recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV beskadiget af Post Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV beskadiget af Post Danmark

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 23:29
Nagash. Jeg er enig med dig selvom jeg tror du er neurologen.

Situationen som du nævner til sidst, er desværre ikke ualmindelig. Og den ses i mange brancher. Nogle forretninger fx jem&fix nævner direkte at personalet ikke er uddannet til rådgivning. Dette muliggør lave personaleomkostninger.

Redigeret af bentpetersson - 19-Juli-2014 kl. 23:33
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 23:37
Jeg ser nu mig selv som den praktiserende læge. Jeg ved en masse om alle områderne i Elmutanten. Men jeg ved ikke alt om et enkelt område, hvilket de ansatte i de forskellige afdelinger burde :)

Men skid nu hul i det. Sagens kerne er, at de giver god service, og det virker det også til i dette tilfælde.

Og ja, det ser man desværre alt for tit. Og det er sgu synd :( 
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 16:22
Det med phonokablet (ja, det bruger jeg. Jeg har også en integreret forstærker som vejer 30 kg og intet kan ligesom jeg spiller og køber både vinyl og cd'er - deal with it) var blot et eksempel på butikkens inkompetente medarbejdere.  Jeg har haft dårlige oplevelser i forbindelse med både digitalkameraer og smartphones.... noget jeg antager at de skal have forstand på?

Jeg kommer der ikke mere, men humøret er i øvrigt fint (sukkermadder eller ej) ;-)
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 20:52
I et analog phono kabel er impedansen 50 ohm, så der forskel   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Gonardo Gonardo skrev:

Er det ikke kun dem til video eller "digital" brug?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Gonardo Gonardo skrev:

Er det ikke kun dem til video eller "digital" brug?

Klaus

Nej, det er omvendt. Dem til spdif og til video er 75 ohm lige som et antennekabel. Dem til analog er i princippet 50 Ohm, men det giver vist ikke rigtig mening ved de frekvenser. I praksis er analogkabler da også udformet på alle mulige mærkelige måder fordi det nok ikke gør nogen særlig forskel. Til gengæld kan man så skrive alt muligt mærkeligt i reklame brochuren.

Redigeret af dpny - 01-August-2014 kl. 21:20
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2014 kl. 23:15
Det har noget med impedans(Z) tilpasning at gøre, indgang(Zin) og udgang(Zout) skal passe sammen, få at overføre det helt korrekte signal Spændingen variere med frekvensen, og så får du ikke det fulde/korrekte signal ved at bruge et 75ohms kabel    Indgang/udgangskredsløbet er designet til en belastning på 50ohm...tror ikke man kan brænde kredsløbene af ved at bruge 75ohm i praksis, med i teorien kan det lade sig gøre

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu