recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TrueHD + DTS HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrueHD + DTS HD

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DjBeau Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: TrueHD + DTS HD
    Sendt: 11-April-2011 kl. 10:13
Hej

Jeg har netop købt en blu-ray-afspiller og et nyt tv, så nu mangler jeg bare at kunne afspille TrueHD og DTS HD MA. Jeg har en NAD T743 surround-receiver, men den kan, så vidt jeg forstår, ikke afspille de nævnte formater.

Er det muligt at udvide mit setup med et eller andet apparat, som kan dekode formaterne, så jeg slipper for at købe en helt ny receiver, eller er jeg nødt til at hive den store tegnedreng frem?

Mvh
Bo
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 10:16
Hvis den blu-ray afspiller har analog 5.1 og din reciever her indgang. Så kan du det gennem.ellers er det ny reciever
Til top
DjBeau Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:00
Afspilleren er egentlig bare et drev i min computer (jeg afspiller fra den), så der er ingen udgange. Jeg sender lyden via coax, så det jeg leder efter, er vel nærmest et aggregat, som kan dekode lyden, før den ryger i min receiver.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:10
glem analog fra pc
du skal have en ny forstærker og et grafikkort som kan sende HD formater ud

Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:17
Du kan ikke sende HD lyd via SPDIF eller COAX - der er ikke båndbredde nok. Du skal bruge HDMI eller analogt smide lyd gennem  coax kabler fra afspiller til receiver
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
DjBeau Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 11:41
Dang!
Nå, det er der jo ikke noget at gøre ved. Tak for svar!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6631
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 12:06
Så vidt jeg kan se, har NAD T743 5.1 analog input. Du mangler så en blu-ray afspiller, der har 5.1 analog udgang. 

Det er nok den billigste måde, det kan løses på.



Redigeret af Brixen - 11-April-2011 kl. 12:08
Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Så vidt jeg kan se, har <span Apple-style-span="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">NAD T743 5.1 analog input. Du mangler så en blu-ray afspiller, der har 5.1 analog udgang. </span>
<span Apple-style-span="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">
</span>
<span Apple-style-span="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">Det er nok den billigste måde, det kan løses på.</span>
<span Apple-style-span="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 1px; -webkit-border-vertical-spacing: 1px; ">
</span>
Det har brixen ret i
Til top
DjBeau Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Juli-2008
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 13:48
Med andre ord ville jeg kunne købe en afspiller med 5.1 analog udgang, som så ville sende 6 kanaler videre til min NAD forstærker, som så distribuerer det ud til de respektive enheder?
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af DjBeau DjBeau skrev:

Med andre ord ville jeg kunne købe en afspiller med 5.1 analog udgang, som så ville sende 6 kanaler videre til min NAD forstærker, som så distribuerer det ud til de respektive enheder?

JA
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af DjBeau DjBeau skrev:

Med andre ord ville jeg kunne købe en afspiller med 5.1 analog udgang, som så ville sende 6 kanaler videre til min NAD forstærker, som så distribuerer det ud til de respektive enheder?

Jeg ville dog låne en afspiller først og se om du overhovedet synes det er det hele værd. Jeg ville persnoligt foretrække DTS-core signalet gennem coax/optisk fremfor den fulde bitrate analog ind.
Til top
mfhansen82 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2011
Sted: Kbh, Danmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2011 kl. 14:43
Hvis afspilleren ellers kan afkode signalet udemærket, er der intet problem i dette. Men det kræver at afspilleren har en rimelig fornuftig A/D converter, da den ikke kun skal dekomprimere HD formaterne, men også skal afkode det efterfølgende PCM signal.
 
Jeg dekomprimerer jo formaterne i min bluray afspiller, men sender så signalet videre som rå PCM. Men det er ikke sikkert at din receiver kan modtage flerkanals PCM. Smile
 
Om ikke andet så vil du helt klart få bedre lyd ved at afkode HD formaterne, frem for DTS-core delen. Og TrueHD er slet ikke bagudkompatibel, så der er den almindelige DD du skal afspille. Men sørg for at finde en bluray med en rigtig god A/D converter og analoge 5.1 kanalers udgang.


Redigeret af mfhansen82 - 11-April-2011 kl. 14:46
Mvh
Michael Hansen

Sony KDL-32V5500 | Sony STR-DH700 | Sony BDP-S360 | Sony CDP-XB920 QS
------------------------
Dali Basis 100 sub | Dali Lektor 6 front | Jamo A3Cen center | Jamo Sat300II surround
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu