recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV bord til 98"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV bord til 98"

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 5501
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad betyder klik ?

Det er et gammelt slangudtryk for 1000.

https://www.euroman.dk/humor/13-ting-du-skal-holde-op-med-at-sige-lige-nu/4956895

Og det er et udtryk vi ikke skal bruge, da det er kikset. Næste gang skriver jeg 1000 bananer LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Westergaard Westergaard skrev:

Jeg synes at vi skal bruge kræfterne på at finde et TV-bord til mig i stedet LOL

Der har været et par pæne og fair prissatte forslag, men de har alle været mindre en 43cm dybe på toppladen 

Det ender med at jeg må bygge det selv Big smile
Kan du ikke nævne hvad det er der fylder 43 cm i dybden?

På et tidspunkt udvidede jeg min TV reol til 52 cm i dybden pga en kæmpe forstærker. Men jeg har fjernet det igen, så jeg har min reol på ca 39 cm. Dvs alle stik og ledninger stikker bagud, men de er hæftet med små ledningsholdere. Så i stedet for en rotterede af kabler i bunden af reolen, har jeg kablerne pænt adskilte og ophængte. Så sidder elkabler heller ikke i nærheden af signalkabler, hvilket modvirker brum.

Redigeret af Munch - 03-December-2025 kl. 10:22
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8703
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad betyder klik ?

Det er et gammelt slangudtryk for 1000.

https://www.euroman.dk/humor/13-ting-du-skal-holde-op-med-at-sige-lige-nu/4956895

Og det er et udtryk vi ikke skal bruge, da det er kikset. Næste gang skriver jeg 1000 bananer LOL

Det var allerede kikset for 10 år siden (se dato for artiklen)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8703
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 11:05
Hvad med 2 stk af disse Bestå:

denne

eller måske:

denne

Før i tiden kunne man endda købe dem i 60cm moduler.

Redigeret af lunddal - 03-December-2025 kl. 11:09
Til top
Westergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Westergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 11:30
tvet har et "fodaftryk" på 188,5x42cm - så vil gerne have et bord med en topplade der er min. 43cm

(TVets bredde er 216,6cm)

Har kigget på Ikeas bestå serie, som ville være helt oplagt. Udfordringen er bare at stellet er 40cm dybt og de 42cm fremkommer når man sætter låger på.

Redigeret af Westergaard - 03-December-2025 kl. 11:31
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 11:58

tvet har et "fodaftryk" på 188,5x42cm - så vil gerne have et bord med en topplade der er min. 43cm

(TVets bredde er 216,6cm)

Har kigget på Ikeas bestå serie, som ville være helt oplagt. Udfordringen er bare at stellet er 40cm dybt og de 42cm fremkommer når man sætter låger på.
Hvad med et af de bestående møbler, med en ekstra plade ovenpå, savet til i dit ønskemål ?
F.eks køkken bordplade i eg/bøg, fra et byggemarked med savværk service (Bauhaus - Silvan eller andre)
Mvh. JørgenT
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Status: Online
Point: 9467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 13:17
Det betyder da ikke noget om underliggende skal er 35cm eller 43cm.

Hvis du lægger en plade ovenpå, så skal den jo bare være 43cm eller hvor meget du ønsker.
Monter evt side plader, hvis dit undermodul ikke er dybt nok.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 20040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 13:34

Hvad nytter 43 cm, hvis toppen af TV rammer skråvæggen  og reolen dermed ikke kam stå inde ved væggen?

Køb det bord du finder pænest og hæng tv op på væggen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvad nytter 43 cm, hvis toppen af TV rammer skråvæggen  og reolen dermed ikke kam stå inde ved væggen?

Køb det bord du finder pænest og hæng tv op på skråvæggen. Hvordan?

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 20:43
Ved at købe et beslag der bruges til at hænge TV på skråvægge.

Klaus
Til top
Westergaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Westergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 21:04
Tv’et vejer godt 58kg, så det bliver lidt for meget til at jeg giver kaste mig ud i det.

Bygger nok bare et bord af METOD overskabe på 60x60x40 (BxDxH) og lægger en pæn plade på toppen.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2025 kl. 21:13
Hvad skal du have i skabene?

Det overskab du har fundet der, har luftgennemgang bagerst. Hvis du skal have en forstærker eller lignende inde i skabet, skal du have små ben under og enten huller i toppladen, eller hæve toppladen et par centimeter så der kan komme luft ovenud.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu