|
Tv billed og lyd fra forstærker passer ikke sammen |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2014 kl. 13:55 |
Hej, jeg har et stort problem, jeg har et samsung 64" plasma tv, hvor Yousee HD boksen er tilsluttet via hdmi og lyden fra boksen er så sat til en Sony de-595 forstærker via optisk kabel, men lyd og billed passer ikke sammen, hvad kan jeg gøre ved det ?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis lyden er foran, så skal du stille på Reciverns Audio Delay. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
tabbycph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2014 Sted: Kbh S Status: Offline Point: 89 |
Jeg tror ikke den har sådan en, har ikke kunnet finde noget i manualen. øvøv
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40545 |
Hvis ikke der er en sådan funktion, så er der ikke noget du kan gøre, andet end at prøve at tage lyden fra TVet. Derved får du så næppe Surround fra den. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Blix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-August-2013 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 24 |
Havde samme problem for et par år siden. Prøv lige nogle andre kabler. Altså både et andet hdmi og optisk kabel. Min gamle NAD kunne man heller ikke indstille via audio delay.
Forhåbentligt klarer det problemet for dig, gjorde ihvertfal for mig den gang |
|
![]() |
|
Takker, så må jeg ud og investerer i en ny en, har kigget på Yamaha RX-A2030 eller 3030, er der nogen andre der har bedre lyd ?
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
Du skal først finde ud af om det er billedet eller lyden der kommer først. Hvis lyden kommer efter billedet kan du ikke reparere på det ved at forsinke lyden yderligere. Det gør det bare værre.
Det kan godt være tvet der har problemet, så inden du fiser ud og bruger en masse penge vil jeg anbefale dig at prøve at trække lyden fra TV i stedet for fra boksen. Redigeret af dpny - 08-Februar-2014 kl. 15:17 |
|
![]() |
|
Det er lyder der kommer først.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
den burde være en audio delay på enten din afspiller eller din forstærker
|
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
OK. Så prøv at trække lyden ud af dit TV i stedet for. Det kan meget vel være at det rigtige delay er indbygget i TVet. |
|
![]() |
|
Der er ikke delay i forstærkeren eller yousee boksen og hvis jeg trækker lyden ud af tv, er det kun stereo, så hvis det er uden delay hjælper det jo desværre ikke..
|
|
![]() |
|
Ja hvis du ikke kan få dolby ud af TVet så er du lidt på den. Det er ringe at det ikke kan dét. Så er der nok ikke nogen vej uden om en anden reciever der har indbygget delay ![]() EDIT: Testede det lige på mit Panasonic. Det kan også kun sende lyden i stereo, over toslink, hvis det viser billedet fra en HDMI port. Heldigvis har jeg ikke lip sync problemet, men det er da mere held end forstand. Redigeret af dpny - 08-Februar-2014 kl. 16:27 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |