|
TV lyd forsvinder periodevis |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mtjoernelund ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Status: Offline Point: 52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-Juni-2013 kl. 09:53 |
Kunne rigtigt godt bruge lidt forslag til fejlfinding her.
Jeg har netop fået mig en ny Denon AVR-X2000. Jeg sender lyd fra mit Samsung LED-tv til receiveren via HDMI-ARC, hvilket til at starte med (og langt hen ad vejen stadigt) virker fint. Dog er lyden begyndt at forsvinde periodevis. Nogle gange bare som om der bliver tændt og slukket for lyden igen og igen, andre gange som om lyden bare helt forsvinder. Lyden kommer ikke tilbage i tv'ets højtalere. Hvis receiverene slukkes og tændes igen virker det hele igen som det skal og nogle gange kan man se tv i timer uden problemer. Ethvert forslag til indstillinger der kan have indflydelse på dette eller fysiske forhold der kan drille vil bliver modtaget med stor tak?
|
|
![]() |
|
Precious ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Ikast, Danmark Status: Offline Point: 641 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ret ny med konceptet HDMI-ARC, men betyder ARC ikke at lyden kastet tilbage fra TV'et og til din receiver? Kan problemet have noget med HDMI-ARC vs HDMI at gøre? Har du prøvet at køre almindelig HDMI?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det lyder som et problem med handshake mellem TV og receiver.
Precious: Der er ikke noget der hedder "Alm. HDMI" i den sammenhæng. Et TV har ingen HDMI UDgange, kun INDgange og HDMI-ARC, så hvis TV'et ikke skal forbindes via ARC, så skal der føres eks. optiske kabler den anden vej til receiveren. Her er Denons eget forslag til problemløsning med handshake:
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |