recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tv fra Apple
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

tv fra Apple

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Det er vist ingen hemmelighed at det amerikanske patentsystem er langt fra perfekt og bør revideres i den forbindelse.

At det ikke er perfekt tror jeg de fleste er enige om. Men det bør kun revideres hvis der findes et bedre alternativ, og det har jeg indtil videre ikke set nogen seriøse bud på.

Ethvert produkt skal i én eller anden udstrækning være beskyttet mod at lave en rå kopi. Det skal ikke være muligt at lave en telefon der er nøjagtigt magen til, men med et andet logo på. Det har jeg endnu ikke set nogen være fortalere for. Du skal heller ikke bare kunne lave den mørkegrå i stedet for sort, eller 0,5 cm bredere men ellers identisk. Spørgsmålet er hvor grænsen så skal gå. Dén grænse vil altid være udflydende, uanset hvilket regel-system du sætter op.

Problemet i denne sammenhæng er, at Apple's design (i modsætning til de tidligere eksempler på "firkant med runde hjørner") er så rent, at der faktisk ikke rigtigt er andet end firkanten med runde hjørner tilbage. Hvis du skal beskrive formen, så løber du tør for detaljer ret hurtigt. Apple's design _er_ anderledes end tidligere telefoner der var firkantede med runde hjørner. De patenter som DE indeholdt (Apple er jo mildt sagt ikke de eneste der udtager design-patenter!) er formentligt (og her gætter jeg) ikke blevet brudt af Apple, netop fordi de indeholder flere detaljer, som adskiller dem fra Apple (og omvendt). Dvs hvis de andre vil lave en telefon der er firkantet med runde hjørner, så skal de adskille sig ved at have nogle særlige detaljer, som iøvrigt jo også skal adskille sig fra andre eksisterende produkter, ikke kun fra Apple. Man kan sige at det er et problem at udtage et patent der netop ikke indeholder specifikke særlige kendetegn, men når det nu engang er dét der er designet, bør Apple så ikke have samme ret til at stå alene med dét design, som alle andre producenter har til deres design?
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér petrucci Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 14:18
Citér Man kan sige at det er et problem at udtage et patent der netop ikke indeholder specifikke særlige kendetegn, men når det nu engang er dét der er designet, bør Apple så ikke have samme ret til at stå alene med dét design, som alle andre producenter har til deres design?

Det kan så diskuteres. Men har Samsung mobilerne så ikke nok specifikke særlige kendetegn til at de adskiller sig fra det designpatent? (bla. står der tydeligt Samsung på, bagsiden er anderledes, stikkene anderledes osv.)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 16:31

Det kan så diskuteres. Men har Samsung mobilerne så ikke nok specifikke særlige kendetegn til at de adskiller sig fra det designpatent? (bla. står der tydeligt Samsung på, bagsiden er anderledes, stikkene anderledes osv.)

Det synes du jo, jeg synes modsat at de ligner lidt for meget. Hvad vi to synes er så mindre afgørende end hvad juryen synes, og vi får jo nok at se hvad en appeldomstol synes. Jeg kan kun udtale mig om min helt egen personlige vurdering, og dén er at de fleste af Samsung telefonerne er ublu ripoff designs. Samsung er meget dygtige til at adskille sig liiiige præcist nok til (generelt) at holde sig på den rigtige side ifht eventuelle retssager, og hvis vi skal tale om det rent moralske aspekt (som vi vel gør når vi taler om at jura'en burde laves om), så har jeg meget lidt til overs for Samsung. Det er en af mine personlige kæpheste (og her taler jeg 100% privat, ikke på firmaets vegne): Jeg kan sagtens forholde mig til at man ikke bryder sig om Apple, af moralske årsager. Dét jeg ikke kan finde nogen som helst forståelse for, er hvordan man med samme moralske udgangspunkt kan se mere positivt på Samsung. Jeg synes folk har meget travlt med at vælge side - der kan altså godt være to slyngler i en retssal. At Apple er en skurk på nogle punkter, udelukker ikke at Samsung er en endnu større skurk.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 16:36

Citér Man kan sige at det er et problem at udtage et patent der netop ikke indeholder specifikke særlige kendetegn, men når det nu engang er dét der er designet, bør Apple så ikke have samme ret til at stå alene med dét design, som alle andre producenter har til deres design?

Det er jo så der det bliver en vurderingssag.

Det er for mig naivt at tro at Samsung ikke har lidt mere end skævet til iPhone da de skulle sætte Galaxy mobilerne sammen. Der er ganske enkelt for mange sammenfald. Det, sammen med det paper trail de har efterladt hvor de åbenbart specifikt har snakket om at lave den mere som iPhone, det har så resulteret i at Apple havde en sag.

Da den første Galaxy S kom ud, og de reklamerede på bus stoppene her i Danmark, så skulle man så sandelig kigge to gange før man fandt ud af at det ikke var en iPhone - alle jeg snakkede med dengang var da i hvert fald enige i at det i høj grad lignede en iPhone ved første øjekast.

Når man simplificere sagen ("Apple sagsøger fordi Samsung laver en firkantet telefon med runde hjørner"), så lyder det ganske rigtigt åndssvagt. Men design sammenfaldende, de ens ikoner, modificeringerne af Android så det ligner iOS (selv Google var åbenbart inde og advare dem om at det lignede for meget), så begynder man altså at være derhenne hvor de ganske enkelt er gået over stregen. 

Anderledes stik og et andet logo er jo altså ikke nok til at adskille et produkt..

Hvad angår Apple TV, så er det da spændende at se hvad det udmunder i. Det er efterhånden ved at være noget tid siden rygterne begyndte :) Og tror næppe det bliver i år vi hører noget til det, Apple har i forvejen (hvis rygterne holder stik) et rimeligt tight program med produkt releases her i efteråret.

Mit gæt er næste forår, og det baserer jeg på absolut ingenting.. :)
Til top
adamsen1986 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Februar-2012
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér adamsen1986 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 17:58

Clap
Wink

Redigeret af adamsen1986 - 03-September-2012 kl. 17:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 19:39
Hvor sidder Sony?LOL
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 21:02
Jeg har haft to Samsung før iphone som havde runde hjørner, 4 år før
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 21:07
@ adamsen1986

LOLThumbs Up

MVH
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 21:50
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 22:17
I realiteten er det vel google som burde sagsøges fremfor Samsung da det jo er Android som de mener ligner for meget. Resten er jo bare et skin.

Er problemet ikke i virkeligheden at konkurrenterne er på samme niveau eller over Apple? Jeg synes sku det er svært at sige den ene platform er bedre end den anden for de har hver deres forcer. Man skal bare huske at sammenligne Top-model med topmodel og ikke tage de billigste telefoner.

Jeg tror IKKE Apple kommer med et fjernsyn - de kommer højst sansynligt med en Apple TV på hGH som sættes til deres Cinema-displays.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

I realiteten er det vel google som burde sagsøges fremfor Samsung da det jo er Android som de mener ligner for meget. Resten er jo bare et skin.

Næh problemet er jo netop at Samsung har fiflet lidt for meget med Android ,og også blev advaret af Google ,at de var på kollisionskurs med Apple.
http://www.macrumors.com/2012/08/27/google-looks-to-distance-android-from-apple-vs-samsung-ruling/
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hvad angår Apple TV, så er det da spændende at se hvad det udmunder i. Det er efterhånden ved at være noget tid siden rygterne begyndte :) Og tror næppe det bliver i år vi hører noget til det, Apple har i forvejen (hvis rygterne holder stik) et rimeligt tight program med produkt releases her i efteråret.

Mit gæt er næste forår, og det baserer jeg på absolut ingenting.. :)

Tror også det bliver spændende at se når de revolutionerer tv markedet med en 4:3 skærm. LOL

Ej det bliver spændende og tror heller ikke det når at komme ud i år.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu