|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Legarth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 29-September-2009 kl. 21:14 |
|
Hejsa,
Er nået til valg af TV tuner. Lige nu har jeg kun alm. stueantenne (DVB-T)... men er da muligt jeg køber et YouSee(DVB-C) abonnement når nu det kun koster 166 om måneden og er ukodet (Basis pakken). Jeg vil derfor gerne have mulighed for begge. Har kigget på:(alle fra TerraTec) Cinergy HTC USB XS HD TerraTec H5 TerraTec H7 Cinergy'en er billigst og ser ud til at være præcis det jeg har brug for. Den er bare udsolgt OVER ALT!!! TerraTec H5 virker ret ens med Cinergy men er dyrere og er fra deres "Exclusive" serie... hvad fanden er forskellen anyone????? Og så H7 som virker som H5 bare med kortlæser... er det rigtigt forstået. Nogen der kender forskellen??? (Andet en prisen) Og hvad med HD... læste et sted i forumet at en modtager var en modtager og dekodning ikke har noget med tuneren(når tuneren er et add on til computeren) at gøre er det rigtigt?? (Regner med at købe Asrock ION 330-BD... lader til at den sagtens kan klare at decode 1080p H.264) |
||
![]() |
||
Legarth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-September-2009 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Har fatisk lige send følgende mail til TerraTec. (Tror nu ikke de svare da eneste kontakt jeg kunne få var en kontant for vidresalg af deres produkter.
Hello, I live in Denmark and I am in the market for a hybrid TV-Tuner and your products seem excellent. I originally wanted to buy the "Cinergy HTC USB XS HD" however it is out of stock everywhere I look. So I saw the TerraTec H5 on your website which is supposedly from your more "Exclusive TerraTec" series. It seems to me thought that the Cinergy is infact superior the the TerraTec H5 as it comes with software for decoding H.264 as well as a better (newer) remote. Hardware wise they seem very similar (read identical). The H5 is just a bit more expensive. Could you please elaborate on the diffrences of these devices? I don't really care about the minor price difference... but I would feel stupid purchasing a H5 if I thought that it was inferior to the "Consumer level" Cinergy. Best regards Morten Redigeret af Legarth - 29-September-2009 kl. 21:36 |
||
![]() |
||
Fonzelius ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Status: Offline Point: 87 |
![]() |
|
du må meget gerne poste deres svar herinde!
Jeg overvejer selv det samme |
||
Mvh Fonzelius
Panasonic TH42PX80E - Samsung SMT-H3106 - LG RH188B - Sony PS3 - Yamaha RXV620RDS - Cayin CD252 - Cayin 252B - Dynaudio Audience 52SE |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10489 |
![]() |
|
Jeg har tidligere fået det svar fra Terratec, at Cinergy og H5 er identiske, bortset fra useendet. H7 har samme funktioner + indbygget CI interface, så den også kan bruges til betalingsTV. Flemming Redigeret af fltk - 02-Oktober-2009 kl. 13:59 |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Jeg har faktisk et Cinergy HTC USB XS HDkort og det er rigtig godt sammen med DVBviewer, mens det medfølgende program (home cinema) ikke rigtig syntes ok. Men virker upåklagelig med dvbviewer. Flot billede.
Patriarken har en H7, det ville være rigtig godt hvis han kom på banen med en melding, Han sad og afprøvede kortet en dag hans kone var i byen (ja, ellers må han ikke rode for meget med den slags :) Måske skulle man bede ham om en kommentar, han plejer at have fod på det hele. |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
Men skal man bruge et terratec i en HTPC som kilden til et TV, skal man jo have 2 af slagsen, en der bruges som optager og en man ser tv med.
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jo, jeg har tuneren, og den er egentlig OK, men ikke lige til mit behov. Den virker fint med betalingstv i DVBviewer. MEN: Da jeg havde et håb om at den kunne agere 5. tuner i min 7MC box sammen med 3 FireDTV og 1 FloppyDTV vha DVBviewer/DVBlink, jae så smadrede jeg hele mit setup. Se det var derfor det skulle gøres når konen ikke var hjemme ![]() Der kom alle mulige (EPG)konflikter og samtidigt var det tilfældigt om der kom billede på tuneren. Et er sikkert though DVBlink stinker, idéen er god men føj for en gang slamkodning, og føj for en bugfest. Ulideligt var det at sætte op. Og da det så kørte var det ubrugeligt pga stabiliteten. Tuneren bliver ikke released, kanal skifte var sådan en gang imellem. Da mine FireFloppytunere tilmed ikke virkede....Jae... ![]() H7 Hardwaren fejler intet though. Men jeg kan ikke anbefale DVBlink til nogen period. Det er måske fint hvis man vil lege og kan acceptere udfald osv. Det gider jeg ikke. Tuneren er midlertidigt suspenderet i mit setup. Jeg kan dog sige at hvis man kører udenom DVBlink, virker H7 fint med FTA i 7MC(DVB-T). DVB-C delen og DVB-T delen kan køre som dual tuner(Men hvordan du putter to antennesignaler i fra forskellige kilder, når der kune er ét stik?).....Det skal man nok ikke spørge om i Fona...Det kan dog lade sig gøre... DVB-C delen bliver registret i 7MC som en såkaldt ClearQAM tuner, som faktisk er digitalt kabel alla DVB-C dog ikke helt det samme. (I hvert fald scannes der ikke rigtigt i 7MC. forkert mhz inkrementer) Redigeret af Patriarken - 07-Oktober-2009 kl. 21:27 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
PATRIARK
Så først dit svar i dag, jeg fik ikke en mail eller har overset den. Meget glad for dir svar, det var rigtig godt. Tror godt jeg kunne få en sådan til at køre (hos mig altså, jeg har ikke så meget kørene) Tak for det! ![]() Ken_T |
||
![]() |
||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
|
Hmmmm. Hvis du ikke bruger din H7 alligevel vil du så sælge den??? :-) Jeg er nemlig meget tæt på at købe en og lidt rabat kan jeg som go jyde ikke stå for :-P |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9412 |
![]() |
|
Vil da også gerne smide et bud hvis Eye Tv medfølger. |
||
![]() |
||
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
|
Nå.... det lader ikke til at han vil sælge hehe... så
skidt.. må bare købe en. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
700kr modtager betaler porto
|
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |