Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Guests
Gæst
|
Emne: tv der viser sd kanaler i perfekt kvalite Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:42 |
jeg har netop haft et 32w5500 sony hjemme og må sige det skuffer på alle leder og kanter ,billedet er sløret og uskarpt på sd og dtt selvom antenne signalet ikke fejler noget ,dette er tjekket af antenne foreningen som har været nede og måle i skabet ved vejen
hvilket tv vil i anbefale ,det skal vise skarpe billeder og den skal bruges sammen med en digital sat boks via scart (her oplevede jeg mosaik ligende billeder på sony skærmen ) på alm crt ingen problemer
mpeg4 dtt/c gerne 37" ,32" som sonyen var i var lige lille nok .
sony er udelukket pga remoten tasternes placering for kanal op/ned
jvc bryder jeg mig ikke om
Redigeret af jetdirect - 07-Maj-2009 kl. 22:43
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:43 |
Hvordan har du indstillet Tv'et?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:44 |
Se på en af de nye Panasonic Plasma modeller.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:45 |
efter adskillige guides og tips herfra ,har brugt en hel dag på og fedte rundt i alle indstilllingerne
skærmen er røget retur til butikken og de siger det ikke kan blive bedre for denne skærm
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:46 |
"Perfekt TV kvalitet" og "fladskærm" går ikke så godt i spænd. Umiddelbart så lyder det som om dit signal ikke er helt optimalt i forvejen. W5500 skulle være i stand til at vise noget der ikke just er "mosaik"-lignende.
Hvorfor har du en ekstern boks tilsluttet via scart når W5500 har indbygget DVB-C/T? Går det ikke lidt imod princippet med digitalt TV hvis du efterfølgende tilslutter din STB med et analog scartkabel?
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:47 |
er der ikke noget med at plasma skærme er gode venner med el måleren eller er det ovre den tid hvor de sluger meget strøm
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:48 |
T-Ras skrev:
"Perfekt TV kvalitet" og "fladskærm" går ikke så godt i spænd. Umiddelbart så lyder det som om dit signal ikke er helt optimalt i forvejen. W5500 skulle være i stand til at vise noget der ikke just er "mosaik"-lignende.
Hvorfor har du en ekstern boks tilsluttet via scart når W5500 har indbygget DVB-C/T? Går det ikke lidt imod princippet med digitalt TV hvis du efterfølgende tilslutter din STB med et analog scartkabel?
|
der glemte jeg så og sige det er en digital sattelit modtager og det kan jeg jo ikke ændre på .
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:49 |
Jeg kan slet ikke genkende hvad du skriver. Godt nok har jeg et 40W4500 og jeg synes at det har et rigitg godt billede, selv på SD kanalerne, men selvfølgelig er HD kanaler noget helt andet. På SD kanalerne er er der også stor forskel.
Men jeg kører også digitalt. Kører man analogt, så er kvaliteten også derefter.
|
 |
junsas
Bruger
Oprettet: 09-Maj-2007
Point: 169
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:53 |
PerW skrev:
Jeg kan slet ikke genkende hvad du skriver. Godt nok har jeg et 40W4500 og jeg synes at det har et rigitg godt billede, selv på SD kanalerne, men selvfølgelig er HD kanaler noget helt andet. På SD kanalerne er er der også stor forskel.
Men jeg kører også digitalt. Kører man analogt, så er kvaliteten også derefter. |
har du ikke HDMI udgang på din boks?? isåfald kan jeg godt forstå den dårlig kvalitet
|
Samsung 55"KS9005
Bose Lifestyle 520 Huawei mate 9
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:55 |
PerW skrev:
|
det kan jeg fint følge dig i mht hd via fx en blueray
men nu er vores tv signal via antenne foreningen anolog og det er billigste form for at modtage tv set ud fra hvad det vil koste og få dtt bokse ved x antal tv .Hele antenne foreningen har lagt deres kanaler om så kvaliteten skulle være bedre end før og de har skiftet pakke filtre mv
men jeg prøvede så og scanne kanaler ind fra yousee der kom dr1/2 ind de var åbne og kvaliteten derfra var ringere end fra en ekstren dtt boks billedet var grynet ,signal styrken var 100% fra nettet
vi giver 700kr om året i alt for grundpakken .
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:56 |
jetdirect skrev:
PerW skrev:
|
nej kun scart ,kvaliteten fejler jo ikke noget på et alm tv der er billedet fint
det kan jeg fint følge dig i mht hd via fx en blueray
men nu er vores tv signal via antenne foreningen anolog og det er billigste form for at modtage tv set ud fra hvad det vil koste og få dtt bokse ved x antal tv .Hele antenne foreningen har lagt deres kanaler om så kvaliteten skulle være bedre end før og de har skiftet pakke filtre mv
men jeg prøvede så og scanne kanaler ind fra yousee der kom dr1/2 ind de var åbne og kvaliteten derfra var ringere end fra en ekstren dtt boks billedet var grynet ,signal styrken var 100% fra nettet
vi giver 700kr om året i alt for grundpakken . |
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 22:58 |
Scart er ikke nødvendig vis = et dårligt billede, min Sat.modtager er tilsluttet med Scart, og der er absolut ingen problemer med billedet, det er bedre end DTT signalet, og der var der heller ikke noget med min gamle DVD afspiller.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |