recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV fra UK
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV fra UK

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimpleUser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV fra UK
    Sendt: 07-Januar-2013 kl. 22:02
Jeg rejser ofte til Skotland, og overvejer derfor at købe et tv derovre, da der er en hel del at spare.

Jeg vil modtage DVB-T2 fjernsyn og forventer det må være samme standard. Men jeg kan læse at der muligvis er forskel på frekvensen hvor audio delen af signalet bliver sendt.

Ved I om det vil være et problem for et f.eks 2012 Loewe tv?

Et suppleringsspørgsmål: Da UK er en del af EU (og det indre marked) er der vel næppe nogen told/moms problemer?

Jeg har tænkt mig at transportere tv'et hjem selv.

M
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 14:46

DVB-T er samme standard, så lyd og billede vil der ikke være problemer med. Har haft brugt en USB modtager på PCen derovre uden problemer.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af SimpleUser SimpleUser skrev:

Jeg rejser ofte til Skotland, og overvejer derfor at købe et tv derovre, da der er en hel del at spare.

Jeg vil modtage DVB-T2 fjernsyn og forventer det må være samme standard. Men jeg kan læse at der muligvis er forskel på frekvensen hvor audio delen af signalet bliver sendt.

Ved I om det vil være et problem for et f.eks 2012 Loewe tv?

Et suppleringsspørgsmål: Da UK er en del af EU (og det indre marked) er der vel næppe nogen told/moms problemer?

Jeg har tænkt mig at transportere tv'et hjem selv.

Det sidste først:  Til eget brug kan du nok indføre et fjernsyn der er købt med UK  moms.  Jeg ville nu ringe til SKAT for at være helt sikker, før jeg købte et så dyrt fjernsyn. 
Til erhverv (vist nok ethvert salg inden 6 mdr fra køb) skal der afregnes moms efter danske regler.

I UK anvendes en engelsk spec. , hvor vi anvender NORDIC.org.  Man følger også  Nordic i Irland, men i begge lande anvender man MHEG,  der er en anden form for tekst-tv end den, vi bruger, og som også styrer deres 'red-buttom' system.
I UK anvender de en anden måde at ordne kanalerne på.

Det er sikkert vigtigt, at du, i den model du køber, kan vælge Danmark  som land, og at du sikre dig at tekst-tv er understøttet.    Jeg ville også sikre mig, at DVB-T2 virker under landekode Danmark. 
Det er de særeste ting som puttes ind i  diverse firmware.

I UK anvendes VHF bånd III ikke. Det gør det helle ikke i Danmark lige nu, men det anvendes fra Sverige. Danmark har en MUX8,  der er planlagt til VHF bånd III. 
Tjek at der er support for VHF bånd III for DVB-T2 før du køber.

Husk, at der er flere fabrikater, som anvender samme typebetegnelse i salgstilbud, men har  ekstra tegn i varenummeret, der angiver fx tunertype, firmware type mv.  (Samsung har fx været slem hertil)

Lars   Smile

PS!  Det irske Saorview er  DVB-T, men nye modeller fra 2013 skal være DVB-T2 for godkendelse til Saorview.

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 17:36

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I UK anvendes en engelsk spec. , hvor vi anvender NORDIC.org.  Man følger også  Nordic i Irland, men i begge lande anvender man MHEG,  der er en anden form for tekst-tv end den, vi bruger, og som også styrer deres 'red-buttom' system.

I UK har man stoppet anvendelse af TTV, har heller ikke længere som før i tiden TTV fra nogen af UK Kanalerne.  TVer vil dog sikkert stadig have det. 
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

I UK har man stoppet anvendelse af TTV, har heller ikke længere som før i tiden TTV fra nogen af UK Kanalerne.  TVer vil dog sikkert stadig have det. 

Fra lange tråde på det irske og engelske forum, kan jeg med sikkerhed sige, at adskillige UK fjernsyn ikke har tekst-tv indbygget længere
Hvordan det er med DVB undertekster ved jeg ikke,  men  Saorview (irsk) godkendt efter 1. januar 2013 giver nok en bedre chance.

Lars   Smile

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
SimpleUser Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2006
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SimpleUser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 18:22
Mange tak for informationen. Tekst-tv har jeg ganske enkelt aldrig fundet interessant, så lige den del bekymrer mig ikke.
Men hvad med HbbTV - er det mon kompatibelt imellem UK og DK?

Til top
Michael404 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-December-2012
Sted: Danmark
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael404 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 22:51
Men moms, betyder heller ikke noget, du betaler blot den engelske VAT.  Og så der ingen problemer i det. Ingen forskel fra at købe bøger i england osv. 
-Michael404 @ Trefor-Waoo 40/40 Net - Stor Viasat Pakke - Viaplay - Netflix - WDTV m. 1.12.14_WDLXTV -
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2830
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2013 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Michael404 Michael404 skrev:

Men moms, betyder heller ikke noget, du betaler blot den engelske VAT.  

Kommer an på forhandleren, Amazon sælger f.eks. nok til Danmark at de skal trække dansk moms (Det sker i forbindelse med købet og ikke som en ekstra regning - Den engelske moms trækkes naturligvis ud først).

Husk at nogle engelske forhandlere sender fra kanaløerne, og så skal der både betales told og moms.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu