recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV guide Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV guide Yousee

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Emne: TV guide Yousee
    Sendt: 25-November-2009 kl. 11:58
Vi er i de heldige ejere af et LG 47LH7020 i stuen og 3 LG 32LH3000 i soveværelse/børneværelser.

I det store TV har vi kort til digitale kanaler (modtager via Ringe fællesantenne), men vi kun har de almene digitale kanaler i de øvrige TV og kører resten analog.

Her er så spørgsmålet: Hvorfor virker TVguiden kun begrænset på TV'et i stuen (typisk kan man kun se 2 programmer frem), men perfekt i værelserne (selvfølgelig kun på de digitale kanaler).

Er det yousee der er problemet, fællesantennen eller er det LG ?

Håber nogen kan svare da det er et irritationsmoment i et ellers perfekt TV.

mvh. Jesper

PS. Signalerne på alle tv står i menueen meget meget nær perfekt
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

I det store TV har vi kort til digitale kanaler (modtager via Ringe fællesantenne), men vi kun har de almene digitale kanaler i de øvrige TV og kører resten analog.
Hvis det er YouSee, så burde det da ikke være nødvendigt at se noget analogt. Alle kanaler fra ens analoge pakke er jo frit tilgængelige digitalt. Dette med forbehold for at enkelte fællesantenneanlæg måske endnu ikke har fået implementeret det frie digitale spejl fuldt.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 13:36
Det går ikke så hurtigt her i Ringe. De har lovet at der er frit digitalt spejl pr. 1. januar 2010.

Men det var nu heller ikke det spm. gik på;-)
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Hvis det er YouSee, så burde det da ikke være nødvendigt at se noget analogt. Alle kanaler fra ens analoge pakke er jo frit tilgængelige digitalt. Dette med forbehold for at enkelte fællesantenneanlæg måske endnu ikke har fået implementeret det frie digitale spejl fuldt.

Der er netop tale om at Ringe Antenneforening først sender ukodet digitalt DVB-C signal fra 1. kvartal 2010.

Det er underligt at trådstarters 2 forskellige tv ikke begge kan vise EPG 8 dage frem, for ifølge min googling er der samme SI-EPG System  i dem begge. Det kunne tyde på forkert indstilling på tv'et i stuen.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 13:44
TV'et i stuen er indstillet til kabel TV med Sverige som land (det skal man jvf. flere tråde herinde, og vælger man danmark, så er det slet ikke muligt at vølge kabel).

TV'ene i værelserne henter via "antenne" (fællesantenne) og her er land angivet som Danmark.

Kan det være årsagen. I så fald burde alle med kort uden boks til Yousee vel have problemet (ihvertfald de mange TV hvor man skal vælge et andet land end Danmark).

Og ja jeg kunne pille kortet ud og søge kanaler igen på stue Tv'et, men det orker jeg simpelthen ikke. 

mvh. Jesper
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

TV'et i stuen er indstillet til kabel TV med Sverige som land (det skal man jvf. flere tråde herinde, og vælger man danmark, så er det slet ikke muligt at vølge kabel).

TV'ene i værelserne henter via "antenne" (fællesantenne) og her er land angivet som Danmark.
Det tyder på, at du ser kanalerne via DVB-T. Ifølge antenneforeningens hjemmeside sender de vist også must carry-kanalerne som DVB-T.
Så en forskel er ihvertfald, at du på tv'et i stuen ser YouSee's DVB-C versioner mens du på de øvrige ser antenneforeningens spejl af det jordbaserede DVB-T MUX1. Det virker dog alligevel underligt, at der skulle være forskel på EPG.

Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Det tyder på, at du ser kanalerne via DVB-T. Ifølge antenneforeningens hjemmeside sender de vist også must carry-kanalerne som DVB-T.
Så en forskel er ihvertfald, at du på tv'et i stuen ser YouSee's DVB-C versioner mens du på de øvrige ser antenneforeningens spejl af det jordbaserede DVB-T MUX1. Det virker dog alligevel underligt, at der skulle være forskel på EPG.

Godt set!

Ringe Fællesantenneforening anfører at DR1, DR2, TV2 m.m. (MUX1) sendes som DVB-T i kanal 25.

Jeg tror derfor at forklaringen på Trisses problemer er at den type 8 dages EGP, der er indbygget i LG tv-apparaterne, kun dur til DVB-T-siganaler, men ikke til YouSee's DVB-C-signaler.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 09:04
Nu er det jo ikke sådan at det ikke virker. Det er typisk muligt at se 2 programmer frem men nogle (sjældne) gange meget længere.

Er der nogen der har et LG TV og modtager signal fra Yousee (DVB-C) der kan afkræfte eller bekræfte at EPG ikke virker korrekt.

mvh. Jesper

Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 13:00
Har lige været i Expert og der havde de et Samsung og et LG stående ved siden af hinanden. Begge koblet til Yousee/DVB-C.

Samsung viste alle programmer på alle kanaler i 7 dage mens LG viste 2 programmer frem som på vores eget.

Sælgeren kunne ikke forklare hvorfor LG ikke kunne vise mere, men det havde jeg heller ikke regnet med.

Jeg kan dog konstatere at det er LG der er problemet, men undrer mig stadigvæk over ikke andre har oplevet dette. Der har været et fælleskøb herinde af LG og nogle må vel være koblet til Yousee eller hvad?

Det er sku' lidt ærgeligt at EPG ikke virker når nu både billede og menuer/betjening er en klasse over eks. det Samsung de havde.

mvh. Jesper
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 15:45
Jeg har en LH2000 model og jeg kan også kun se 2 programmer frem i TV Guide.. med Yousee.
På min Pana i stuen.. intet problem med 7 dage frem..
Mvh

Redigeret af bimbobo - 26-November-2009 kl. 15:46
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu