recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv format på The dark night.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv format på The dark night.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomasNY Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Tv format på The dark night.
    Sendt: 08-August-2009 kl. 17:56
Hmmmm....Sad lige og så Batman the dark night i går på bluray. Den blev afspillet på en PS3 og så gennem en onkyo 876 og op på en ps50b855.
Nogle gange(for det meste) var der sorte bjælker både for oven og for neden. Andre gange fyldte billedet hele skærmen!?? Hvad er grunden til det?
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:00

Når billedet fylder hele skærmen er det filmet i noget imax halløj. Så det er ikke fordi der er noget galt De har bare brugt et andet kamera til at filme med i de scener.

Jeg synes dog det er noget pjat at man har brugt det kamera til nogle scener, kan ikke se hvad det skal gøre godt for. Men alle andre er helt vilde med det, så det er åbenbart meget fedt de har valgt det

Redigeret af furious jt - 08-August-2009 kl. 18:01
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Når billedet fylder hele skærmen er det filmet i noget imax halløj. Så det er ikke fordi der er noget galt De har bare brugt et andet kamera til at filme med i de scener.

Jeg synes dog det er noget pjat at man har brugt det kamera til nogle scener, kan ikke se hvad det skal gøre godt for. Men alle andre er helt vilde med det, så det er åbenbart meget fedt de har valgt det

Okay, sikke noget pis. Det er jo også noget pis pga burn in på min plasma. Det irriterer mig helt vildt at jeg hele tiden skal tænke på om tv logoer osv nu ødelægger min skærm!
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:24

Du behøver ikke at tænke på om du får burn in når du ser en film , der er jo ingen faste logoer...Det lader til , ifgl flatpanels , at B855 rimeligt hurtigt kan få retention , men det er jo heldigvis ikke det samme som burn in. Mht TDK synes jeg at det er fedt når billedet fylder hele skærmen , ville bare ønske at det var hele filmen der var optaget sådan....Hvis du bemærker retention , så vælg en kanal med hvid støj ( evt tom analog kanal ) og lad den stå der et par min. så skulle det gerne være forsvundet...

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Du behøver ikke at tænke på om du får burn in når du ser en film , der er jo ingen faste logoer...Det lader til , ifgl flatpanels , at B855 rimeligt hurtigt kan få retention , men det er jo heldigvis ikke det samme som burn in. Mht TDK synes jeg at det er fedt når billedet fylder hele skærmen , ville bare ønske at det var hele filmen der var optaget sådan....Hvis du bemærker retention , så vælg en kanal med hvid støj ( evt tom analog kanal ) og lad den stå der et par min. så skulle det gerne være forsvundet...

MVH

Så jeg behøver ikke være bange for de sorte bjælker på en film der varer i et par timer? Hvad er forskellen på retention og burn in?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:49

Hej , nej du skal ikke være bange for de sorte bjælker....Retention er aftegninger på skærmen , evt fra et logo , som forsvinder hurtigt igen når du skifter kanal , Burn in er decideret fastbrænding af evt logo som slet ikke kan fjernes igen....

MVH

TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Hej , nej du skal ikke være bange for de sorte bjælker....Retention er aftegninger på skærmen , evt fra et logo , som forsvinder hurtigt igen når du skifter kanal , Burn in er decideret fastbrænding af evt logo som slet ikke kan fjernes igen....

MVH

Okay, og så skal et eventuel logo stå i MANGE timer før der sker noget. Men hvorfor kan en sort bjælke ikke brænde fast på samme måde som et logo?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 19:02
har kun erfaring fra pan og pioneer og der er ingen problemer med sort bjælker når man ser film. Når jeg har set en film, kan man se de sort bjælker er mere sorte end resten på en helt sort skærm. ved skift til fuld billede er det væk efter et 1 sek hvis slå over på sort skærm igen.
en pioneer er dog bedre end panasonic, men har aldrig haft problemer.
ellers kan man da dårligt se film, de fleste film har da bjælker for oven og i buden. 2.35 format

Redigeret af xcardman - 08-August-2009 kl. 19:02
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu