|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rosv ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Februar-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 06-Marts-2006 kl. 01:04 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efter en geninstallation af mce er hovedmenuen ret mangelfuld. Bl.a. kan jeg ikke se knappen til tv - kan heller ikke konfiguere kanaler med videre. Jeg har kørt rollup2 og dansk sprog, installeret driver til tuner (hauppauge mce 150). Der er i øvrigt heller ikke noget tv-out signal (xp kan tilsyneladende ikke finde hardwaren). Det er et geforce fx5200. Nogen forslag? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Hvordan ser det ud inde i Kontrol Panel>System>Hardware>Enhedshåndtering? Er der nogen anmærkninger her? Driverne du benyttede er det de nyeste MCE drivere fra Hauppauge og nVidias hjemmeside? Redigeret af MCenterFreak |
![]() |
![]() |
Der er ingen anmærkninger i enhedshåndtering vedr. hauppauge (der står bare at den fungerer). nVidia kortet kan ikke ses her. Jeg har brugt den nyeste driver til hauppauge. Driveren til grafikkortet får jeg ikke lov til at installere - den kan ikke finde noget kompatibel hardware. Er der evt. en måde til at afprøve tv-kortet udenfor mce? Der fulgte ikke noget software med.. Der er i øvrigt også installeret powerdvd. |
![]() |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Har du installeret dette: http://www.hauppauge.com/pages/support/support_mce.html Grafikkortet er sandsynligvis et OEM kort. Er det en Medion PC ? Prøv at give lidt flere oplysninger om din konfiguration
Redigeret af MCenterFreak |
![]() |
![]() |
Jeg har installeret driveren fra hauppauge hjemmesiden. Men ikke Sofware_Encoder_Setup_1_1_24013 - der kommer en fejl (den skal vist heller ikke bruges til model 150). Hardware:
|
![]() |
![]() |
Det er edermame billigt, kan du oplyse hvor du køber ind henne? TV Tuner kort: Software encoder SKAL bruges til 150 kortet da det i modsætning til 350/500 ikke har HW encoder! Grafikkort: Når du højreklikker på skrivbordet og vælger Egenskaber>indstillinger>Avanceret kommer der så ikke et fanblad med dit grafikkorts navn? Har du fået drivere fra Asus der er MCE kompatible (det er pisse irriterende at man skal hente de drivere alle mulige steder fra. De er som regel alligevel fra nVidia alligevel, umodificerede!) Mit forslag er at du laver en OMMER Ind med det hele forfra
Redigeret af MCenterFreak |
![]() |
![]() |
TV kort problemet er løst. Jeg fandt et lille program på nettet til at resette alle MCE indstillinger. Derefter startede jeg MCE og gennemgik opsætning/konfiguration - og så var der tv! |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |