|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Ghidora ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() Sendt: 18-Januar-2011 kl. 09:02 |
|
Den gamle fylder 60 år. og jeg vil gerne give hende et nyt TV istedet for hendes gamle lille Grundig CRT...
Men hvad dælen skal man vælge?
Jeg tænker 32"... brugervenligt, med lyd der er til at høre....
nogle forslag?
|
||
Panasonic G20 50" Plasma
Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Hvad med dette Panasonic fra fona:
Så kan du lettere hjælpe, hvis der er noget hun ikke kan finde ud af. Jeg går ud fra at det er samme fjernbetjening og menuer som dit G20. Men er 32" stort nok. Tror du ikke hellere kun vil have et som dit ![]() Jeg er selv over 60 år, og har et 50" Panasonic V10e.
Redigeret af Brixen - 18-Januar-2011 kl. 10:44 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Tubbe ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Januar-2005 Sted: København Status: Offline Point: 206 |
![]() |
|
Ellers har jeg et Panasonic TX-P37X10Y fra Maj 2010, til 2800kr, hvis det var noget, bor i CPH
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Jeg har ikke nogen konkrete forslag (ud over at finde på en anden gave...), men efter at have set min families bøvl med forskellige 32" modeller, så vil jeg sige at der er to ting du skal holde øje med, som har væsentlig betydning for ældre mennesker: Den ene er du selv inde på, lyden. De fleste undervurderer simpelthen HVOR ringe lyd der kan være i et fladskærms-tv. Men der er hverken plads eller råd til ret meget lyd i et superfladt 32" tv til 3000,-. Billedkvaliteten er reelt mest afhængig af hvordan du indstiller det, men dårlig lyd kan du ikke "redde". Det er heller ikke alt du kan redde mht. billedkvaliteten, men det er stadig lyden jeg hører flest "Hr og Fru Danmark" kunder beklage sig over. Den anden ting, det er kanal-indstillingen. Flere af de Samsung tv min omgangskreds har købt, har ikke givet mulighed for at sortere i de digitale kanaler, og hvad værre er, kanalerne får ikke fortløbende numre. Det vil sige, det kan være der er en kanal på nummer 1 og 2, ingenting på 3 til 7, en kanal på 8, ingenting på 9 til 12 osv. Nu ved jeg jo ikke hvor stor teknik-forståelse hun har, men dette er ekstremt generende for betjeningen. Jeg vil påstå at dette er dén vigtigste faktor i brugervenligheden i praksis. Men som sagt, jeg har ikke nogen konkrete forslag, problemet med at holde overblik over markedet på den slags områder, er at mange producenter har det med at gøre nye modeller ringere end forrige, for at få priserne ned... Så lige når man har fundet et godt produkt, så udgår det og erstattes af noget ringere...
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1600 |
![]() |
|
Har også haft store problemer med at opsætte kanallisten på Sony's modeller. Så er det da godt at Panasonic modeller kan håndtere dette bøvl. Havde man ikke kunne kreere sin favoritliste nøjagtigt som sit gamle CRT, havde det været et stort tilbageslag. Både for hende og mig ![]() |
||
![]() |
||
Ghidora ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
![]() |
|
Brixen - Tror hendes nuværende er 25" og mener ikke hun er glad for noget MEGET større... hun syntes mit gamle 42" var stort og mit 50" er jo enormt!!!!! (ikke positivt for hende)
- Vil helst ikke købe brugt, selvom jeg godt ved man kan få meget mere for pengene...
Syntes bare ikke det er fedt at give brugte ting i gave ;X
- Panasonic LCD har jeg ikke hørt særlig godt om...
Otto J. - Det er præcis sådanne erfaringer jeg leder efter... hvis så bare der var nogle der selv lige havde fundet et til en ældre person...
Hun er ikke særlig teknisk og hendes nuværende multifjernbetjening har ikke været særlig nem at håndtere... og så skal den indstilles på ny hver gang den mister strømmen(hvilket jeg self. skal fixe, da jeg har givet hende den, da den original gik i stykker)
Tror dog hun kan lære det meste... (hun kan da SMS'e :P ) også derfor lyden næsten er det vigtigste for HOLD DA FAST der bliver skruet op !!!! :P
Redigeret af Ghidora - 19-Januar-2011 kl. 16:59 |
||
Panasonic G20 50" Plasma
||
![]() |
||
Jakobii ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Jeg vil pege på Philips, deres menuer er utroligt brugervenlige
Mine forældre har tre Philips lcd tv rundt i huset, Philips er måske ikke high-end, men fælles for alle tre tv er:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/227152/Philips-32PFL5405H.html Lidt over de 3000,- men den fjernbetjening ser da simpel ud? Fås også i Elgiganten til 3379,- og modellen mindre 32PFL3605H fås til 2999,- Redigeret af Jakobii - 19-Januar-2011 kl. 17:24 |
||
Panasonic TX-P50G30Y - Onkyo TX-SR605 - Kef KHT-3005 - Sony PS3 Slim - Apple Mac mini i5
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
|
2....... Mine forældre på hhv 61 og 63 købte sig for 1½ år siden et Pana 42x10 og da min morfar (85) trængte til nyt fik han også et. Mine forældre har ingen problemer med det, min oldefar nåede dog kun at have et ½ år med sit (og fik en speciel fjernbetjening) inden han satte træskoene. Klaus |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() |
|
Sony tv i 3000,- prisklassen skal man holde sig langt væk fra, billedekvaliteten er virkelig ringe, taler af egne erfaringer.
|
||
![]() |
||
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() |
|
Enig med Jakobii, Philips ville være et rigtigt godt bud. Mine sviger-bedsteforældre som begge er tæt på de 80 år, fik et Philips fjernsyn sidste år (også deres første fladskærm). De har haft meget nemt ved at lære fjernbetjeningen som har meget synlige knapper. Lyden er også ret god, nogle modeller fra forrige generation har nærmest en "sub" på bagsiden til at give lyden en ekstra dimension.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
okay lyder som om jeg skal kigge nærmere på philips...
|
||
Panasonic G20 50" Plasma
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
|
Og Panasonic...... Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |