recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV control af forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV control af forstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jokkemokke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Emne: TV control af forstærker
    Sendt: 04-Januar-2010 kl. 22:49
Jeg skal snart have skiftet mit 50Hz 4:3 CRT tv ud med noget mere tidssvarende, og har overvejet en Panasonic plasma.

Jeg har i forvejen en Onkyo 876 forstærker med HDMI, og ifølge manualen er det muligt at kontrollere den via et TV tilsluttet HDMI stikket. Er dette muligt med ovennævnte TV?

Er der nogen der har erfaring med dette, og ved om det virker, og hvad er det helt præcist man kan kontrollere med HDMI?
Til top
THMhome Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2008
Sted: Silkeborg, DK
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 08:08
Hej
Jeg har et TX-P46G10e og en Denon AVR-3808a og jo noget kan kontrolleres, men du kommer ikke til at kunne smide fjernbetjeningen til recieveren væk.
TVet kan sende koder så recieveren selv vælger TV/BluRay og du kan skrue op og ned for volumen, men det er vist også det.
Men har slået disse funktioner fra da de irresterede mig. Det er træls f.eks. at hvis jeg har set en film via recieveren og derefter vil se TV og jeg slukker recieveren at TVet så også slukker. Eller slukket TVet og regner med at høre radio og Recieveren så slukker Confused.
Desuden havde det svært ved at finde ud af om lyden skulle komme via TV eller reciever. Det var spontant om det valgte TV eller reciever. Selvom recieveren var slukket Confused.

Jeg har en ide om at det virker upåklageligt hvis ALT i systemet er 100% Viera kompatibelt, men jeg syntes ikke jeg kan bruge det.

Jeg har i stedet købt en multi fjernbetjening til recieveren og kodet den til alle enheder.
M.V.H.

THMhome

Samsung UE55ES8005
TVIX M-6600N
Marantz SR7008 - Denon AVR-3808(A) - DALI Mentor LCR - DALI Ikon Vokal2 - DALI Ikon Sub - Dali Ikon W2

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2010 kl. 08:39
Du kan godt, så når du skruer op for lyden på fb til TV, så skrues der på receiveren og dit TV bliver sat til externe højtaler, så der ikke kommer lyd ud af TV (sådanne virker det på mit Sony, sammen med Onkyo).
MEN Onkyo's standby strømforbrug stiger fra < 1 watt til 30-40 watt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu