recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV billedet fylder ikke TV’et
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV billedet fylder ikke TV’et

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-Mabz- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: TV billedet fylder ikke TV’et
    Sendt: 12-April-2008 kl. 11:21
Hey,

Jeg har en HTPC med et Hauppauge PVR500 der kører Vista MCE. På mit gamle CRT TV forbundet via Composite, fyldte TV billedet (live TV) hele skærmen. I går blev min PX80 leveret, som jeg har forbundet til HTPC'en via HDMI, men når jeg køre en opløsning på 1280*720 (720P) eller 1920*1080 (1080P) får jeg ved 720p en sort bjælke i hver side af live TV billedet og ved 1080p er der sorte kanter/bjælker rundt om hele mit live TV billede alt andet virker perfekt - afspilning af f.eks. .avi (serie el.lign) vises i fuldskærm.
Er det en setting i Vista jeg har overset eller kan man ikke se Live TV i fuld skærm ved disse opløsninger ? (ser jeg tv på PX80'eren via analog antenne indgang fylder billedet hele skærmen.)

Håber på gode råd :)

/Mads
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 11:40

Prøv først at trykke på "info" kanppen (i) på fjernebetjeningen - så skulle der være en zoom-funktion i den menu, der kommer frem. Zoom funktionen virker forskelligt afhængig af kildematerialet.

Måske er dette løsningen - eller prøv at lege med TV'ets billedmeneu ([ASPECT]).

/lars
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 11:52

MCE har nogle skærmindstilinger, som du kan forsøge dig med...

Jeg vil mene, at en sort bjælke på hver side af billedet er korrekt....
Det input du "fodrer" skærmen med er jo i 4:3 format.

Redigeret af avh - 12-April-2008 kl. 12:20
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 12:56
ved 4:3 format som analog tv bliver udsendt i skal der være sorte kanter da billedet så bliver vist korrekt.

Men det ser ikke pænt ud og måden at fjerne det på at som nævnt zoom funktionen.

Jeg er kommet frem til at zoom 4 er den bedste til analog tv på et bredformat tv med VMC
Til top
-Mabz- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-December-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2008 kl. 13:41
Takker for svar ! Det var lige den funktion jeg stod og manglede, jeg havde slet ikke tænkt på zoom funktionen i MCE

Ha' en rigtig god weekend !

/Mads
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu