recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv/lyd giver mig grå hår!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTv/lyd giver mig grå hår!

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 18:23

Jeg kan lige komme med mit bud ud fra hvad jeg selv har (har også lige skiftet TV og nu virker det gamle setup ikke men måske hos dig)

Jeg havde et TV. i den gik der en HDMI fra min PS3. Ud over det gik/går der et optisk kabel fra PS3en ind i forstærkeren. Denne kører derfor 5.1 Dolby Digital. Min Xbox kører HDMI ind i TV og ikke andet. Min Wii kører komponent ind i TV og de 2 lydkabler fra komponenten ind i forstærkeren i DVD in. Min PS2 kører RGB ind i TVet og ikke andet. MEN fra TVet går der en hvid og en rød stik hvor der står TV lyd og ind i forstærkeren hvor der står TV lyd.

Så når jeg vil(le) se tv ud af højtalerne stillede jeg den på TV, det samme gjorde jeg med boxen (som ikke blev surround) og PS2en. Wiien skal stå på DVD lyd før der kommer lyd ud af de eksterne højtalere. PS2en skal også stå på TV lyd. 

Måske denne smøre kan give en ide :)

Nu skal jeg bare have det til at lykkes med det nye TV.. Det har optisk indgang men når jeg bruger den fra forstærkeren kommer der intet lyd.. eller var det surround den ikke fattede så

Redigeret af Chessr - 12-August-2009 kl. 18:24
Til top
Chessr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Maj-2007
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 18:24
Ser nu at indlægget er pænt gammelt. jeg beklager :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2009 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Chessr Chessr skrev:

Jeg kan lige komme med mit bud ud fra hvad jeg selv har (har også lige skiftet TV og nu virker det gamle setup ikke men måske hos dig)

Jeg havde et TV. i den gik der en HDMI fra min PS3. Ud over det gik/går der et optisk kabel fra PS3en ind i forstærkeren. Denne kører derfor 5.1 Dolby Digital. Min Xbox kører HDMI ind i TV og ikke andet. Min Wii kører komponent ind i TV og de 2 lydkabler fra komponenten ind i forstærkeren i DVD in. Min PS2 kører RGB ind i TVet og ikke andet. MEN fra TVet går der en hvid og en rød stik hvor der står TV lyd og ind i forstærkeren hvor der står TV lyd.

Så når jeg vil(le) se tv ud af højtalerne stillede jeg den på TV, det samme gjorde jeg med boxen (som ikke blev surround) og PS2en. Wiien skal stå på DVD lyd før der kommer lyd ud af de eksterne højtalere. PS2en skal også stå på TV lyd. 

Måske denne smøre kan give en ide :)

Nu skal jeg bare have det til at lykkes med det nye TV.. Det har optisk indgang men når jeg bruger den fra forstærkeren kommer der intet lyd.. eller var det surround den ikke fattede så

Den optiske udgang fra tv'et skal sættes sammen med den optiske indgang på forstærkeren. Herefter skal man sikkert ind i et opsætning på forstærkeren og fortælle at den nu skal benytte den optiske indgang.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu