recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TUDEGRIM - Router fra YouSee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TUDEGRIM - Router fra YouSee

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 08:30
Det ligner meget den jeg har fra fullrate og hvis det er en coax forbindelse, så er jeg ret overbevist om at det er den samme.

Jeg er sgu' ette tilfreds. Wifirækkevidden er elendig og jeg har den skal jævnligt genstartes, da den lukker af for store dele af nettet. Håber det fungerer bedre for dig
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 09:35
jeg forstår ikke helt hvad folk regner med når de får routere.. med internettet, det er jo altid budget løsninger.

personligt så definere jeg altid, at jeg MAX vil have et modem, har f.eks. med mit fiber en lille hvid kasse hængende og så er det egentligt det.

Så har jeg min gamle AC68 som bare funker perfekt endnu. og som har Hestekræfterne til reelt at kunne køre et ordentligt WIFI netværk.
Til top
oleahmed Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oleahmed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det ligner meget den jeg har fra fullrate og hvis det er en coax forbindelse, så er jeg ret overbevist om at det er den samme.

Jeg er sgu' ette tilfreds. Wifirækkevidden er elendig og jeg har den skal jævnligt genstartes, da den lukker af for store dele af nettet. Håber det fungerer bedre for dig

Hvis man sætter den i Bridge mode, og bruger sin egen router derfra, så kører den rokkestabilt, blev så træt af at den gik nærmest hver dag. Det er dens WIFI del som er noget skrammel og elendigt kodet.

:)
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af And.- And.- skrev:

Er det en sagem fast 3890 v3 ? For jeg har sagem fast 3890 v2, wifi er frygtelig på den, det crasher konstant, 2-5 reboots om ugen er påkrævet.. skod skrammel

Det er Sagem Fast 3890 WE

Det kan også være computeren, som har problemet med at falde ud. Nu har jeg haft tre forskellige routere i min tid som computerbruger. Ved udfald, er der intet andet at gøre, end at slukke computeren og tænde den igen. Sådan har det altid været.

Hvordan er din placeret? På gulvet? Hvis ja, så prøv at hæng den op, ca. en meters "penge".

Det er samtlige enheder i hjemmet der lige pludselig besked om koden er forkert eller netværket ik er tilgængelig, efter reboot er alt fint igen. Men jeg ser også yousee's eget forum, at mange skriger op omkring netop den wifi fejl.. Men Yousee er nok ligeglade, desværre 
Til top
And.- Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-April-2008
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér And.- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

jeg forstår ikke helt hvad folk regner med når de får routere.. med internettet, det er jo altid budget løsninger.

personligt så definere jeg altid, at jeg MAX vil have et modem, har f.eks. med mit fiber en lille hvid kasse hængende og så er det egentligt det.

Så har jeg min gamle AC68 som bare funker perfekt endnu. og som har Hestekræfterne til reelt at kunne køre et ordentligt WIFI netværk.

Det er vel fair nok at stille krav til stabilitet, hvilket den den fejler på. Hvis jeg kunne få any other device, I would .. Men der er kun det lort desværre
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af oleahmed oleahmed skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Det ligner meget den jeg har fra fullrate og hvis det er en coax forbindelse, så er jeg ret overbevist om at det er den samme.

Jeg er sgu' ette tilfreds. Wifirækkevidden er elendig og jeg har den skal jævnligt genstartes, da den lukker af for store dele af nettet. Håber det fungerer bedre for dig

Hvis man sætter den i Bridge mode, og bruger sin egen router derfra, så kører den rokkestabilt, blev så træt af at den gik nærmest hver dag. Det er dens WIFI del som er noget skrammel og elendigt kodet.

:)

Det var også min plan, men nu overvejer jeg kraftigt at skifte til boligforeningens internet. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 13:31

Helt enig i, at den pågældende Sagem-router er fantastisk grim, og jeg undrer mig over, at en leverandør ikke får at vide, at der er tale om et produkt, der skal stå i en dagligstue og ikke i et serverrum. Fx burde det være muligt at slukke for de blinkende lamper; dem skal man jo kun bruge i forbindelse med fejlsøgning eller når man genstarter routeren (hvilken den i øvrigt skal gøres tit).

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 15:28
Hvis jeg ikke var så doven så havde jeg også sat "rumskibet" i bridgemode og sat min egen på som jeg har købt - for wifi rækkevidden er pænt ringe og så er det lidt dumt, at man hver gang skal vælge om man vil køre 2,4 eller 5 ghz (sådan er den i hvertfald sat op fra teknikerens side da han var her) - den kunne jo bare skifte automatisk som mange andre routere gør.
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 15:30
Måden den er sat op på væggen på, gør den altså heller ikke kønnere... ;)
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 15:43
Yup, og Fullrate bruger samme model. Jeg har gennem de sidste 20 år set de fleste af SAGEM''s produkter, og det er det samme franske crap altsammen. 

Det var også SAGEM, der kostede Danmark næsten ½ milliard, hvis nogle husker tilbage til starten af årtusindet: https://da.wikipedia.org/wiki/T%C3%A5rnfalk_(UAV)


Redigeret af MikeW - 18-Juni-2018 kl. 15:44
Til top
symbol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér symbol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2018 kl. 21:11
Har den selv og synes den er mød fed. 
Ydelses mæssigt er den top klasse og banker afsted med fulde 120m/bit (har 100/20)i hele stuen og selv inde i soveværelset længst væk fra routeren trækker jeg over 80M/bit.

Men smag og behag er gudskelov forskellig :-) 
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2018 kl. 07:47
Jeg ville faktisk hellere have at YouSee / Hiper også tilbød et rent modem, så man selv kunne have router osv. (uden at skulle køre i Bridged Mode).

Tidlligere havde de et lille modem der fyldte 1/4 af routeren. Men efter de kører endnu højere hastigheder har de fravalgt det.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu