recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Træt af Yousee router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Træt af Yousee router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Træt af Yousee router
    Sendt: 07-September-2016 kl. 09:29
Jeg har i lang tid haft store problemer med mit Wi-Fi netværk. Jeg har 100mBit fra Yousee, har et par gange haft teknikker ude og flere gange fået skiftet router, ændret kanaler o.s.v. Har nu en Sagemcom 50001 router, som også understøtter 5 ghz

Alligevel fungerer vores netværk elendigt. Ofte udfald, skal genstartes meget ofte (min 3-4 gange om ugen). Har vi brugt Airplay skal både router og anlæg genstartes.

Nu gider jeg ikke mere, så tænker at løsningen må være at tilkoble en anden router til at stå for Wi-Fi. Hvilken router, som ikke er dyr, kan anbefales? Hi-Fi Klubben anbefaler deres egen Linksys EA6100 til 599, men er der noget bedre jeg skal gå efter?

På forhånd tak

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 10:32
Jeg har sat mit YouSee modem i brigde mode og bruger en asus ac66u.
Der har flere gange været asus ac66u og asus ac68u til salg her på siden.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 11:21
Jeg kører med en ASUS RT-AC68. Den kan klart anbefales. Jeg hr også YouSee - dog var det tidligere WAOO, så det er deres fiberboks/router jeg brugte tidligere - også med ringe resultat.

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 12:37
Kan også anbefale. RT-AC68

Har brugt den til Waoo da deres router også er ringe.

Har aldrig genstartet den. Kører stabilt altid.

Har 15 wifi enheder kørende på den.   Og en masse via kabel printer, 2x NAS og nogle PC
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 12:50
Jeg har en AirPort Express spændt for mit youSee-tildelte router/modem.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 14:04
Tak. Det lyder jo meget tillokkende med den Asus. Kan den håndtere 100mBit?
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 14:14
Power har RT-N66U til 799. Er der forskel på den og AC66U?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af joern joern skrev:

Power har RT-N66U til 799. Er der forskel på den og AC66U?


Ja! Den kører kun "N", hvor dem vi nævner kører AC, hvilket er den nyeste standard. Du kan lige så godt vælge en AC-router, da prisforskellen er så lille, og hastigheden er højere på en AC-router.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 14:53
http://www.pricerunner.dk/pl/168-2836556/Routere/ASUS-RT-AC66U-Sammenlign-Priser?q=asus+rt+ac66&ref=redirect&search=asus+rt+ac66

Som du kan se på pricerunner, så koster RT-AC66 150,- mere, men kan ofte føes på tilbud til under 800,-.

Og ellers sælges de brugt indimellem, til 5-600,-

M.v.h.
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 15:15
Ok. Er der tilfældigvis en der har en til salg?
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 15:56
Så skal du nok over i køb/salg tråden. Der rammer du mange flere..
Til top
Guruen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-September-2016
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guruen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2016 kl. 16:25
Jeg har oplevet nøjagtig det samme som dig.
Og klaget, og klaget...

Alle mine problemer forsvandt fra den ene dag til den anden, da jeg modtog den nye Yousee boks sammen med en ny (meget stor og hvid) router.

Nu falder enhederne ikke af nettet, og min hastighed er ved telestyrelsens målinger fordoblet.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu