|
TV beskadiget af Post Danmark |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Det synes jeg ikke.
Trådstarter spørger hvad man gør i en sådan situation. Og jeg giver blot mit besyv med. Har aldrig haft problemer med ombytning og reparation hos dem.
Er det unfair?
Ok. Der findes måske nogle sælgere i Elgiganten som har den fornødne specialviden. Jeg har bare ikke mødt dem.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Mufti@ Så er det dumt med sådan en generaliserende udtalelse. Jeg er sikker på vi alle har mødt dumme sælgere der ikke ved en hujende fis om det de sælger.
De fleste gange jeg har handlet i Elgiganten, har jeg mødt kompetente sælgere, der faktisk helst vil sælge mig det bedste til den billigste pris. Og nej, jeg har ingen forbindelser til Elgiganten. |
|||
![]() |
|||
azrael ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Sted: Tilst Status: Offline Point: 1698 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Sandere ord er aldrig blevet skrevet. Jeg købte i august 2013 et Samsung F8005 til små 10000 kroner i Bilka (eller rettere, på bilka.dk), hvilket (mod min gode vilje) skulle sendes med Post DK og som Post DK prompte "mistede". For at føje spot til skade sendte Post DK et brev til mig for at høre, om tv'et var ankommet i god behold og samtidigt afkrævede mig en tro og love-erklæring om, at det ikke var tilfældet. De forsøgte endda at blande Rigspolitiet ind i sagen. Et par måneder forinden havde en af deres bude formået at aflevere 2 stk. Panasonic DMR-BCT820 BD/HDD recordere hos en vildt fremmed person. Igen snakker vi om en værdi omkring de 10000 kroner. Recorderne fik jeg heldigvis reddet hjem. Det er mig en evig gåde, hvordan politikerne år efter år kan lade Post DK fortsætte med stigende priser og faldende service (i det omfang service stadig kan blive ringere hos Post DK). |
|||
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
|
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De gange jeg handlet der har jeg ikke mødt kompetente sælgere.
Kommer kun for prisen.
Sidst jeg ville købe et køleskab som de massivt havde reklameret for, fik jeg at vide det ikke var på lager. meeen vi har et meget bedre tilbud.......
Jeg insisterede på at købe det og fik nærmest en skideballe fordi jeg ikke ville købe drypbakke og jordstik. Da jeg også afslog at købe forsikring var kommentaren....... Det er du selv ude om.
Kompetent tja.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Snakker vi om een Elgiganten? |
|||
![]() |
|||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg bygger mine udtalelser på flere butikker.
Det var ikke meningen at starte en krig og hetz mod Elgiganten.
Bare at de er flinke i reklamations sager og måske en smule bagefter når det handler om specialviden.
Lad os stoppe her.
![]() Det endte jo lykkeligt for trådstarter.
|
|||
![]() |
|||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg er nu enig med Mufti. Har aldrig mødt en ansat i Elmutanten, der havde den nødvendige piratviden om et produkt. Jeg er dog heldigvis selv rigtig klog på området, og har altid sat mig ind i de ting jeg vil købe der. Så jeg kommer også kun for prisen.
Og ja, de få gange jeg har haft behov for en bytter eller har fortrudt, har servicen været helt i top. Ikke en eneste gang, har der været noget at klage over. Og det er bestemt også vigtigere for mig. Redigeret af Nagash - 18-Juli-2014 kl. 22:22 |
|||
![]() |
|||
Rolf Lemmike ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1066 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Når man føler sig så klog, så spørger man vel ikke en sælger om emnet. Man spørger ikke om det, man selv ved. Ellers handler det om at promovere sig selv. Eller få bekræftet hvor klog man er. En speciallæge i neurologi går ikke til en praktiserende læge for at spørge om sit eget neurologiske problem. Man må anerkende mennesker på det niveau, som de befinder sig på. Ellers får man mange problemer og bliver i sidste ende ensom eller møder megen modstand i livet. Anvender man samtidig ordene du eller I kombineret med en destruktiv vending, er det en psykologisk og kommunikationsmæssig hovedregel at blive mødt med en tilsvarende eller ligefrem en hævnende destruktivitet. Derved bliver man måske ubevidst selv skyld i den modstand, som man ikke bryder sig om. Vel kan alle ekspedienter naturligvis ikke svare på det, man altid specifikt gerne vil have svare på. Men man kan altid som kunde være høflig og forstående samt anmode sælgeren om at undersøge noget specifikt og svare fx med email. Eller man kan be om at snakke med een, der ved noget om emnet. Med så mange tekniske nyheder vil selv en universitetsuddannelse med speciale i det pågældende hurtigt være forældet og uanvendelig. Forøvrigt har jeg i modsætning til andre forretninger af og til mødt konsulenter ved udgangen af Elgiganten, der spørger og noterer ens tilfredshed. Jeg har endog også skrevet og ytret min utilfredshed over et salg. Endog fået medhold hos Elgiganten og får en ekstra enhed gratis til en værdi af ca kr 3500. Og hvis man mener, at foretningen bør gøre mere eller noget andet, kan man kommunikere konstruktivt med forretningen i stedet for i et forum, som forretningen næppe læser. En direkte kommunikation medfører som regel et bedre resultat. Redigeret af bentpetersson - 19-Juli-2014 kl. 09:46 |
|||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|||
![]() |
|||
Asskicker ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Men i siger vel dermed også at i ikke er villige til at betale for en gode service og viden? Pris og kvalitet hænger som reelt sammen.
|
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ikke altid, jeg har i alle specialbutikker for tv/hifi mødt personale, der lige så godt kunne sælge frimærker hos Post DK. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Byteman2 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2013 Status: Offline Point: 150 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Man kan sikkert være heldig at finde ekspedienter med stor viden og nok også en del som ikke har den store viden. El-giganten mod formodes at have en stor udskiftning og en del unge, hvilket jo ikke hjælper med mindre vi snakker mobiler.
For et par uger siden ledte jeg forgæves efter deres Chromecast i butikken. Så en ekspedient som hjalp et par. Ventede til det rette øjeblik hvor parret snakkede indbyrdes og han bare ventede ved siden af. Spurgte lige hurtigt hvor jeg kunne finde Chromecast og fik bare retur at jeg måtte trække et nummer. Men ellers er det fint for mig med god bytte service og mindre vægt på faglig viden. Resten kan man google sig til. Hvis det er det der skal til for at holde priserne i bund, så fair nok. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |