Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:09 |
Det var ikke for at give scart skylden, men det virkede bare lidt mærkeligt at det var et krav med DVB-C/T, når han nu havde en boks tilsluttet via scart. De to pile pejer jo i helt forskellige retninger...
Det er fint nok hvis sat-modtageren er en begrænsning, men så kan du godt droppe kravet om MPEG4 og DVB-tunere. Det har du intet at bruge til.
Strømforbruget på et plasma TV er typisk lidt højere end for et LCD TV, men det afhænger uhyre meget af hvilke mærker du sammenligner. Det nye G10 fra Panasonic sluger 170 W i 42" versionen, hvor dit 32W5500 kun brugte 80 W (begge tal er taget for et korrekt indstillet TV, hvilket dit med garanti ikke var, så den ville nok sluge omkring de 100 W). Ganger du disse tal op, så arealerne passer overens, så kommer W5500 op på ca. 150 W i en 42" version.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:10 |
vedr panasonic hvad hedder deres nye modeller og har de noget i 37"
hvordan er lyden i deres tv i sony var det pap lyd unden bund der var ingen fylde i lyden selvom alle mulige kombinationer med lyden inst blev prøvet .
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:13 |
Deres X10 fås i 37" og vil bruge endnu mindre strøm. Billedet på den er noget bedre end W5500. X10 fås både med og uden DVB-C: X10Y er den nordiske model med alle tunere indbygget og X10E er den europæiske uden DVB-C.
Lyden i fladskærms-TV er generelt noget pap. Det kan du ikke forvente anderledes og slet ikke i disse prisklasser.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:14 |
Den eneste rigtige løsning er digitalt antennesignal .
Men prøv et Pana X10 - min erfaring siger at plasma og færre pixels er bedre for øjet end fullhd LCD, - specielt mht analogt SD .
Stømforbruget er nogenlunde identisk - måske marginalt mindre på plasma !
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:14 |
T-Ras skrev:
Det var ikke for at give scart skylden, men det virkede bare lidt mærkeligt at det var et krav med DVB-C/T, når han nu havde en boks tilsluttet via scart. De to pile pejer jo i helt forskellige retninger...
Det er fint nok hvis sat-modtageren er en begrænsning, men så kan du godt droppe kravet om MPEG4 og DVB-tunere. Det har du intet at bruge til.
Strømforbruget på et plasma TV er typisk lidt højere end for et LCD TV, men det afhænger uhyre meget af hvilke mærker du sammenligner. Det nye G10 fra Panasonic sluger 170 W i 42" versionen, hvor dit 32W5500 kun brugte 80 W (begge tal er taget for et korrekt indstillet TV, hvilket dit med garanti ikke var, så den ville nok sluge omkring de 100 W). Ganger du disse tal op, så arealerne passer overens, så kommer W5500 op på ca. 150 W i en 42" version.
|
at jeg ønsker et tv med begge tunere og i mpeg4 er udelukkende pga jeg så er sikret hvis jeg ønsker og prøve boxer / yousee spejlet .
vedr korrekt inst ,den alm kunde har jo ikke en chance for at vide hvordan det skal justeres ind perfekt så det bare ligner lidt og spørger man i butikkerne så ved de intet
|
 |
T-Ras
Super bruger
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:24 |
Det var nu heller ikke ment som en kritik af hverken dig eller den service man kunne forvente på dét punkt. Det er blot en konstatering du kan forholde dig til. Du kan altid spørge ind til bedre indstillinger eks. her i forum. Det eneste du skulle tage notits af i mit indlæg var hvad det reelle effektforbrug af de to typer skærme (hhv. plasma og LCD) var, da du jo spurgte ind til det i et tidligere indlæg.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:33 |
T-Ras skrev:
Det var nu heller ikke ment som en kritik af hverken dig eller den service man kunne forvente på dét punkt. Det er blot en konstatering du kan forholde dig til. Du kan altid spørge ind til bedre indstillinger eks. her i forum. Det eneste du skulle tage notits af i mit indlæg var hvad det reelle effektforbrug af de to typer skærme (hhv. plasma og LCD) var, da du jo spurgte ind til det i et tidligere indlæg.
|
Du skal ikke forstår det som en kritik ,for mig er alle de indstilliger der var i w5500 sort snak ,det underlige var det 1 tv jeg havde i w5500 den viste 100 % sort uden jeg havde rørt noget ombytteren viste grønne plamager i det sorte (ombyttet pga hvide plamager i skærmen )
jeg må sige sonyen skuffede godt nok ,mærket bliver kørt lidt for meget op til de skulle have så godt et billed og så flotte farver ,ja måske er det flot i butik mode hvor der er skruet op for indstillingerne .
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:40 |
En panasonic 37 tommer x10 vil med garanti vise et langt bedre SD billede end dit w5500. Den bruger ikke meget mere strøm. når du ser hvad den bruger er jo max forbrug på en hvidskærm. Når den er indstillet bruger den cirka det halve af max
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:43 |
xcardman skrev:
En panasonic 37 tommer x10 vil med garanti vise et langt bedre SD billede end dit w5500. Den bruger ikke meget mere strøm. når du ser hvad den bruger er jo max forbrug på en hvidskærm. Når den er indstillet bruger den cirka det halve af max |
den ser interesant ud og det har ikke noget og sige at det ikke er full hd hvad det så end betyder ifh til alm hd
med tiden overvejer jeg en panasonic bd afsp vil den køre ligså godt som hvis det var full hd ?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:51 |
Du vil ikke bemærke forskel på 720 vs 1080 på panelet når det er i den størrelse. Panelet kan modtage 1080p, men Downscaler til 720p.
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:54 |
Radiomanden skrev:
Du vil ikke bemærke forskel på 720 vs 1080 på panelet når det er i den størrelse. Panelet kan modtage 1080p, men Downscaler til 720p.
|
ok så er det jo fuldstændig overkill at 32w5500 er fullhd når der ikke er nogen fordel i det ,korrekt forstået ?
den model du anbefaler i 37" ved du hvordan remoten ser ud ?
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
|
Sendt: 07-Maj-2009 kl. 23:58 |
Hvor er Tv'et købt henne? For det lyder som om, at forhandlerne, som så mange gange før, ikke kan finde ud af at rådgive sine stakkels kunder ordenligt.
|
 |