recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV hjælp - please
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV hjælp - please

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:03
Det med at der ikke stod dvb-c er det ikke bare at lave en firmware update, og bing så har du dvb-c ??
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Det med at der ikke stod dvb-c er det ikke bare at lave en firmware update, og bing så har du dvb-c ??

Der er lavet to versioner af dette Tv. Modelnummeret er selvfølgelig det samme, men alt afhængig af produktionsdato, så er de senest producerede, opdateret med nyeste firmware fra fabrikken, og altså med DVB-C. Den nordiske model idag er med DVB-C, og derfor er der intet at bekymre sig om her.

Firmwareopdateringen er rettet imod dem, som har købt Tv'et før produktionsdatoen for den nye version, og har da læst, at firmwaren også har virket med en parallelimporeret model, og omvendt har virket, men ikke optimalt, så man kan jo aldrig være helt sikker:)

Som skrevet tidligere, ville jeg hellere give lidt mere, og købe en nordisk model, som har flere fordele med sig.

Redigeret af vasif - 06-Januar-2010 kl. 21:47
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Kite Kite skrev:

Læste skam godt hvad du skrev om retention, og det var go info, men blev aldrig helt klar over om du selv har skærmen (kan forstå at det er noget der bliver bedre efter mange timers forbrug.. eller er det misforstået?) Har ikke selv haft plasma før så det nyt for mig.

Ja, jeg vil også hellere betale lidt mere og så være sikker på at det er en "dansker". Er det egentligt ligegyldigt om det er en dansk version eller en skandinavisk? (ved faktisk ikke engang om der findes to forskellige - men hvis der er)

Jeg har ikke selv skærmen, men det er et generelt råd, og en anbefaling som man kan bruge u-anset hvilket Plasma-Tv man har:)

Typisk er det jo sådan, for at forklare det, uden det bliver for teknisk, at cellerne i en Plasma-skærm skal have sin tid til at modne. Det kan tage op til 200 Timers Tv-forbrug, før de er "fuldmodne". I denne periode er der derfor større risiko for f.eks. Retention, da cellerne er "skrøbelige". Mange folk vælger jo så ofte at sætte Tv'et op, og køre i en dynamisk indstilling, eller anden grundindstilling, hvor der typisk er knald på farver, kontrast og lysstyrke, hvilket jo sætter cellerne på ekstremt overarbejde. Derfor er anbefalingen normalt også, at man kører med lidt afdæmpede indstillinger til at starte med (Som også giver det bedste billede), specielt på et LG Plasma Tv, som jo modsat f.eks. Panasonic og Pioneer, ikke er helt så resistens overfor retention.

Redigeret af vasif - 06-Januar-2010 kl. 21:46
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 23:59
Ok, tak for den forklaring. Håber så ikke at grunden til at LG har flere problemer med retention er fordi de bruger en gammel teknologi eller at panelet er dårligt og så giver problemer senere hen når det bliver ældre.

Æv, hvor gad jeg godt se og høre skærmen før jeg køber den - håber der er nogen der finder et sted her i kbh./nsj.
Til top
Kite Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Oktober-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 01:41
Nå, nu har jeg kigget efter LG 50PS8000 rundt om på nettet. Det undrer mig at foden er helt forskellige alt efter hvor man køber den... enten er den sort oval eller også er den gennemsigtig/blålig firkantet. Regner med at jeg skal have den stående på foden, så det er da rart at vide om man får det ene eller det andet. Hvad jeg tænker mere på er om der så også er andre ændringer??? Findes der en ny og gammel version (eller original og discount)? Har læst flere anmeldelser hvor den ene anmelder roser lyden og siger at den er yderst god mens andre bander lyden langt væk og siger det er det værste skod, selv når det kun er nyhederne man ser.

Nogen der ved hvad der sker og om foden er en indikator for denne forskel?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu