|
Tunere fra Digitaldevices.de |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cisero ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 06-Maj-2010 Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-September-2012 kl. 14:43 |
Jeg skal til at bygge en HTPC windows media center server med dvb-s2 og dvb-t tunere til modtagelse af Canal Digital (via parabol), Freesat og local DTT.
Jeg har læst at Digitaldevices.de skal producere noget af det ypperste indenfor tunere, og at deres drivere skulle virke perfekt i en media center opsætning in Windows 7. Hvilke tunere (interne) vil I anbefale til modtagelse af ovenfornævnte signaler, og er der andre producenter af tunere I vil anbefale fremfor tunere fra Digitaldevices.de ? Mvh. cisero
|
|
![]() |
|
zumosol ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Digital devices virker, det gør Technotrend også, jeg har begge i hver sin HTPC.
den ene er ikke bedre end den anden synes jeg, den eneste forskel er at jeg har 5 års erfaring med Technotrend og 6 måneder med Digitaldevices, der så til gengæld har den fordel at de kan udbygges med flere tunere uden problemer ( er det 8 i alt?), jeg kører kun med 2. Rent prismæssigt er Technotrend vist billigst og billigst for begge er at købe dem i Tyskland :) Mht mediacenter software så vil jeg anbefale Dvbviewer der er suveræn til TV modtagelse, med Recordservice og evt. XBMC til film. XBMC kan i dag kan bruges som front end med Recordservice/Dvbviewer som back-end. Ulempen er at man ikke kan køre XBMC i et vindue , altså se TV samtidigt med man er på nettet. Det kan man hvis man kører Dvbviewer/Recordservice alene f.eks med Concinnity 3D som skin. Sidstnævnte fungere samlet bedre, men XBMC er flottest er der mange der synes jeg er ikke en af dem der synes det :).. Til TV modtagelse synes jeg, i hvert fald ved satellit modtagelse, at Windows Mediacenter er noget skrammel.. Mediaportal er også en mulighed, evt. også sammen med XBMC, men jeg har kun prøvet Mediaportal en gang for 3-4 år siden og det var bestemt ikke noget at skrive hjem om, men det er vist nok blevet bedre? Nå men det var tunere du spurgte om :).. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |