superkdx skrev:
thor-thor skrev:
Hvis du har betalt med kreditkort/dankort kan du måske finde kvitteringen på netbank/få en ved din bank, hvis forsikringsselskabet vil acceptere dette.
At få kvitteringen fra ejeren af butikken er nok temmelig usandsynligt. Når butikken er lukket (gået ned?) er det nok usandsynligt at han har gemt kvitteringerne/data. Selvom han evt. har gemt dem, har det næppe hans interesse at lede efter gamle kvitteringer, medmindre du er villig til at betale for det.
|
Hej.
Jeg har desværre ikke betalt med dankort, men overført penge da det var den eneste mulighed på dette tidspunkt. Men uanset hvad har sælger da et ansvar, har han ikke?
|
Du kan da prøve om forsikringsselskabet vil acceptere overførslen som bevis for køb?
Sælger har næppe noget ansvar for at kunne give kunder der mister deres kvittering, en ny kvittering.
Erhvervsdrivende skal dog normalt gemme dokumentation til Skat i en længere årrække, men især når firmaet er afviklet, kan jeg som sagt ikke forestille mig at den tidligere ejer er opsat på at skulle lede efter gamle kvitteringer.