdmi ethernet box modtager".
Kan man få en lille reciver der bare kan ligge på loftet
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Recieveren er ikke "i enden", men en "fordeler" hvor du sender signal fra X-box ind i. I den skilles lyden fra og billedet sendes videre til projector. Lyden tages fra højttalerklemnerne på reciever til passive højttalere.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |