|
TV med 5V i antenne udgangen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Casmic ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-August-2019 kl. 20:25 |
Hej
Skal have fundet et 22-24” TV med 5V from receiver, da det skal bruges til en campingvogn med en Triax ufo 150 antenne. Spørgsmålet er, hvordan kan man se det på datablade på de enkelte TV om de har det eller ej? Evt link til nogle der har, skal være velkomne
![]() |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5333 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du ikke lige kan finde et TV der har det, kan det klares med ekstern power inserter:
|
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Casmic ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 34 |
er jeg med på, men vil helst have et TV hvor det er indbygget i
![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5069 |
Man skriver 22 tommer TV med 5 v til antenne i google, og så får man et hit:
|
|
![]() |
|
takker. Dette TV havde jeg ikke lige fundet / været inde på. Nok fordi jeg ikke lige kender denne model
![]() |
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 5069 |
Der findes nok ikke så mange mere med 5 v til antenne. Jeg kan læse på camping fora’er at det skyldes EU regler om lavt standby strømforbrug.
Redigeret af Munch - 17-August-2019 kl. 21:30 |
|
![]() |
|
må vist hellere investere i sådan en fætter så, kan jo monteres skjult i et skab :) https://www.av-connection.dk/?PGr=6808
|
|
![]() |
|
Den kan du ikke bruge, den leverer 12 v. Du skal ha sådan en lille fætter her.
|
|
![]() |
|
umiddelbart skulle man tro du har ret, men det er den Triax selv anbefaler til deres UFO antenne, så mon ikke det går alligevel ?
|
|
![]() |
|
Det gør den da sikkert. Men det er overkill at ha to ekstra udtag til 12 v hvis du ikke har brug for dem. Og så er den lille fætter da noget billigere og lettere at skjule.
|
|
![]() |
|
vi har udtag inde som ude, samt evt radio kan også køre på den. Men der har vi en anden antenne i dag, så det vil jeg ikke ændre på. Antennen kan dog fange DAB signaler, så hvis man havde dette behov kunne man overveje det / eller en med 3 udgange. Men tak for input, selvom det var TV’et med med strømforsyning til antennen jeg egentlig helst ville have. Men på denne måde, kan jeg selvfølgelig “nøjes” med et TV til 1000,- kr.
Så vælger Triax’en med 2 udtag
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |