recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med flg ting søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV med flg ting søges

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV med flg ting søges
    Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 12:08
Jeg er på jagt efter et TV  og gerne med flg. ting "indbygget":

43" - 65"
Chromecast
Indbygget Modul til Boxer TV
Selvfølgelig 4K
Hurtig opdatering / refresh rate (skal også bruges til spil)

Og hvad betyder det når nogle TV reklamerer med Netflix, HBO eller Viaplay?

Findes der TV med indbygget optager? Behøver ikke to tunere, blot jeg kan optage et prg. hvis jeg ikke er hjemme.

Hvad er at foretrække : Oled, Qled, eller Crystal UHD?

+ Max kr 5000

Findes der et TV (eller flere) der dækker disse ting, eller må jeg gå på kompromis med noget af det?

mvh Jlund


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 12:41
 Skal det have Chromecast, så er der Sony eller Philips, da Chromecast er Android. Android TV OS har de fleste App´s. De ønskede App findes i Play butik, hvis de ikke allerede er installeret. Alle TV i dag har Common Interface. Et TV i dag kan optage på en USB enhed, også selv om der kun er en Tuner. Der fås ikke Oled til den lave pris.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 14:32
Du kan i TV-databasen sætte flueben ud for de funktioner, som du ønsker. Listen nedenfor viser hvilke TV, der opfylder kravene: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php

Når TV reklamerer med bla. Netflix, så betyder det, at der er en app til tjenesten i TV'et. Altså en app, som kan styres med fjernbetjeningen, så du ikke behøver at bruge Chromecast.
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 22:42
Så hvis jeg kigger på enten Samsung eller LG, så er en ekstern chromecast en mulighed, right?

"Et TV i dag kan optage på en USB enhed"  Hvis jeg bruger en ekstern USB HD,( som jeg har et par stykker liggende af) hvordan skal den så formatteres, FAT32 eller NTFS?

Hvordan er en Crystal-processor skærm i forhold til OLED, eller QLED, billedmæssigt?

Og kan de nye TV bruges til spil, eller vil det "lagge" på dem, i forhold til en PC Monitor?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 23:01
 Når der btuges en HDD eller USB stick, så formatteres den på TVet, og kan ikke bruges på andre enheder, optagelser er låst til TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 23:08
Ja jeg er godt klar over jeg ikke kan sætte den til f.eks min PC, men jeg har både  FAT32 OG en NTFS formatterede HDD, er det lige meget hvilken jeg sætter til TV'et, i det den bliver formatteret til TV'et's system?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 23:14
 Ja TVet skal formattere den før den kan bruges til optagelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Hvordan er en Crystal-processor skærm i forhold til OLED, eller QLED, billedmæssigt?


Det spørgsmål kan du ikke stille, men det viser at Samsungs PR maskine kører på højtryk og spreder endnu flere underlige betegnelser ud og skaber yderligere forvirring
Crystal processor er billedprocessoren i visse Samsung tv.

Den bruges på tv med paneler der er ringere end QLED.

Her beskrives det ret godt:
"For most consumers, the simple version of the story here is that Samsung's Crystal UHD TVs are basically QLEDs minus the quantum dots. In other words, if you're looking at buying one, you're looking at buying a fairly standard 4K TV."


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 10:09
Samsung laver udelukkende eksotiske TV, da de ikke kan hamle op med Oled TV i billedkvalitet. Samsung fravalgte i sin tid Oled paneler til deres TV fordi de ikke ønskede at investere de enorme summer der skulle til at starte en produktion op med Oled paneler. LG satsede de enorme summer, og høster nu guldet ved salg af Oled paneler til de andre TV producenter minus Samsung.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Så hvis jeg kigger på enten Samsung eller LG, så er en ekstern chromecast en mulighed, right?

"Et TV i dag kan optage på en USB enhed"  Hvis jeg bruger en ekstern USB HD,( som jeg har et par stykker liggende af) hvordan skal den så formatteres, FAT32 eller NTFS?

Hvordan er en Crystal-processor skærm i forhold til OLED, eller QLED, billedmæssigt?

Og kan de nye TV bruges til spil, eller vil det "lagge" på dem, i forhold til en PC Monitor?

Ja der kan til alle TV tilsluttes en ekstern Chromecast-enhed via HDMI-porten.

QLED = LCD. Crystal er ikke en betegnelse, som du bør inddrage i dine overvejelser.

Moderne TV er gode til spil, og f.eks. OLED giver markant flotte spiloplevelse end PC-monitorer med bl.a. HDR. Der findes så godt som ingen PC-monitorer, der kan fremvise HDR. De er stort set alle baseret på ganske ordinære LCD-paneler. Forsinkelsen på signalet på TV er efterhånden så lav, at det ikke længere spiller en rolle. En OLED-skærms responstid i pixels er også langt lavere end en LCD PC-monitors.

Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Falcon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 22:06
Hvad jeg kan samle op fra de forskellige besvarelser så er et

LG Oled Tv med ekstern chromecast et godt bud på min søgen?

Så er der bare spørgsmålet om det har indbygget Boxer modul, eller det også kræver en seperat boks fra Boxer?

Foreløbig et stort TAK for hjælpen, det gjorde mig ihvertilfald noget klogere på de ting jeg eftersøgte, og hvad jeg IKKE skal kigge efter.

mvh Jlund
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2020 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Falcon Falcon skrev:

Hvad jeg kan samle op fra de forskellige besvarelser så er et

LG Oled Tv med ekstern chromecast et godt bud på min søgen?

Så er der bare spørgsmålet om det har indbygget Boxer modul, eller det også kræver en seperat boks fra Boxer?

Foreløbig et stort TAK for hjælpen, det gjorde mig ihvertilfald noget klogere på de ting jeg eftersøgte, og hvad jeg IKKE skal kigge efter.

mvh Jlund
alle tv her hjemme kan man sætte et boxer vi modul i den dag i dag
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu