Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
juste
Ny bruger
Oprettet: 24-April-2007
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: TV kort! Hauppauge WinTV-HVR 1300 Problem Sendt: 13-Juli-2007 kl. 11:32 |
hej... ved godt det her er afsnittet om grafikkort, men kunne ikke lige finde ud af hvor det ellers skulle hen. mit problem er, at jeg lige har installeret et Hauppauge WinTV-HVR 1300 tvkort i min maskine. jeg kører alm. xp pro sp2 og har alm. analog TDC kabel TV. mit problem er så, at kortet ikke kan finde nogle kanaler? er der nogen der har en ide til hvorfor det er sådan? håber i vil hjælpe, på forhånd tak!
Redigeret af juste - 13-Juli-2007 kl. 11:32
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10583
|
Sendt: 13-Juli-2007 kl. 11:50 |
Har du valgt korrekt land og indgang (kabel/antenne) i menuen i WinTV?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
juste
Ny bruger
|
Sendt: 13-Juli-2007 kl. 11:53 |
ved ikke om det er korrekt...
men har valgt. Country: Denmark
Broadcast/cabel: der har jeg prøvet de 3 valg muligheder der er (antenna, Cabel, Cabel HRC)
format: Pal_DK
rent logisk virker det korrekt i mine øjne?
|
 |
kriller
Bruger
Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 91
|
Sendt: 13-Juli-2007 kl. 22:09 |
Ved godt det er et dumt spørgsmål, men alligevel.
Har du sat antenne til tv indgangen på dit Hauppage kort, og sidder den i tv udgangen i stikkket på væggen?
Jeg har selv prøvet at montere et Haupauge kort til radio udgangen i væggen, da jeg brugte den anden til mit fjernsyn og der kunne den ikke finde nogle kanaler.
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 13-Juli-2007 kl. 22:17 |
juste skrev:
|
Så tror da pokker at du ikke kan finde noget, du skal jo vælge den TV standard der bruges i DK, og det er jo PAL B/G.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
juste
Ny bruger
|
Sendt: 15-Juli-2007 kl. 10:17 |
Radiomanden skrev:
juste skrev:
|
S� tror da pokker at du ikke kan finde noget, du skal jo v�lge den TV standard der bruges i DK, og det er jo PAL B/G. |
hehe ja der kan man bare se!! jeg afinstallerede det hele...og starede forfra og så virkede det underligt nok...mange tak for hjælpen!
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 15-Juli-2007 kl. 10:39 |
juste skrev:
hej...
ved godt det her er afsnittet om grafikkort, men kunne ikke lige finde ud af hvor det ellers skulle hen.
mit problem er, at jeg lige har installeret et Hauppauge WinTV-HVR 1300 tvkort i min maskine.
jeg kører alm. xp pro sp2 og har alm. analog TDC kabel TV.
mit problem er så, at kortet ikke kan finde nogle kanaler? er der nogen der har en ide til hvorfor det er sådan?
håber i vil hjælpe, på forhånd tak! |
Fordi du misforstår dit TVkort. Det er nemlig både et DVB-T og et analogt tvkort. Og hvis du har sat det til dit TDC kabel-tv stik, og forsøger at køre DVB-T, så finder den nada, da TDC ikke sender DVB-T ud.
DVB-T er det luftbårne digitale sende net. Du skal altså have en DVB-T antenne for at udnytte det. Allers skal du køre almindelig analog med TDC. Og der skal du under ingen omstændigheder skrive land eller andet ind før du scanner kanaler.
|
|
 |
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 15-Juli-2007 kl. 10:42 |
juste skrev:
Radiomanden skrev:
juste skrev:
|
S� tror da pokker at du ikke kan finde noget, du skal jo v�lge den TV standard der bruges i DK, og det er jo PAL B/G.
|
hehe ja der kan man bare se!!
jeg afinstallerede det hele...og starede forfra og så virkede det underligt nok...mange tak for hjælpen!
|
Øhh, PAL B/G eller anden PAL, det har intet at gøre med om kortet finder nogle kanaler ? Det er derimod en afkodning af signalet/formatet det har med at gøre.
|
|
 |