recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV fjernbetjening skal styre soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV fjernbetjening skal styre soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MB17 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2020
Sted: KBHN
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MB17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV fjernbetjening skal styre soundbar
    Sendt: 05-April-2020 kl. 09:57
Jeg har købt nyt fjernsyn - Samsung UE507405 UXX og har en soundbar - Harman Kardon SB35.

Jeg vil meget gerne have TV-fjernbetjeningen til at styre soundbaren, men kan ikke få det til at virke.
Det skal skrives, at jeg min tidligere fjernbetjening til Sony fjernsyn godt kunne styre den.

Jeg har været i forbindelse med support hos såvel Samsung som Harman Kardon, men de skylder sådan set bare skylden på hinanden, uden at give et svar.

Fjernsynet kan sagtens “se” soundbaren som er forbundet via ARC-indgangen, og de tænder og slukker også samtidig. På TV’et kan man lave en test på soundbaren - og det virker. Men det løser ikke problemet.

Så kan man via soundbaren - IR-learning - give den nye fjernbetjening soundbarens funktioner. 
Det kan jeg heller ikke få til at fungere :-(

Når jeg sætter soundbaren i  “IR-learning” trykker man derefter på soundbarens funktioner - eks +lyd på selve soundbaren, derefter +lyd på fjernbetjening - samme procedure med de andre funktioner. Hver gang svarer soundbaren med skriften “succes”. Til sidst afslutter man IR-ledning og slukker soundbaren. Og så skulle det virke - MEN gør det ikke

På YouTube ligger der en fin instruks på ca. ét minut som fint viser proceduren, ligesom det naturligvis står i soundbarens manual. Dog er der en forskel på, hvordan man forlader “IR-Learning” på instruksen og manualen. Det har jeg spurgt Harman Kardon om, og de sender en kopi af manualen!!

Gør jeg mon noget forkert - eller kan den fjernbetjening bare ikke bruges til begge dele - og hvis det er tilfældet - hvilken universal fjernbetjening kan så.

Tak for gode råd.



Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu