recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tsunde's garage bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTsunde's garage bio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Emne: Tsunde's garage bio
    Sendt: 23-Marts-2011 kl. 12:49
Så er jeg endeligt kommet igang med mit projekt.

Det er min garage som jeg er ved at bygge om, målene er cirka 4 x 2,5 meter og 2 meter til loftet.

Jeg er ved at hive alt ned og få alle tingene ud, så finder man ud af hvor meget lort man har kunne samle i den tid vi har boet der :(

Porten bliver lukket til, så den eneste indgang kommer til at være gennem vores udestue:

Her er porten, den bliver hevet ned i dag (når jeg får samlet mod til at afmonterer den anden fjeder, det er sgu ikke så lidt krafter der er i sådan en spændt fjerder, det var tæt på at gå galt med den først).
Det er her lærrede kommer til at være jeg regner med cirka 105", så er der cirka 10 cm i hver side til mine højttalere.

Her kan man se indgangen, den anden dør er ud til et lille værksted. Der kommer 100mm isolering i alle vægge og loft. Dertil kommer et eller 2 lag gips, som bliver monteret i gulv og loft for at mindske støjen i at komme gennem væggen.

Af udstyr regner jeg med følgende:

Projektor: Benq W600+ (eller en brugt AE900 el.l.)
Lærred: Starter med en MDF plader der bliver malet, så kommer der et lærred senere
Forstærker: Pioneer VSX 920 (er købt)
Højttalere: Et 5.1 sæt MK K5 med subwoof (Er købt)
Afspiller: PS3 slim (Er købt)
Siddeplads: Enten et par fede lænestole eller en sofa, kan ikke helt blive enig med mig selv
Akustik: Loft og bagvæg bliver beklædt med troldtek

Har glædet mig til at komme igang, men når man så er startet virker det pludseligt ret uoverskueligt, men tanken om, at sætter en blueray film på for første gang, holder mig lidt i gang Tongue 
Har købt "The Pacific" blueraysæt, som jeg har lovet mig selv ikke at se før bio'en er klar Confused

Redigeret af Tsunde - 18-April-2011 kl. 14:35
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 13:37
Spændende projekt. Jeg glæder mig til at se det videre forløb :)
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 13:43
spændende. Du kan overveje fiberplader i stedet for gips. De har dobbelt så meget masse og lydisolerer bedre. Har det ikke selv, men har set det nævnt herinde i andre tråde.
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 14:08
Det kunne være en god ide, kan bare ikke finde noget om dem til indvendigt brug, mere til facade beklædning. Men kan høre i XL byg i dag, skal alligevel over og købe rockwool.

Vil gerne have væggene så tynde som muligt grundet den begrænset brede i rummet. Ved godt, at en gipsplade til 1,3 cm ikke betyder så meget, men 2 stk i hver side er alligevel 5 cm som går af skærmstørrelsen det er vel 5-6". Og vil over 100" Tongue

Redigeret af Tsunde - 23-Marts-2011 kl. 14:20
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

Har glædet mig til at komme igang, men når man så er startet virker det pludseligt ret uoverskueligt

Har du ikke nogle venner eller kollegaer der kan komme forbi et par weekender og give et nap med?, så kommer du hurtigere ud over stepperne, har nogle at vende problemstillingerne med og kan få lidt hyggesnak (og øl!) med imens Tongue
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 15:31
Du skal huske at Troldtekt skal have Rockwool eller tilsvarende bagved for at have den bedste effekt.
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 21:47
Har lige haft en ven forbi for at hjælpe med at støbe fundament ved porten. Det hjælper helt klart at være flere in projektet. Men for at blive færdig bliver jeg nød til at lave lidt i hverdagene, men det er også nemmere når man kan se at det begynder at ligne et rum.

Skal der ikke en gipsplade mellem Rockwool pg troldtek?
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2011 kl. 22:09
Det mener jeg bestemt ikke at der skal - se evt på http://www.troldtekt.dk/Privat/Produktfakta/Enkel-montering/Montering-af-underlag.aspx
eller tag en snak med Troldtekt
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 00:26
Ser spændende ud, glæder mig til at se det færdige resultat.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 09:21
Det er altid super spændende at følge sådanne projekter. Det giver inspiration (selv om man pt. bor i leje lejlighed Tongue) og lyst til at prøve selv. Du bliver nødt til at huske at tage billeder efterhånden som projektet skrider frem.

Hvor stort er rummet i øvrigt?

Redigeret af CerealKiller - 24-Marts-2011 kl. 09:22
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 09:35
Vil gætte på at rummet er cirka 4 x 2,5 meter og 2 meter til loftet. 

I hvert fald er det hvad han skriver i starten ;)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 09:38
Lyder spændende, og glæder mig til at se de færdige billeder.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu