recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV beskadiget af Post Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV beskadiget af Post Danmark

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

De aner ikke noget som helst om hvad de sælger.
 

Men er altid flinke til retur og reparations sager.



Det er udenfor trådens emne omkring salg hvad du skriver, men det er ikke fair overfor Elgiganten. Jeg har på de mange forskellige produkter som jeg har købt på mine og andres vegne, oplevet stor viden, idet de også specialiserer sig afdelingsvis. Mere kan vist ikke forventes, men internet muliggør at man selv kan opsøge data, hvis man er klog nok til det
 
Det synes jeg ikke.
 
Trådstarter spørger hvad man gør i en sådan situation. Og jeg giver blot mit besyv med. Har aldrig haft problemer med ombytning og reparation hos dem.
 
Er det unfair?
 
Ok. Der findes måske nogle sælgere i Elgiganten som har den fornødne specialviden. Jeg har bare ikke mødt dem.
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 19:40
Mufti@ Så er det dumt med sådan en generaliserende udtalelse. Jeg er sikker på vi alle har mødt dumme sælgere der ikke ved en hujende fis om det de sælger.

De fleste gange jeg har handlet i Elgiganten, har jeg mødt kompetente sælgere, der faktisk helst vil sælge mig det bedste til den billigste pris. Og nej, jeg har ingen forbindelser til Elgiganten.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af clausjen clausjen skrev:

Hun ringede til Elgigantens kundeservice og forklarede sagens sammenhæng. Hun fik besked om at aflevere det i nærmeste varehus - og at hun så ville få tilsendt et nyt i løbet af 10-12 dage. Fin kundeservice, hvis det bliver ført ud i livet.

Jow jow, servicen ville være perfekt hvis Elgiganten selv kom med en ombytter. Ville aldrig overlade et TV til PostDK.

Sandere ord er aldrig blevet skrevet.

Jeg købte i august 2013 et Samsung F8005 til små 10000 kroner i Bilka (eller rettere, på bilka.dk), hvilket (mod min gode vilje) skulle sendes med Post DK og som Post DK prompte "mistede". For at føje spot til skade sendte Post DK et brev til mig for at høre, om tv'et var ankommet i god behold og samtidigt afkrævede mig en tro og love-erklæring om, at det ikke var tilfældet. De forsøgte endda at blande Rigspolitiet ind i sagen.

Et par måneder forinden havde en af deres bude formået at aflevere 2 stk. Panasonic DMR-BCT820 BD/HDD recordere hos en vildt fremmed person. Igen snakker vi om en værdi omkring de 10000 kroner. Recorderne fik jeg heldigvis reddet hjem.

Det er mig en evig gåde, hvordan politikerne år efter år kan lade Post DK fortsætte med stigende priser og faldende service (i det omfang service stadig kan blive ringere hos Post DK).
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mufti@ Så er det dumt med sådan en generaliserende udtalelse. Jeg er sikker på vi alle har mødt dumme sælgere der ikke ved en hujende fis om det de sælger.

De fleste gange jeg har handlet i Elgiganten, har jeg mødt kompetente sælgere, der faktisk helst vil sælge mig det bedste til den billigste pris. Og nej, jeg har ingen forbindelser til Elgiganten.
 
De gange jeg handlet der har jeg ikke mødt kompetente sælgere.
 
Kommer kun for prisen.
 
Sidst jeg ville købe et køleskab som de massivt havde reklameret for, fik jeg at vide det ikke var på lager. meeen vi har et meget bedre tilbud.......
 
Jeg insisterede på at købe det og fik nærmest en skideballe fordi jeg ikke ville købe drypbakke og jordstik. Da jeg også afslog at købe forsikring var kommentaren....... Det er du selv ude om.
 
Kompetent tja. 
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mufti@ Så er det dumt med sådan en generaliserende udtalelse. Jeg er sikker på vi alle har mødt dumme sælgere der ikke ved en hujende fis om det de sælger.

De fleste gange jeg har handlet i Elgiganten, har jeg mødt kompetente sælgere, der faktisk helst vil sælge mig det bedste til den billigste pris. Og nej, jeg har ingen forbindelser til Elgiganten.



 

De gange jeg handlet der har jeg ikke mødt kompetente sælgere.

 

Kommer kun for prisen.

 

Sidst jeg ville købe et køleskab som de massivt havde reklameret for, fik jeg at vide det ikke var på lager. meeen vi har et meget bedre tilbud.......

 

Jeg insisterede på at købe det og fik nærmest en skideballe fordi jeg ikke ville købe drypbakke og jordstik. Da jeg også afslog at købe forsikring var kommentaren....... Det er du selv ude om.

 

Kompetent tja. 

 

 

Snakker vi om een Elgiganten?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Mufti@ Så er det dumt med sådan en generaliserende udtalelse. Jeg er sikker på vi alle har mødt dumme sælgere der ikke ved en hujende fis om det de sælger.

De fleste gange jeg har handlet i Elgiganten, har jeg mødt kompetente sælgere, der faktisk helst vil sælge mig det bedste til den billigste pris. Og nej, jeg har ingen forbindelser til Elgiganten.



 

De gange jeg handlet der har jeg ikke mødt kompetente sælgere.

 

Kommer kun for prisen.

 

Sidst jeg ville købe et køleskab som de massivt havde reklameret for, fik jeg at vide det ikke var på lager. meeen vi har et meget bedre tilbud.......

 

Jeg insisterede på at købe det og fik nærmest en skideballe fordi jeg ikke ville købe drypbakke og jordstik. Da jeg også afslog at købe forsikring var kommentaren....... Det er du selv ude om.

 

Kompetent tja. 

 

 

Snakker vi om een Elgiganten?
 
Jeg bygger mine udtalelser på flere butikker.
 
Det var ikke meningen at starte en krig og hetz mod Elgiganten.
 
Bare at de er flinke i reklamations sager og måske en smule bagefter når det handler om specialviden.
 
Lad os stoppe her.Smile
 
Det endte jo lykkeligt for trådstarter.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2014 kl. 22:22
Jeg er nu enig med Mufti. Har aldrig mødt en ansat i Elmutanten, der havde den nødvendige piratviden om et produkt. Jeg er dog heldigvis selv rigtig klog på området, og har altid sat mig ind i de ting jeg vil købe der. Så jeg kommer også kun for prisen.

Og ja, de få gange jeg har haft behov for en bytter eller har fortrudt, har servicen været helt i top. Ikke en eneste gang, har der været noget at klage over. Og det er bestemt også vigtigere for mig.

Redigeret af Nagash - 18-Juli-2014 kl. 22:22
Til top
Rolf Lemmike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rolf Lemmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 03:12
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg er nu enig med Mufti. Har aldrig mødt en ansat i Elmutanten, der havde den nødvendige piratviden om et produkt. Jeg er dog heldigvis selv rigtig klog på området, og har altid sat mig ind i de ting jeg vil købe der. Så jeg kommer også kun for prisen.

Og ja, de få gange jeg har haft behov for en bytter eller har fortrudt, har servicen været helt i top. Ikke en eneste gang, har der været noget at klage over. Og det er bestemt også vigtigere for mig.
Hvilke specifikke sørøver-produkter spurgte du ind til?
WinkWinkWink
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 08:43

Når man føler sig så klog, så spørger man vel ikke en sælger om emnet. Man spørger ikke om det, man selv ved. Ellers handler det om at promovere sig selv. Eller få bekræftet hvor klog man er. En speciallæge i neurologi går ikke til en praktiserende læge for at spørge om sit eget neurologiske problem. Man må anerkende mennesker på det niveau, som de befinder sig på. Ellers får man mange problemer og bliver i sidste ende ensom eller møder megen modstand i livet.

Anvender man samtidig ordene du eller I kombineret med en destruktiv vending, er det en psykologisk og kommunikationsmæssig hovedregel at blive mødt med en tilsvarende eller ligefrem en hævnende destruktivitet. Derved bliver man måske ubevidst selv skyld i den modstand, som man ikke bryder sig om. Vel kan alle ekspedienter naturligvis ikke svare på det, man altid specifikt gerne vil have svare på. Men man kan altid som kunde være høflig og forstående samt anmode sælgeren om at undersøge noget specifikt og svare fx med email. Eller man kan be om at snakke med een, der ved noget om emnet. Med så mange tekniske nyheder vil selv en universitetsuddannelse med speciale i det pågældende hurtigt være forældet og uanvendelig.

Forøvrigt har jeg i modsætning til andre forretninger af og til mødt konsulenter ved udgangen af Elgiganten, der spørger og noterer ens tilfredshed. Jeg har endog også skrevet og ytret min utilfredshed over et salg. Endog fået medhold hos Elgiganten og får en ekstra enhed gratis til en værdi af ca kr 3500.
Og hvis man mener, at foretningen bør gøre mere eller noget andet, kan man kommunikere konstruktivt med forretningen i stedet for i et forum, som forretningen næppe læser. En direkte kommunikation medfører som regel et bedre resultat.

Redigeret af bentpetersson - 19-Juli-2014 kl. 09:46
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Asskicker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asskicker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 09:35
Men i siger vel dermed også at i ikke er villige til at betale for en gode service og viden? Pris og kvalitet hænger som reelt sammen.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Asskicker Asskicker skrev:

Men i siger vel dermed også at i ikke er villige til at betale for en gode service og viden? Pris og kvalitet hænger som reelt sammen.

Ikke altid, jeg har i alle specialbutikker for tv/hifi mødt personale, der lige så godt kunne sælge frimærker hos Post DK.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 10:26
Man kan sikkert være heldig at finde ekspedienter med stor viden og nok også en del som ikke har den store viden. El-giganten mod formodes at have en stor udskiftning og en del unge, hvilket jo ikke hjælper med mindre vi snakker mobiler.
For et par uger siden ledte jeg forgæves efter deres Chromecast i butikken. Så en ekspedient som hjalp et par. Ventede til det rette øjeblik hvor parret snakkede indbyrdes og han bare ventede ved siden af. Spurgte lige hurtigt hvor jeg kunne finde Chromecast og fik bare retur at jeg måtte trække et nummer.
Men ellers er det fint for mig med god bytte service og mindre vægt på faglig viden. Resten kan man google sig til. Hvis det er det der skal til for at holde priserne i bund, så fair nok. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu