|
TV fjernbetjening skal styre soundbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MB17 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2020 Sted: KBHN Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-April-2020 kl. 09:57 |
Jeg har købt nyt fjernsyn - Samsung UE507405 UXX og har en soundbar - Harman Kardon SB35.
Jeg vil meget gerne have TV-fjernbetjeningen til at styre soundbaren, men kan ikke få det til at virke. Det skal skrives, at jeg min tidligere fjernbetjening til Sony fjernsyn godt kunne styre den. Jeg har været i forbindelse med support hos såvel Samsung som Harman Kardon, men de skylder sådan set bare skylden på hinanden, uden at give et svar. Fjernsynet kan sagtens “se” soundbaren som er forbundet via ARC-indgangen, og de tænder og slukker også samtidig. På TV’et kan man lave en test på soundbaren - og det virker. Men det løser ikke problemet. Så kan man via soundbaren - IR-learning - give den nye fjernbetjening soundbarens funktioner. Det kan jeg heller ikke få til at fungere :-( Når jeg sætter soundbaren i “IR-learning” trykker man derefter på soundbarens funktioner - eks +lyd på selve soundbaren, derefter +lyd på fjernbetjening - samme procedure med de andre funktioner. Hver gang svarer soundbaren med skriften “succes”. Til sidst afslutter man IR-ledning og slukker soundbaren. Og så skulle det virke - MEN gør det ikke På YouTube ligger der en fin instruks på ca. ét minut som fint viser proceduren, ligesom det naturligvis står i soundbarens manual. Dog er der en forskel på, hvordan man forlader “IR-Learning” på instruksen og manualen. Det har jeg spurgt Harman Kardon om, og de sender en kopi af manualen!! Gør jeg mon noget forkert - eller kan den fjernbetjening bare ikke bruges til begge dele - og hvis det er tilfældet - hvilken universal fjernbetjening kan så. Tak for gode råd. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |