|
TV antenne hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
hup ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2011 Status: Offline Point: 31 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Maj-2012 kl. 21:09 |
|
Jeg står og skal flytte til en adresse med tvivlsom tv dækning
Kan denne antenne http://www.av-cables.dk/div_tilbehoer/dvbt_antenne/udendoers_dvbt/triax_digi_6_w_dvbt_antenne_6_elementer_3764_da.html Monteres i et tørrestativ? Eller andre? For jeg må ikke bore ind i vægen, eller bore i gavlen Jeg må gerne hænge en antenne i tørrestativet på tarassen Eller stille en på tarassen Så alle gode forslag modtages
|
||
![]() |
||
Lytro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Sted: Nejede,Hillerød Status: Offline Point: 363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Adresse med tvilsom TV dækning
![]() Lynge
![]() |
||
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
||
![]() |
||
hup ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juli-2011 Status: Offline Point: 31 |
|
Tvivlsom dækning skal forstås på denne måde, i denne situation
Adressen er i Kolding, cirka 2,5 - 3 kilometer fra sende masten En indendørs antenne, er tvivlsom da Væggene i boligen er tykt beton Så er på udkig efter en udendørs antenne der ikke er påvirket af væggene
|
||
![]() |
||
|
Til masten er der 3095 m
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Der er vel en form for fælles tv forsyning i ejendommen, som du alligevel skal være en del af (og betale til) - tjek det først. Hvis du kan se tårnet fra det sted antennen skal placeres, så behøver du ikke er særlig stor antenne - måske endda den du linker til - men det afhænger meget af, at der er frit sigt uden store huse ol der skygger for sendetårnet. Du kan måske placere antennen 15-25 cm under altanen ovenover. (husk pindene skal stå lodret, og der skal et beslag egnet til lodret montage. Hvis du skal have antennen inde, bør den være større, da der et vist tab gennem vægen. Igen er det større huse, bakker ol på vejen til sendetårnet, der er mindre godt. Det kan være godt, at have en forstærker monteret ret tæt på antennen, det mindsker problemer med signaltab gennem kablet ind i stuen. Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
|
Ja der er fællesantenne Men jeg har boxertv, hvor jeg sparer 500-600 Det er jo også penge Så vis jeg køber en antenne til 200 er der stadig en besparelse
|
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
|
Men det er ikke fællesantenne hvor du er forpligtiget til at være tilsluttet? sådan er det nogle steder.
|
||
Hold jer fra simplyelectronics.net
|
||
![]() |
||
|
Nej, jeg er ikke forpligtet til at betale vis jeg ikke vil Dov, 500KR om året. Til vedligeholdelse Uanset om jeg vælger boxertv, fiber, eller andet
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |