recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv fra Apple
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tv fra Apple

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af nemligja nemligja skrev:

sidder og tænker på, efter man har læst at Samsung igen er blevet sagsøgt, hvad der så sker når Apple får et tv på markedet.. hvis de bruger deres normale design, altså sort kasse med runde hjørner.. så bør de vel blive sagsøgt af Philips.. for sådan har deres tv set ud i flere år. 

Kommer der mon nogle retsager den anden vej når de kommer med et tv? For det vil jo være umuligt at komme med et design som på en eller anden måde vil ligne en fra en af de andre. Confused

Hvad siger I andre Tongue

For det første, så har Apple lavet ret mange produkter der IKKE er "sort kasse med runde hjørner". Det står ikke skrevet i sten at det er sådan et evt. tv vil se ud. For det andet, så er Samsung ikke blevet sagsøgt for at lave en telefon med runde hjørner. De er blevet sagsøgt fordi det samlede produkt minder lidt for meget om en iPhone. Hvis det KUN var de runde hjørner der var problemet, så ville der næppe have været en sag. Jeg ser ikke de store muligheder for Apple mht at revolutionere selve det fysiske design af et TV, men jeg mener bestemt der er store muligheder for at revolutionere betjeningssystemet og i det hele taget måden man bruger et tv på. Det kræver vel at mærke andet og mere end dét man får i Apple TV boksen. Det er i mine øjne pænt og velfungerende, men ikke særligt revolutionerende. Jeg forventer personligt at hvis de ikke kan komme op med noget bedre end dét, så tror jeg slet ikke tv'et kommer. Når de kan afskaffe fjernbetjeningen som vi kender den, og vel at mærke erstatte den med en VELFUNGERENDE løsning som de fleste folk i praksis hellere vil bruge - dvs ikke gestures i luften eller tale-genkendelse - så kommer tv'et. Mit personlige bud er at fjerne al brugerflade fra selve skærmen, og lægge det ned i hænderne i form af et iOS produkt.

Men vi slipper nok aldrig for fingerpegen (i begge retninger!) fra folk der ikke har sat sig ind i hvad disse retssager handler om. Uanset hvad Apple kommer med (eller ikke kommer med!), så vil der stå et meget stort hylekor parat. Men det er klart at både juridisk og markedsføringsmæssigt vil det være et kæmpe selvmål at komme med noget der ikke adskiller sig fra de eksisterende produkter, så det tror jeg ganske enkelt ikke sker (egentlig mere pga det markedsføringsmæssige end pga det juridiske...).
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 09:02
+1 til Otto J.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 09:37
Hvad betyder det her så: . Design Patent 087: iPhone-designet (hvid)
Apple har patent på den hvide iPhones form og design. Ifølge dommen har Samsung brudt dette patent med 21 modeller.

5. Design Patent 677: iPhone-designet (sort)
Se punkt nummer fire - bare i sort
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af nemligja nemligja skrev:

sidder og tænker på, efter man har læst at Samsung igen er blevet sagsøgt, hvad der så sker når Apple får et tv på markedet.. hvis de bruger deres normale design, altså sort kasse med runde hjørner.. så bør de vel blive sagsøgt af Philips.. for sådan har deres tv set ud i flere år. 

Kommer der mon nogle retsager den anden vej når de kommer med et tv? For det vil jo være umuligt at komme med et design som på en eller anden måde vil ligne en fra en af de andre. Confused

Hvad siger I andre Tongue

For det første, så har Apple lavet ret mange produkter der IKKE er "sort kasse med runde hjørner". Det står ikke skrevet i sten at det er sådan et evt. tv vil se ud. For det andet, så er Samsung ikke blevet sagsøgt for at lave en telefon med runde hjørner. De er blevet sagsøgt fordi det samlede produkt minder lidt for meget om en iPhone. Hvis det KUN var de runde hjørner der var problemet, så ville der næppe have været en sag. Jeg ser ikke de store muligheder for Apple mht at revolutionere selve det fysiske design af et TV, men jeg mener bestemt der er store muligheder for at revolutionere betjeningssystemet og i det hele taget måden man bruger et tv på. Det kræver vel at mærke andet og mere end dét man får i Apple TV boksen. Det er i mine øjne pænt og velfungerende, men ikke særligt revolutionerende. Jeg forventer personligt at hvis de ikke kan komme op med noget bedre end dét, så tror jeg slet ikke tv'et kommer. Når de kan afskaffe fjernbetjeningen som vi kender den, og vel at mærke erstatte den med en VELFUNGERENDE løsning som de fleste folk i praksis hellere vil bruge - dvs ikke gestures i luften eller tale-genkendelse - så kommer tv'et. Mit personlige bud er at fjerne al brugerflade fra selve skærmen, og lægge det ned i hænderne i form af et iOS produkt.

Men vi slipper nok aldrig for fingerpegen (i begge retninger!) fra folk der ikke har sat sig ind i hvad disse retssager handler om. Uanset hvad Apple kommer med (eller ikke kommer med!), så vil der stå et meget stort hylekor parat. Men det er klart at både juridisk og markedsføringsmæssigt vil det være et kæmpe selvmål at komme med noget der ikke adskiller sig fra de eksisterende produkter, så det tror jeg ganske enkelt ikke sker (egentlig mere pga det markedsføringsmæssige end pga det juridiske...).
Stemme og vink genkendende kan være brugbart med på nuværende tidspunkt er det for langsomt og upræcist. Her tænker jeg på Samsungs løsning.
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 09:52
På nuværende tidspunkt synes jeg lg's magic Remote fungere langt bedre end Samsungs metode.. Man for jo ondt i armen af at skulle sidde og vinke til Samsung hele tiden..

Men jeg er meget enig med Otto, og t-Duck, din reference kan ikke bruges til noget uden en kilde ;)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvad betyder det her så:

At du piller ting ud af kontekst.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 11:18
Men bliver det ikke behandlet i retssagen som om Samsung (også) bryder dette enkelte patent?

Altså...de bliver sagsøgt for den generelle efterligning af en iPhone. Men dette enkelte patent HAR Apple så tilsyneladende fået..og benytter i et søgsmål?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 11:47
Man hvordan kan de få patent på et design der er brugt før
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Man hvordan kan de få patent på et design der er brugt før
Det er set før. Lego f.eks.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 11:54
Det er vist ingen hemmelighed at det amerikanske patentsystem er langt fra perfekt og bør revideres i den forbindelse.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2006
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 12:19
Helt enig med denne journalist, der i en analyse af Apple-Samsung dommen skriver:

"As for the design patents, it's a mistake to think that Apple won a patent for "rounded corners." What they showed wasn't a single infringement, but that Samsung had slavishly copied the physical design, icon design, home page design, and packaging design of the iPhone — and then left behind an email trail showing what they'd done. That's why Samsung lost, not because their phones have rounded corners."

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 12:41
Skalle06, helt enig. Men der ligger nu engang stadig et specifikt iPhone-design patent som de er dømt for at bryde (udover andre patenter også).
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu