|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mouse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() Sendt: 06-September-2009 kl. 14:39 |
Jeg har netop købt en Pioneer stereohøjtaler til mit PDP-LX5090. Jeg håbede jeg kunne tilslutte den til både fjernsynet (normal stereolyd) og min ONKYO 876 (fungere som centerhøjtaler). Kan dette lade sig gøre uden en manuel "switch"? Eller brænder jeg forstærkeren i fjernsynet af, når jeg tænder for 876'eren? Findes der evt. en automatisk switch? Mvh. Mouse |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40570 |
![]() |
Det kan gøres, men du må selv fuske dig frem, så igang med loddekolben og nogle komponenter. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Og når det er sagt, så er det da den ringeste center du får dig. Min 50% af al lyd i surround kommer fra center, og det er vel at mærke dialogen, som er meget vigtig at få tydelig.
![]() |
|
![]() |
|
Mouse ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Tak for jeres svar. Jeg ved godt jeg ikke får den bedste lyd, men det er et af de kompromier jeg måtte indgå med konen. Hvorledes skal jeg fuske mig frem, Radiomanden? |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Denne her boks kan vel klare det? http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/tv-tilbehoer/a rgon_switchbox1_tilbehoer_sort.htm |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Men hvis du ikke har et NAD TV skal du connecte den på en anden måde, som er forklaret i denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=58710& KW=argon&PN=1&TPN=2 |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Online Point: 40570 |
![]() |
Brug Front højttalerne fra dit Surroundsystem til TVet det kan klares enkelt med en omskifter der kan håndtere et input fra 2 signalkilder, sådanne kan fås i velassorterede faghandler. HFK kan sikkert skaffe en. Har selv en liggende som jeg købte hos en lokal forhandler for lang tid siden. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
Hvilke krav bør man som minimum stille til en centerhøjtaler? Jeg står også og skal have fat i en centerhøjtaler til min nye VSX-919 reciever. Man kan vel som udgangspunkt bruge en hvilken som helst højtaler, ik? |
|
![]() |
|
TvHomer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-August-2009 Status: Offline Point: 756 |
![]() |
PS. jeg har lidt samme problem med konen, det skal være så småt og ikke-iøjnefaldende som muligt. Har også et 5090H. Redigeret af TvHomer - 08-September-2009 kl. 19:23 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Jo da, og du kan også klippe græsplænen med en hækkesaks. En centerhøjttaler er udviklet specielt med henblik på at gengive lige netop det den skal: Dialog og visse effekter og musik i film. Og så har den stor spredning i det horisontale plan af hensyn til at der kan sidde flere og få den optimale lyd. |
|
![]() |
|
![]() |
Men hvorfor kan konen ikke forstå det?!?!
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
En højttaler skal vel gengive det der kommer ind i den, og en center er vel ikke mere speciel end alle andre højttalere i den sammenhæng. Alt andet lige vil 3 ens højttalere (de 2 fronter + center) give det mest optimale resultat, fx ved panorering af lyd fra højre til venstre. Hvis du sender det samme signal til hver højttaler, er det bedste at outputtet fra højttalerne lyder ens, og det gøres kun ved 3 ens kasser. Rent æstetisk og praktisk er det nok ikke den bedste løsning. Redigeret af cnn3 - 08-September-2009 kl. 21:51 |
|
mvh Christian
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |