recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .TS til DVD inkl. undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.TS til DVD inkl. undertekster

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 23:56

Forstået!!

Men når du har vist det, så overbevis dem om at .TS er et fedt format. Det er helt "råt" alt kommer over digitalt.

Jeg har optaget adskillige film på DVD i .TS format og vi er rigtig glade for kvaliteten

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Nogen der ved noget om ProjektX og hvordan man skal gøre? Jeg fandt også muxman, men fandt ud af at det ikke var gratis. Vil helst ikke smide penge efter noget før jeg ved om det virker :-) Er der evt. andre muligheder end muxman?

PS: Det er via DVB-T jeg modtager signalet

Muxman er gratis. Du må ha´kikket på pro versionen. Du demuxer bare filen med ProjectX. Så står du med en videofil, en lydfil og en undertekstfil. Dem lægger du ind i Muxman, og på få minutter har du fædig DVD struktur klar til at brænde på en skive.

Flemming

Redigeret af fltk - 13-Februar-2008 kl. 00:16
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 01:02

Så fik jeg det endelig til at virke..

Brugte ProjectX og Muxman (det var jo gratis) :-)

Har kun et problem. Rammen om underteksterne som plejer at være sort er nu rød (default) men fandt ud af at man kunne ændre farven ved at stille på "simulate DVB Subpictures IRD colur model:" under preSettings-subtitle i ProjektX. Jeg prøvede alle valgmuligheder og fik farverne rød, grøn og div. andre underlige farver, men bare ikke sort. Nogen der kan hjælpe??

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af stefanb stefanb skrev:

Så fik jeg det endelig til at virke..

Brugte ProjectX og Muxman (det var jo gratis) :-)

Har kun et problem. Rammen om underteksterne som plejer at være sort er nu rød (default) men fandt ud af at man kunne ændre farven ved at stille på "simulate DVB Subpictures IRD colur model:" under preSettings-subtitle i ProjektX. Jeg prøvede alle valgmuligheder og fik farverne rød, grøn og div. andre underlige farver, men bare ikke sort. Nogen der kan hjælpe??

Du kommer nok til at leve med den røde farve, eller hvad du nu vælger. Jeg mener at have prøvet det hele uden held, men selve underteksterne står heldigvis ganske flot, især sammenlignet med den gamle udgave af ProjectX.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:48
Jeg har ikke prøvet Muxman, men bruger et andet DVD-authoring program - ReJig - som Ingmar anbefaler og linker til på sin side (se ovenfor). Det giver undertekster på sort baggrund, hvis man følger Ingmars udmærkede anvisning. Og det er også gratis.

vh. Thomas
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 22:53

Så lykkedes det.

Men desværre kun med en optagelse fra TV2. Til at starte med lavede jeg en lille testfilm optaget fra DR1 og det var med den alle de underlige farver kom frem. Men så prøvede jeg med en optagelse fra TV2 og valgte SVT i menuen "simulate DVB Subpictures IRD colur model:" i ProjectX og så kom der de fineste undertekster på. Så det tyder vel på at DR og TV2 ikke er helt enige om hvilke farver eller format der skal sendes i. Men mon ikke udviklerne af ProjectX finder ud af det på et tidspunkt...

Og forresten tak for alle de rigtig gode svar. Det har været meget lærerigt.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2008 kl. 17:03

Jeg har nu også prøvet Rejig, og jeg må indrømme, at undertekster og baggrund står endnu flottere end med Muxman, både fra DR1 og TV2. Kanon.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu