recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv billed og lyd fra forstærker passer ikke sammen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv billed og lyd fra forstærker passer ikke sammen

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tabbycph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2014
Sted: Kbh S
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv billed og lyd fra forstærker passer ikke sammen
    Sendt: 07-Februar-2014 kl. 13:55
Hej, jeg har et stort problem, jeg har et samsung 64" plasma tv, hvor Yousee HD boksen er tilsluttet via hdmi og lyden fra boksen er så sat til en Sony de-595 forstærker via optisk kabel, men lyd og billed passer ikke sammen, hvad kan jeg gøre ved det ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 14:49

Hvis lyden er foran, så skal du stille på Reciverns Audio Delay.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 14:53
Jeg tror ikke den har sådan en, har ikke kunnet finde noget i manualen. øvøv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40545
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 15:07

Hvis ikke der er en sådan funktion, så er der ikke noget du kan gøre, andet end at prøve at tage lyden fra TVet. Derved får du så næppe Surround fra den.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Blix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-August-2013
Sted: Silkeborg
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 00:31
Havde samme problem for et par år siden. Prøv lige nogle andre kabler. Altså både et andet hdmi og optisk kabel. Min gamle NAD kunne man heller ikke indstille via audio delay.
Forhåbentligt klarer det problemet for dig, gjorde ihvertfal for mig den gang
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 14:27
Takker, så må jeg ud og investerer i en ny en, har kigget på Yamaha RX-A2030 eller 3030, er der nogen andre der har bedre lyd ?
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:17
Du skal først finde ud af om det er billedet eller lyden der kommer først. Hvis lyden kommer efter billedet kan du ikke reparere på det ved at forsinke lyden yderligere. Det gør det bare værre.
Det kan godt være tvet der har problemet, så inden du fiser ud og bruger en masse penge vil jeg anbefale dig at prøve at trække lyden fra TV i stedet for fra boksen.

Redigeret af dpny - 08-Februar-2014 kl. 15:17
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:38
Det er lyder der kommer først.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:47
den burde være en audio delay på enten din afspiller eller din forstærker
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af tabbycph tabbycph skrev:

Det er lyder der kommer først.

OK. Så prøv at trække lyden ud af dit TV i stedet for. Det kan meget vel være at det rigtige delay er indbygget i TVet.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tabbycph Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 15:55
Der er ikke delay i forstærkeren eller yousee boksen og hvis jeg trækker lyden ud af tv, er det kun stereo, så hvis det er uden delay hjælper det jo desværre ikke..
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2014 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af tabbycph tabbycph skrev:

Der er ikke delay i forstærkeren eller yousee boksen og hvis jeg trækker lyden ud af tv, er det kun stereo, så hvis det er uden delay hjælper det jo desværre ikke..

Ja hvis du ikke kan få dolby ud af TVet så er du lidt på den. Det er ringe at det ikke kan dét. Så er der nok ikke nogen vej uden om en anden reciever der har indbygget delay Ouch

EDIT: Testede det lige på mit Panasonic. Det kan også kun sende lyden i stereo, over toslink, hvis det viser billedet fra en HDMI port. Heldigvis har jeg ikke lip sync problemet, men det er da mere held end forstand.

Redigeret af dpny - 08-Februar-2014 kl. 16:27
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu