recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV defekt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV defekt?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alexjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV defekt?
    Sendt: 22-Marts-2014 kl. 13:19
Hej

Vi har i stuen et Panasonic plasma-TV der er 6-7 år gammelt. Vi kan ikke længere få HDMI til at fungere. Når man slår den over på HDMI 1 eller 2 er der sort skærm og i hver side er der en grå kant på ca. 5 cm. Almindeligt TV (analogt) fungerer fint.

Er der nogle der har erfaringer med dette og ved, om TV'et er i stykker?

På forhånd tak!

AJ
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 20:17
Her er et billede af TV'et hvis det kan hjælpe med en diagnose?

Til top
Mads Sørensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2011
Point: 460
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 20:41
HDMI-boardet er defekt er jeg overbevist om... Det kan ikke svare sig at reparere det medmindre du kender en der vil gøre det gratis
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Mads Sørensen Mads Sørensen skrev:

HDMI-boardet er defekt er jeg overbevist om... Det kan ikke svare sig at reparere det medmindre du kender en der vil gøre det gratis

Tak for input. Jeg ser lige om jeg kan få det konfirmeret et sted. Hvis det er tilfældet skal der jo købes et nyt, men hvilket bliver så næste udfordring Ermm Gode råd modtages gerne.

AJ
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hjernemadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 22:03
Hvis du kan nøjes med et input kunne du overveje at anskaffe en HDMI-VGA konverter. Sådan en fås for 200 kr. 
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af alexjensen alexjensen skrev:

Tak for input. Jeg ser lige om jeg kan få det konfirmeret et sted. Hvis det er tilfældet skal der jo købes et nyt, men hvilket bliver så næste udfordring Ermm Gode råd modtages gerne.

AJ
Du bliver jo nødt til at fortælle om budget og krav, før der kan anbefales en model...
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:01

Vi har i stuen et Panasonic plasma-TV der er 6-7 år gammelt. Vi kan ikke længere få HDMI til at fungere. ....

Er der nogle der har erfaringer med dette og ved, om TV'et er i stykker?
Hvis du kan oplyse model betegnelse fra bagside af TV, kan Onkel Google måske fortæller lidt mere om erfaring fra den store verden. Wink

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 27-Marts-2014 kl. 10:03
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:23

Du bliver jo nødt til at fortælle om budget og krav, før der kan anbefales en model...

Tænker at skulle prøve 50+ tommer, et godt billede - og til hurtige bevægelser, tilslutninger skal ikke vende bagud (da det hænger tæt på væggen). Budget 5.000-10.000 kr. men gerne "bedst til prisen".

AJ
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:37

Tænker at skulle prøve 50+ tommer, et godt billede - og til hurtige bevægelser, tilslutninger skal ikke vende bagud (da det hænger tæt på væggen). Budget 5.000-10.000 kr. men gerne "bedst til prisen".

AJ
Dette kunne være en mulighed: http://www.expert.dk/samsung/ue55f6345/p/11503/
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 10:54

AJ

Nu linkes der til et Samsung, jeg ville nok mene at farverne er meget forskellige fra det plasma du kommer fra, så tag ud og kig på det inden du beslutter noget, hvis jeg skulle foreslå noget ville det være panasonics og LG LED modeller, da de efter min mening typisk har nogle mere realistiske farver.
Men tag ud og kig på flere forskellige, så kan du jo altid spørge om råd når du har set hved du selv godt kan lide at kigge på.

Ang. dit nuværrende tv ville en vga->hdmi adapter måske kunne hjælpe dig, som der også tidligere er nævnt.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2014 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

AJ

Nu linkes der til et Samsung, jeg ville nok mene at farverne er meget forskellige fra det plasma du kommer fra, så tag ud og kig på det inden du beslutter noget, hvis jeg skulle foreslå noget ville det være panasonics og LG LED modeller, da de efter min mening typisk har nogle mere realistiske farver.
Men tag ud og kig på flere forskellige, så kan du jo altid spørge om råd når du har set hved du selv godt kan lide at kigge på.

Ang. dit nuværrende tv ville en vga->hdmi adapter måske kunne hjælpe dig, som der også tidligere er nævnt.
Der er ingen forskel i farverne på Samsung, LG og Panasonic... Alle kan indstilles til at vise de samme farvetemperaturer... Om de er indstillet ens op af kassen er så en anden sag...

Men enig i at man skal ud og kigge på flere modeller inden man bestemmer sig...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alexjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2014 kl. 11:22
Er der nogle der kender eller har erfaringer med disse modeller:

Hvis man snakker billedkvalitet, er der så TV i en lavere prisklasse, der leverer lige så godt. Har YouSee-kabel, YouSee-boks.

AJ
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu