|
.ts til DVD skive? |
Besvar |
Forfatter | ||
Hmm..
Ny bruger Oprettet: 26-Juli-2007 Status: Offline Point: 5 |
Emne: .ts til DVD skive? Sendt: 15-November-2007 kl. 12:25 |
|
Jeg har en 7,19 GB stor .ts fil (vare lidt under en time) jeg gerne vil brænde på en enkelt dvd-skive på 4.7 GB. Jeg har prøvet at søge i timevis på nettet, og doenloaded forskellige programmer, men jeg har ikke kunnet få det til at virke. Har prøvet at downloade noget TMPGEnc (læste om at det skulle være godt), men har ikke kunnet få en licens kode til Xpress versionen, kun til DVDAuthor versionen.. Jeg er rart ny inden for dette område, så kan nogle hjælpe mig med hvordan jeg får en .ts fil brændt (tror også den skal konverteres først) på en DVD skive? |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 15-November-2007 kl. 14:26 | |
Hvad vil du? Lave en DVD som kan afspilles i en normal DVD afspiller? I så fald er der stykke vej, da der skal laves flere ting (re-encodning til lavere bitrate, DVD authoring, og sidst brænding).
De fleste programmer, som kan gøre dette på en gang ("one click" applikationer), koster penge. For eksempel TMPGEnc, der er relativt dyr (men også godt...). Et billigere program er ConvertXtoDVD. SUPER er et freeware program. Find dem på videohelp.com. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
abadabadoo
Bruger Oprettet: 19-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
Sendt: 15-November-2007 kl. 14:45 | |
Hej. Prøv denne link med gratis pgr. og DK anvisning http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp |
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Sendt: 15-November-2007 kl. 14:56 | |
Du skal først have filen igennem et DVD authoring program for at danne DVD struktur. Herefter skal de dannede filer igennem et program der kan skrumpe til den ønskede størrelse, 4,7 GB, som f.eks. Nero Recode eller DVD Shrink, hvorefter de nye filer er klar til brænding med et DVD brænderprogram. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 15-November-2007 kl. 15:02 | |
Jeg ville gøre det omvendt. Først re-encodning af TS til MPEG-2 (DVD Video profil) med en bitrate, som passer til en single layer disc, og derefter en tur gennem authoring programmet. Din TS er også MPEG-2, ja, men i teorien kan bitraten spike over 10 Mbps, og dermed er det ikke en valid DVD Video MPEG-2 videofil. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10469 |
Sendt: 15-November-2007 kl. 15:15 | |
Sådan kan det også gøres, men billedkvaliteten vil forringes mere på denne måde fordi der sker en reencoding. DVD Shrink og Nero Recode fjerner blot noget ikke synligt materiale uden at kode om. Det med bitrates på over 10 Mbps betyder intet og skal blot ignoreres i authoring programmet, hvis der kommer advarsel om dette og DVDen vil uden problemer kunne afspilles i enhver DVd afspiller. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
Hmm..
Sendt: 15-November-2007 kl. 16:47 | |
Tak fordi i prøver at hjælpe Et skridt af gangen.. Først skal jeg bruge et DVD authoring program.. Nogle som kan anbefale et gratis et? Og hvis jeg gerne vil have lavet videon om til PAl, hvordan/hvornår skal jeg det? |
||
Hmm..
Sendt: 16-November-2007 kl. 15:05 | |
Nu har jeg lavet .ts filen om til en .vob fil med SUPER.. Problemet er bare at den "kun" fylder 2,6 GB, og jeg vil jo gerne udnytte alle de 4,7 GB... Nogen der ved hvordan? Jeg er virkelig lost lige nu |
||
laursen
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
Sendt: 16-November-2007 kl. 20:37 | |
Øg bithastigheden (Bitrate kbps feltet) for Video delen Brug ca. ½-2/3 gange flere bits! Se evt. dette screenshot - værdien i eksemplet skulle altså sættes til ca. 2300. /Lars |
||
Redaktør, recordere.dk
|
||
norbert
Super bruger Oprettet: 24-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 298 |
Sendt: 16-November-2007 kl. 21:23 | |
Hmm..
Sendt: 17-November-2007 kl. 10:42 | |
Har øget den fra 5664 til 9792 og nu fylder den 2,9 GB.. Det er lidt mærkeligt, for ind til videre har der været ca. 50 imellem hvert trin, men nu er det næste 29040.. Altså 3 gange større???? Hvad skal jeg gøre? |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |