recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV i 3000 kr. klassen til dame på 60!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV i 3000 kr. klassen til dame på 60!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 206
Direkte link til dette indlæg Emne: TV i 3000 kr. klassen til dame på 60!
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 09:02
Den gamle fylder 60 år. og jeg vil gerne give hende et nyt TV istedet for hendes gamle lille Grundig CRT...

Men hvad dælen skal man vælge?

Jeg tænker 32"... brugervenligt, med lyd der er til at høre....

nogle forslag?
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 10:43
Hvad med dette Panasonic fra fona:

Så kan du lettere hjælpe, hvis der er noget hun ikke kan finde ud af. Jeg går ud fra at det er samme fjernbetjening og menuer som dit G20.

Men er 32" stort nok. Tror du ikke hellere kun vil have et som dit Tongue

Jeg er selv over 60 år, og har et 50" Panasonic V10e.

Redigeret af Brixen - 18-Januar-2011 kl. 10:44
Venlig hilsen
KB
Til top
Tubbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: København
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 10:48
Ellers har jeg et Panasonic TX-P37X10Y fra Maj 2010, til 2800kr, hvis det var noget, bor i CPH
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Ghidora Ghidora skrev:

Den gamle fylder 60 år. og jeg vil gerne give hende et nyt TV istedet for hendes gamle lille Grundig CRT...

nogle forslag?

Jeg har ikke nogen konkrete forslag (ud over at finde på en anden gave...), men efter at have set min families bøvl med forskellige 32" modeller, så vil jeg sige at der er to ting du skal holde øje med, som har væsentlig betydning for ældre mennesker: Den ene er du selv inde på, lyden. De fleste undervurderer simpelthen HVOR ringe lyd der kan være i et fladskærms-tv. Men der er hverken plads eller råd til ret meget lyd i et superfladt 32" tv til 3000,-. Billedkvaliteten er reelt mest afhængig af hvordan du indstiller det, men dårlig lyd kan du ikke "redde". Det er heller ikke alt du kan redde mht. billedkvaliteten, men det er stadig lyden jeg hører flest "Hr og Fru Danmark" kunder beklage sig over. Den anden ting, det er kanal-indstillingen. Flere af de Samsung tv min omgangskreds har købt, har ikke givet mulighed for at sortere i de digitale kanaler, og hvad værre er, kanalerne får ikke fortløbende numre. Det vil sige, det kan være der er en kanal på nummer 1 og 2, ingenting på 3 til 7, en kanal på 8, ingenting på 9 til 12 osv. Nu ved jeg jo ikke hvor stor teknik-forståelse hun har, men dette er ekstremt generende for betjeningen. Jeg vil påstå at dette er dén vigtigste faktor i brugervenligheden i praksis. Men som sagt, jeg har ikke nogen konkrete forslag, problemet med at holde overblik over markedet på den slags områder, er at mange producenter har det med at gøre nye modeller ringere end forrige, for at få priserne ned... Så lige når man har fundet et godt produkt, så udgår det og erstattes af noget ringere...
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

nogle forslag?

Jeg har ikke nogen konkrete forslag (ud over at finde på en anden gave...), men efter at have set min families bøvl med forskellige 32" modeller, så vil jeg sige at der er to ting du skal holde øje med, som har væsentlig betydning for ældre mennesker: Den ene er du selv inde på, lyden. De fleste undervurderer simpelthen HVOR ringe lyd der kan være i et fladskærms-tv. Men der er hverken plads eller råd til ret meget lyd i et superfladt 32" tv til 3000,-. Billedkvaliteten er reelt mest afhængig af hvordan du indstiller det, men dårlig lyd kan du ikke "redde". Det er heller ikke alt du kan redde mht. billedkvaliteten, men det er stadig lyden jeg hører flest "Hr og Fru Danmark" kunder beklage sig over. Den anden ting, det er kanal-indstillingen. Flere af de Samsung tv min omgangskreds har købt, har ikke givet mulighed for at sortere i de digitale kanaler, og hvad værre er, kanalerne får ikke fortløbende numre. Det vil sige, det kan være der er en kanal på nummer 1 og 2, ingenting på 3 til 7, en kanal på 8, ingenting på 9 til 12 osv. Nu ved jeg jo ikke hvor stor teknik-forståelse hun har, men dette er ekstremt generende for betjeningen. Jeg vil påstå at dette er dén vigtigste faktor i brugervenligheden i praksis. Men som sagt, jeg har ikke nogen konkrete forslag, problemet med at holde overblik over markedet på den slags områder, er at mange producenter har det med at gøre nye modeller ringere end forrige, for at få priserne ned... Så lige når man har fundet et godt produkt, så udgår det og erstattes af noget ringere...

Har også haft store problemer med at opsætte kanallisten på Sony's modeller.

Så er det da godt at Panasonic modeller kan håndtere dette bøvl.
Havde man ikke kunne kreere sin favoritliste nøjagtigt som sit gamle CRT, havde det været et stort tilbageslag. Både for hende og mig Wink

Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 16:56
Brixen - Tror hendes nuværende er 25" og mener ikke hun er glad for noget MEGET større... hun syntes mit gamle 42" var stort og mit 50" er jo enormt!!!!! (ikke positivt for hende)

- Vil helst ikke købe brugt, selvom jeg godt ved man kan få meget mere for pengene...
Syntes bare ikke det er fedt at give brugte ting i gave ;X

- Panasonic LCD har jeg ikke hørt særlig godt om...

Otto J. - Det er præcis sådanne erfaringer jeg leder efter... hvis så bare der var nogle der selv lige havde fundet et til en ældre person...

Hun er ikke særlig teknisk og hendes nuværende multifjernbetjening har ikke været særlig nem at håndtere... og så skal den indstilles på ny hver gang den mister strømmen(hvilket jeg self. skal fixe, da jeg har givet hende den, da den original gik i stykker)

Tror dog hun kan lære det meste... (hun kan da SMS'e :P ) også derfor lyden næsten er det vigtigste for HOLD DA FAST der bliver skruet op !!!! :P

Redigeret af Ghidora - 19-Januar-2011 kl. 16:59
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
Jakobii Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 17:17
Jeg vil pege på Philips, deres menuer er utroligt brugervenlige

Mine forældre har tre Philips lcd tv rundt i huset, Philips er måske ikke high-end, men fælles for alle tre tv er:

• Nem opsætning
  • Store ikoner
  • Store knapper på fjernbetjening
  • Ikke de tyndeste, men fornuftig lyd

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/227152/Philips-32PFL5405H.html
Lidt over de 3000,- men den fjernbetjening ser da simpel ud?

Fås også i Elgiganten til 3379,- og modellen mindre 32PFL3605H fås til 2999,-

Redigeret af Jakobii - 19-Januar-2011 kl. 17:24
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 17:18

Otto J. - Det er præcis sådanne erfaringer jeg leder efter... hvis så bare der var nogle der selv lige havde fundet et til en ældre person...

2.......

Mine forældre på hhv 61 og 63 købte sig for 1½ år siden et Pana 42x10 og da min morfar (85) trængte til nyt fik han også et.

Mine forældre har ingen problemer med det, min oldefar nåede dog kun at have et ½ år med sit (og fik en speciel fjernbetjening) inden han satte træskoene.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 17:23
Sony tv i 3000,- prisklassen skal man holde sig langt væk fra, billedekvaliteten er virkelig ringe, taler af egne erfaringer.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 19:37
Enig med Jakobii, Philips ville være et rigtigt godt bud. Mine sviger-bedsteforældre som begge er tæt på de 80 år, fik et Philips fjernsyn sidste år (også deres første fladskærm). De har haft meget nemt ved at lære fjernbetjeningen som har meget synlige knapper. Lyden er også ret god, nogle modeller fra forrige generation har nærmest en "sub" på bagsiden til at give lyden en ekstra dimension. 
Til top
Ghidora Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 11:34
okay lyder som om jeg skal kigge nærmere på philips...
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB
AVI ADM 9.1T Hvid
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 11:55

okay lyder som om jeg skal kigge nærmere på philips...

Og Panasonic......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu