|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||||
Wester ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
![]() |
||||
Uanset hvad, er centeren måske anlægget vigtigste enhed p. g. a. talens vigtighed, som jo er dens vigtigste mission. Jeg har selv måttet upgradere netop centerkvaliteteten. Netop her må der ikke spares. Det giver ærgrelser sidenhen
![]() ![]() |
|||||
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
|||||
![]() |
|||||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7250 |
![]() |
||||
Mit tidligere phillips plasma 9966 havde line-in for center. Men prøvede det aldrig |
|||||
![]() |
|||||
Wester ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
![]() |
||||
Ideen med at bruge de indbyggede kan jo også være god nok, hvis man som hansie har en indgang til det. Pladsbesparende og økonomisk er det jo også
![]() ![]() |
|||||
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
|||||
![]() |
|||||
benj0219 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2006 Status: Offline Point: 73 |
![]() |
||||
Er selv i gang med at opbygge et surround system fra bunden og finder derfor denne tråd interessant. Jeg takker derfor for Nisak for informationen om pv60 da det er det fjernsyn jeg har. Hvis min forstærker har pre out, vil jeg vil helt klart prøve at starte uden centerhøjtaler. Jeg har for øvrigt overvejet Monitor Audio R90, hvis nogen har en mening om dem?
|
|||||
![]() |
|||||
khansen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 637 |
![]() |
||||
Jeg så og hørte på dem da jeg skulle lave ny opsætning i efteråret - de spiller godt når man tager deres størrelse i betragtning! |
|||||
![]() |
|||||
JimmyS ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 168 |
![]() |
||||
Det lyder som den rigtige løsning for mig, , da min reciever også har en pre-out til center, men hvad er en Y-adapter? Redigeret af JimmyS - 23-Februar-2007 kl. 17:48 |
|||||
![]() |
|||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||||
Det er et jackstik eller Phonostik med to udgange. |
|||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||||
![]() |
|||||
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
||||
Min pana har også en Y indgang ( sidder i samme "gruppe" som audio-in) , mon den kunne bruges direkte ? Er ikke kommet så langt med surround, men mangler i princippet kun 2 HT mere hvis center kan køre på panaen. |
|||||
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|||||
![]() |
|||||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
||||
På Nad fra HiFi-Klubben kan tv'ets højtalere bruges som center. |
|||||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|||||
![]() |
|||||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() |
||||
Det er den vigtigste lyd der kommer fra centerhøjttaleren, bla. talen. Det er derfor vigtigt at den er af god kvalitet. De andre 4 højttalere er til alle lydeffekterne, altså den egentlige sourround lyd. Hilsen Ole |
|||||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
|||||
![]() |
|||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() |
||||
NEJ. Din Y indgang er en del af COMPONENT indgangen (billede indgang) Du skal bruge AUDIO IN L og R. Men da center out kun er et stik skal du bruge en splitter, her kaldet en Y-adapter. For at AUDIO IN lyden kommer ud af TVs HT skal du bruge COMPONENT indgangen til billede. Hvis du bruger scart til billedet vil tvet også tage lyden fra scart stikket. Ser du efter vil du se at Y sider sammen med PB og PR. Fra www.panasonic.co.uk/plasma-tv/th50px600ped/index.htm
Redigeret af FLarsen - 24-Februar-2007 kl. 19:34 |
|||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |