|
tv fra Apple |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
For det første, så har Apple lavet ret mange produkter der IKKE er "sort kasse med runde hjørner". Det står ikke skrevet i sten at det er sådan et evt. tv vil se ud. For det andet, så er Samsung ikke blevet sagsøgt for at lave en telefon med runde hjørner. De er blevet sagsøgt fordi det samlede produkt minder lidt for meget om en iPhone. Hvis det KUN var de runde hjørner der var problemet, så ville der næppe have været en sag. Jeg ser ikke de store muligheder for Apple mht at revolutionere selve det fysiske design af et TV, men jeg mener bestemt der er store muligheder for at revolutionere betjeningssystemet og i det hele taget måden man bruger et tv på. Det kræver vel at mærke andet og mere end dét man får i Apple TV boksen. Det er i mine øjne pænt og velfungerende, men ikke særligt revolutionerende. Jeg forventer personligt at hvis de ikke kan komme op med noget bedre end dét, så tror jeg slet ikke tv'et kommer. Når de kan afskaffe fjernbetjeningen som vi kender den, og vel at mærke erstatte den med en VELFUNGERENDE løsning som de fleste folk i praksis hellere vil bruge - dvs ikke gestures i luften eller tale-genkendelse - så kommer tv'et. Mit personlige bud er at fjerne al brugerflade fra selve skærmen, og lægge det ned i hænderne i form af et iOS produkt. Men vi slipper nok aldrig for fingerpegen (i begge retninger!) fra folk der ikke har sat sig ind i hvad disse retssager handler om. Uanset hvad Apple kommer med (eller ikke kommer med!), så vil der stå et meget stort hylekor parat. Men det er klart at både juridisk og markedsføringsmæssigt vil det være et kæmpe selvmål at komme med noget der ikke adskiller sig fra de eksisterende produkter, så det tror jeg ganske enkelt ikke sker (egentlig mere pga det markedsføringsmæssige end pga det juridiske...).
|
||
![]() |
||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
|
+1 til Otto J.
|
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Hvad betyder det her så: . Design Patent 087: iPhone-designet (hvid)
Apple har patent på den hvide iPhones form og design. Ifølge dommen har Samsung brudt dette patent med 21 modeller. 5. Design Patent 677: iPhone-designet (sort) Se punkt nummer fire - bare i sort |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9433 |
|
|
||
![]() |
||
Stougaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2011 Status: Offline Point: 363 |
|
På nuværende tidspunkt synes jeg lg's magic Remote fungere langt bedre end Samsungs metode.. Man for jo ondt i armen af at skulle sidde og vinke til Samsung hele tiden..
Men jeg er meget enig med Otto, og t-Duck, din reference kan ikke bruges til noget uden en kilde ;) |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
At du piller ting ud af kontekst.
|
||
![]() |
||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
|
Men bliver det ikke behandlet i retssagen som om Samsung (også) bryder dette enkelte patent?
Altså...de bliver sagsøgt for den generelle efterligning af en iPhone. Men dette enkelte patent HAR Apple så tilsyneladende fået..og benytter i et søgsmål? |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
|
Man hvordan kan de få patent på et design der er brugt før
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
||
![]() |
||
petrucci ![]() Guld medlem ![]() Brugeranmelder Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 822 |
|
Det er vist ingen hemmelighed at det amerikanske patentsystem er langt fra perfekt og bør revideres i den forbindelse.
|
||
![]() |
||
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
|
Helt enig med denne journalist, der i en analyse af Apple-Samsung dommen skriver:
"As for the design patents, it's a mistake to think that Apple won a patent for "rounded corners." What they showed wasn't a single infringement, but that Samsung had slavishly copied the physical design, icon design, home page design, and packaging design of the iPhone — and then left behind an email trail showing what they'd done. That's why Samsung lost, not because their phones have rounded corners."
|
||
![]() |
||
|
Skalle06, helt enig. Men der ligger nu engang stadig et specifikt iPhone-design patent som de er dømt for at bryde (udover andre patenter også).
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |