recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .ts til DVD skive?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.ts til DVD skive?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hmm.. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: .ts til DVD skive?
    Sendt: 15-November-2007 kl. 12:25

Jeg har en 7,19 GB stor .ts fil (vare lidt under en time) jeg gerne vil brænde på en enkelt dvd-skive på 4.7 GB.

Jeg har prøvet at søge i timevis på nettet, og doenloaded forskellige programmer, men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Har prøvet at downloade noget TMPGEnc (læste om at det skulle være godt), men har ikke kunnet få en licens kode til Xpress versionen, kun til DVDAuthor versionen..

Jeg er rart ny inden for dette område, så kan nogle hjælpe mig med hvordan jeg får en .ts fil brændt (tror også den skal konverteres først) på en DVD skive?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 14:26
Hvad vil du? Lave en DVD som kan afspilles i en normal DVD afspiller? I så fald er der stykke vej, da der skal laves flere ting (re-encodning til lavere bitrate, DVD authoring, og sidst brænding).

De fleste programmer, som kan gøre dette på en gang ("one click" applikationer), koster penge. For eksempel TMPGEnc, der er relativt dyr (men også godt...).

Et billigere program er ConvertXtoDVD. SUPER er et freeware program. Find dem på videohelp.com.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 14:45

Hej.

Prøv denne link med gratis pgr. og DK anvisning http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 14:56

Du skal først have filen igennem et DVD authoring program for at danne DVD struktur. Herefter skal de dannede filer igennem et program der kan skrumpe til den ønskede størrelse, 4,7 GB, som f.eks. Nero Recode eller DVD Shrink, hvorefter de nye filer er klar til brænding med et DVD brænderprogram.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Du skal først have filen igennem et DVD authoring program for at danne DVD struktur. Herefter skal de dannede filer igennem et program der kan skrumpe til den ønskede størrelse, 4,7 GB, som f.eks. Nero Recode eller DVD Shrink, hvorefter de nye filer er klar til brænding med et DVD brænderprogram.

Jeg ville gøre det omvendt. Først re-encodning af TS til MPEG-2 (DVD Video profil) med en bitrate, som passer til en single layer disc, og derefter en tur gennem authoring programmet. Din TS er også MPEG-2, ja, men i teorien kan bitraten spike over 10 Mbps, og dermed er det ikke en valid DVD Video MPEG-2 videofil.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10469
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg ville gøre det omvendt. Først re-encodning af TS til MPEG-2 (DVD Video profil) med en bitrate, som passer til en single layer disc, og derefter en tur gennem authoring programmet. Din TS er også MPEG-2, ja, men i teorien kan bitraten spike over 10 Mbps, og dermed er det ikke en valid DVD Video MPEG-2 videofil.

Sådan kan det også gøres, men billedkvaliteten vil forringes mere på denne måde fordi der sker en reencoding. DVD Shrink og Nero Recode fjerner blot noget ikke synligt materiale uden at kode om. Det med bitrates på over 10 Mbps betyder intet og skal blot ignoreres i authoring programmet, hvis der kommer advarsel om dette og DVDen vil uden problemer kunne afspilles i enhver DVd afspiller.

Flemming   

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hmm.. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2007 kl. 16:47

Tak fordi i prøver at hjælpe

Et skridt af gangen.. Først skal jeg bruge et DVD authoring program.. Nogle som kan anbefale et gratis et?

Og hvis jeg gerne vil have lavet videon om til PAl, hvordan/hvornår skal jeg det?

Til top
Hmm.. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 15:05

Nu har jeg lavet .ts filen om til en .vob fil med SUPER.. Problemet er bare at den "kun" fylder 2,6 GB, og jeg vil jo gerne udnytte alle de 4,7 GB... Nogen der ved hvordan?

Jeg er virkelig lost lige nu

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Hmm.. Hmm.. skrev:

Nu har jeg lavet .ts filen om til en .vob fil med SUPER.. Problemet er bare at den "kun" fylder 2,6 GB, og jeg vil jo gerne udnytte alle de 4,7 GB... Nogen der ved hvordan?

Jeg er virkelig lost lige nu

Øg bithastigheden (Bitrate kbps feltet) for Video delen

Brug ca. ½-2/3 gange flere bits!

Se evt. dette screenshot - værdien i eksemplet skulle altså sættes til ca. 2300.

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Oktober-2004
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 21:23

Du kan regne bitraten ud med en calculator.

Her er en:

http://www.videohelp.com/calc.htm

Til top
Hmm.. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2007 kl. 10:42

Har øget den fra 5664 til 9792 og nu fylder den 2,9 GB.. Det er lidt mærkeligt, for ind til videre har der været ca. 50 imellem hvert trin, men nu er det næste 29040.. Altså 3 gange større????

Hvad skal jeg gøre?

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu