recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv møbel mareridt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv møbel mareridt

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 22:21
Kender det med møbelstørrelse.

Endte ud med dette:
Hvor jeg har skåret huller i bagpladen så der kan komme varme ud og så jeg kan komme til bagfra.

Men, det er knapt dybt nok til dig…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 22:36
Et par forslag til dybe TV møbler:

https://www.myhomemøbler.dk/opbevaring/tvbaenke/ameysford-tvbord-graa-m-brune-skuffer/c-24/c-192/p-29516/

https://www.myhomemøbler.dk/opbevaring/skaenke/palma-tvbord-valnoed/c-24/c-141/p-29211/
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JKN. Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKN. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2022 kl. 23:40
prøv eventuelt at gå på Facebook og deres markedsplads og søg efter tv bord eller hifi møbel. 
der er masser til salg til dit budget. 
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 13:00
Måske skal du kigge efter om der er noget sofabord du kan bruge . de er nemmere at finde i den dybde.
Fx dette (ved godt prisen er for høj)bare til inspiration) Ved selvfølgelig ik om forstærkeren skal kunne være skjult.


Redigeret af TiXe - 05-April-2022 kl. 13:01
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 14:06
mange tak for alle de gode råd :-) jeg har holdt øje med brugt markedet i noget tid, desværre uden held. Der er kun 1 som der passer i mål for mig, og der er 4 timers kørsel, det er lige langt nok 😅 Det med sofa bordet har jeg ikke lige tænkt på før 👍

Jeg har leget med tankerne om det kan lade sig gøre at lave noget ud af disse bordplader fra Ikea, de er røv billige, men jeg er bare bange for at man ikke kan save eller bore i dem, så vidt jeg kan læse er de ikke i massiv træ.


Min tanke var at købe 3 plader, mål på top og bund er perfekt som de er, den sidste plade kunne jeg skære ud til siderne så møblet blev 50cm høj, og derefter lave et låge af mdf og stof.

Tror i det kan lade sig gøre mon?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2022 kl. 14:29
Nej Ikea pladen er hul indeni, de skriver selv:

“ Board-on-frame er et stærkt og let materiale med en ramme af træ, spånplade eller træfiberplade og fyld af genanvendt papir. Det kræver færre råmaterialer og er nemt at transportere, og det reducerer miljøpåvirkningen. “

Du skal bruge en massiv plade i træ, og så få Silvan til at skære det ud for dig, så du kun selv skal samle med skruer.


Redigeret af Munch - 05-April-2022 kl. 14:32
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 02:22

Du har ikke skrevet meget om dimensionerne på det bord du søger.

Men hvis du kan skrue et par skruer i, så er her en fin løsning.

Køb 2-3 Kitchn (Greenline m.fl.) korpus fx 44,8 cm høj, 60 cm bred a 445 kr og få Silvan til at skære en 26 mm plade til at ligge over og sidde på siderne af korpusne. Få også lavet en sokkel, fx 5 cm høj hos Silvan.

Du kan fx vælge overplade og sokkel i Bøg eller den lidt dyrere Eg.

Du kan snilt få lavet et tv bord - 58 cm dybt for 2500 kr.

 

Ønsker du skuffer, så køb løse skuffer og igen få Silvan til at skære forpladerne 18 mm til i størrelsen. 4 skuffer vil koste dig 1000 - 1500 kr.

https://www.kitchn.dk/shop/skabskorpus-2493s1.html rul ned til midten.

Korpusne kan nemt males. Gør det før du samler skabene.

Du kan også købe korpusne i IKEA, men deres udvalg er mindre og priserne er højere.

https://www.silvan.dk/limtrae-bordplade-boeg-fsc-610-mm-3020-mm-26-mm?id=3500-1507408




Redigeret af BlueFox - 06-April-2022 kl. 16:06
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 07:42
Oprindeligt skrevet af mor4thi mor4thi skrev:

det ville heller ikke være helt dumt, desværre kan jeg bare ikke finde noget i sort ask :-/ og hvis det skal sprøjtmales kommer det vel nok op i 4000Kr+ ish :-( bordplader og træ er også steget meget i pris. Det kan være lidt svært at holde sig inden for ca de 2000kr

Kan du ikke bare male den selv? En blank hård maling på en MDF plade:

Så er det bare at rulle den på?
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 17:54
OMG, Surround med IKEA/Silvan Hack.
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlueFox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

OMG, Surround med IKEA/Silvan Hack.


LOL

En hurtig skitse i excel. Smid 4 skuffer i istedet for de to tegnede hylder og giv dem samme træsort/farve som svøbet eller sæt to låger i, igen samme træsort/farve og så kan du nok lære at leve med det! ;-)


mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
almaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér almaus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2022 kl. 21:05
Halløj
Jeg har måske løsningen på dit problem. Har et sortfineret - snedkerfremstillet - tv møbel. 3 låger - stofbeklædte. Dybde 50 cm, men ingen bagbeklædning, så der er plads til stik og kabler. Hvis interesseret, kan du kontakte mig på tlf. 23611234.
VH
Michael
master
Til top
mor4thi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mor4thi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2022 kl. 09:23
super, tak for nogle gode løsninger :-D jeg har aldrig hørt om kitchn før nu, ang. mål så har jeg en ønske om 140L 45H 60D sådan ca. min forstærker er næsten 50cm dyb, og det kunne være rart at få bordet så langt ind mod væggen hvis det kan lade sig gøre, og det kan være lidt af en udfordring når der skal være plads til kabler også.

Jeg har også sendt en sms til dig Michael 😊
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu