recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV antenne hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV antenne hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juli-2011
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV antenne hjælp
    Sendt: 31-Maj-2012 kl. 21:09
Jeg står og skal flytte til en adresse med tvivlsom tv dækning

Monteres i et tørrestativ?
Eller andre?

For jeg må ikke bore ind i vægen, eller bore i gavlen

Jeg må gerne hænge en antenne i tørrestativet på tarassen

Eller stille en på tarassen

Så alle gode forslag modtages
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 21:22
Adresse med tvilsom TV  dækning Disapprove  så er den for lille.

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 21:27
Tvivlsom dækning skal forstås på denne måde, i denne situation

Adressen er i Kolding, cirka 2,5 - 3 kilometer fra sende masten

En indendørs antenne, er tvivlsom da
Væggene i boligen er tykt beton
Så er på udkig efter en udendørs antenne der ikke er påvirket af væggene
Til top
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 21:35
Til masten er der 3095 m
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2012 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af hup hup skrev:

Til masten er der 3095 m

Der er vel en form for fælles tv forsyning i ejendommen, som du alligevel skal være en del af (og betale til) - tjek det først.

Hvis du kan se tårnet fra det sted antennen skal placeres, så behøver du ikke er særlig stor antenne - måske endda den du linker til - men det afhænger meget af, at der er frit sigt uden store huse ol der skygger for sendetårnet.  Du kan måske placere antennen 15-25 cm under altanen ovenover. (husk pindene skal stå lodret, og der skal et beslag egnet til lodret montage.

Hvis du skal have antennen inde,  bør den være større, da der et vist tab gennem vægen. Igen er det større huse, bakker ol på vejen til sendetårnet, der er mindre godt.   Det kan være godt, at have en forstærker monteret ret tæt på antennen,  det mindsker problemer med signaltab gennem kablet ind i stuen.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Oprindeligt skrevet af hup hup skrev:

Til masten er der 3095 m

Der er vel en form for fælles tv forsyning i ejendommen, som du alligevel skal være en del af (og betale til) - tjek det først.

Hvis du kan se tårnet fra det sted antennen skal placeres, så behøver du ikke er særlig stor antenne - måske endda den du linker til - men det afhænger meget af, at der er frit sigt uden store huse ol der skygger for sendetårnet.  Du kan måske placere antennen 15-25 cm under altanen ovenover. (husk pindene skal stå lodret, og der skal et beslag egnet til lodret montage.

Hvis du skal have antennen inde,  bør den være større, da der et vist tab gennem vægen. Igen er det større huse, bakker ol på vejen til sendetårnet, der er mindre godt.   Det kan være godt, at have en forstærker monteret ret tæt på antennen,  det mindsker problemer med signaltab gennem kablet ind i stuen.

Lars  Smile

Ja der er fællesantenne
Men jeg har boxertv, hvor jeg sparer 500-600 Det er jo også penge

Så vis jeg køber en antenne til 200 er der stadig en besparelse
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 00:23
Men det er ikke fællesantenne hvor du er forpligtiget til at være tilsluttet? sådan er det nogle steder.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
hup Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2012 kl. 00:26
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Men det er ikke fællesantenne hvor du er forpligtiget til at være tilsluttet? sådan er det nogle steder.

Nej, jeg er ikke forpligtet til at betale vis jeg ikke vil
Dov, 500KR om året. Til vedligeholdelse
Uanset om jeg vælger boxertv, fiber, eller andet
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu