recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv kort til windows 7 og stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv kort til windows 7 og stofa

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1587
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv kort til windows 7 og stofa
    Sendt: 04-Juli-2014 kl. 20:52
Jeg har stofa som tv udbyder og stofa web tv, men da jeg ofte for udfald med sort skærm (har ringet til stofa) vil jeg undersøge hvad for en tv tuner jeg skal bruge til min pc for at se stofa tv på min computer, jeg forstiller mig at bruge windows media center, bruger windows 7 64 bit.

Jeg vil gerne kun se hd kanaler og vil ikke ofre mere end højeste nødvendigt, så jeg vil gerne købe brugt

Skal jeg have en dvb-t2 tv tuner kort eller skal jeg også have et dvb -c kort sådan et hybrid kort som dustin kalder det http://www.dustinhome.dk/xgroup/20254/j ... en-hybrid/.

Jeg vil helst ikke ofre mere end 200-300kr

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2014 kl. 21:51

Hvis du har problemer med modtagelse via din Zaptor/TV, så vil det ikke nytte at bruge en PC, da den vil modtage det samme signal. Så er det ikke i orden, er det udbyderen der skal få det i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1587
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 11:07
Bruger ikke min zaptor til at se tv med,det vil sige det gør jeg men kun startforfra, det web tv jeg har problemer med, så ca 1.5 time RTL i går uden problemer.

Nogen der ved hvor stor forskel på billede kvaliteten der vil være med web tv på højeste kvalitet og så en tv tuner,kort i pcen?

Nogen der kender den her? 

http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=61959&pn=Delock&vare=944315&f=edbp
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 12:30

Ved ikke hvad du vil opnå med at kunne modtage TV via din PC, udover at kunne optage. Derudover vil det være det samme som ved brug af Zaptor/TV. Brugen af web TV ændres der ikke på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10532
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skal jeg have en dvb-t2 tv tuner kort eller skal jeg også have et dvb -c kort sådan et hybrid kort som dustin kalder

Til Stofa, Yousee og andre kabel TV udbydere skal du bruge et kort med DVB-C tuner. Jeg har sådan et til salg for kr. 300 + porto. Befinder sig i Aalborg
http://www.electrola.dk/shop/knc-one-tv-station-302p.html

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4950
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 14:48
Nu skal vi lige forstå det korrekt!

Har du Stofa KABEL tv eller har du det igennem telefonlinien?

Hvis du ikke har kabel tv, så kan du ikke bruge en DVB-C tuner. Så må du se hvad for andre muligheder som findes på din bopæl. Det kunne være satellit eller måske waoo, sidste løsning er boxer.
Men du kommer jo til at betale et månedsligt abonnement til alle de løsninger.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 16:13
Som jeg forstår det, har manden kabel tv fra stofa via antennekablet, men har indtil videre primært brugt deres web tv funktion, hvilket man kun kan hvis man er alm tv kunde og har internet via stofa.

Så det han leder efter, er en dvb-c tuner til hans PC.

Kvaliteten på dvb-c signalet er væsentlig bedre end webtv, da bitraten på tv signalet er noget højere.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2013
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Kvaliteten på dvb-c signalet er væsentlig bedre end webtv, da bitraten på tv signalet er noget højere.

Og man slipper for viewright-afspilleren. Den er dybt godnat.

Redigeret af bubbleboy - 05-Juli-2014 kl. 16:16
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu