|
TV defekt? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
alexjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Marts-2014 kl. 13:19 |
|||
Hej
Vi har i stuen et Panasonic plasma-TV der er 6-7 år gammelt. Vi kan ikke længere få HDMI til at fungere. Når man slår den over på HDMI 1 eller 2 er der sort skærm og i hver side er der en grå kant på ca. 5 cm. Almindeligt TV (analogt) fungerer fint. Er der nogle der har erfaringer med dette og ved, om TV'et er i stykker? På forhånd tak! AJ |
||||
![]() |
||||
alexjensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Her er et billede af TV'et hvis det kan hjælpe med en diagnose?
![]() |
||||
![]() |
||||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|||
HDMI-boardet er defekt er jeg overbevist om... Det kan ikke svare sig at reparere det medmindre du kender en der vil gøre det gratis
|
||||
![]() |
||||
|||
Tak for input. Jeg ser lige om jeg kan få det konfirmeret et sted. Hvis det er tilfældet skal der jo købes et nyt, men hvilket bliver så næste udfordring
![]() AJ
|
||||
![]() |
||||
hjernemadsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
|||
Hvis du kan nøjes med et input kunne du overveje at anskaffe en HDMI-VGA konverter. Sådan en fås for 200 kr.
|
||||
![]() |
||||
Mads Sørensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2011 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
|||
|
||||
![]() |
||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|||
Hvis du kan oplyse model betegnelse fra bagside af TV, kan Onkel Google måske fortæller lidt mere om erfaring fra den store verden. ![]() Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 27-Marts-2014 kl. 10:03 |
||||
![]() |
||||
|||
Tænker at skulle prøve 50+ tommer, et godt billede - og til hurtige bevægelser, tilslutninger skal ikke vende bagud (da det hænger tæt på væggen). Budget 5.000-10.000 kr. men gerne "bedst til prisen".
AJ
|
||||
![]() |
||||
|||
|
||||
![]() |
||||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|||
Nu linkes der til et Samsung, jeg ville nok mene at farverne er meget forskellige fra det plasma du kommer fra, så tag ud og kig på det inden du beslutter noget, hvis jeg skulle foreslå noget ville det være panasonics og LG LED modeller, da de efter min mening typisk har nogle mere realistiske farver. Men tag ud og kig på flere forskellige, så kan du jo altid spørge om råd når du har set hved du selv godt kan lide at kigge på. Ang. dit nuværrende tv ville en vga->hdmi adapter måske kunne hjælpe dig, som der også tidligere er nævnt.
|
||||
![]() |
||||
|||
Men enig i at man skal ud og kigge på flere modeller inden man bestemmer sig...
|
||||
![]() |
||||
|||
Er der nogle der kender eller har erfaringer med disse modeller:
Hvis man snakker billedkvalitet, er der så TV i en lavere prisklasse, der leverer lige så godt. Har YouSee-kabel, YouSee-boks.
AJ
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |