|
TV med flg ting søges |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Falcon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Oktober-2020 kl. 12:08 |
Jeg er på jagt efter et TV og gerne med flg. ting "indbygget":
43" - 65" Chromecast Indbygget Modul til Boxer TV Selvfølgelig 4K Hurtig opdatering / refresh rate (skal også bruges til spil) Og hvad betyder det når nogle TV reklamerer med Netflix, HBO eller Viaplay? Findes der TV med indbygget optager? Behøver ikke to tunere, blot jeg kan optage et prg. hvis jeg ikke er hjemme. Hvad er at foretrække : Oled, Qled, eller Crystal UHD? + Max kr 5000 Findes der et TV (eller flere) der dækker disse ting, eller må jeg gå på kompromis med noget af det? mvh Jlund |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Skal det have Chromecast, så er der Sony eller Philips, da Chromecast er Android. Android TV OS har de fleste App´s. De ønskede App findes i Play butik, hvis de ikke allerede er installeret. Alle TV i dag har Common Interface. Et TV i dag kan optage på en USB enhed, også selv om der kun er en Tuner. Der fås ikke Oled til den lave pris.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Du kan i TV-databasen sætte flueben ud for de funktioner, som du ønsker. Listen nedenfor viser hvilke TV, der opfylder kravene: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Når TV reklamerer med bla. Netflix, så betyder det, at der er en app til tjenesten i TV'et. Altså en app, som kan styres med fjernbetjeningen, så du ikke behøver at bruge Chromecast.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Falcon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
Så hvis jeg kigger på enten Samsung eller LG, så er en ekstern chromecast en mulighed, right?
"Et TV i dag kan optage på en USB enhed" Hvis jeg bruger en ekstern USB HD,( som jeg har et par stykker liggende af) hvordan skal den så formatteres, FAT32 eller NTFS? Hvordan er en Crystal-processor skærm i forhold til OLED, eller QLED, billedmæssigt? Og kan de nye TV bruges til spil, eller vil det "lagge" på dem, i forhold til en PC Monitor?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Når der btuges en HDD eller USB stick, så formatteres den på TVet, og kan ikke bruges på andre enheder, optagelser er låst til TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja jeg er godt klar over jeg ikke kan sætte den til f.eks min PC, men jeg har både FAT32 OG en NTFS formatterede HDD, er det lige meget hvilken jeg sætter til TV'et, i det den bliver formatteret til TV'et's system?
|
|
![]() |
|
Ja TVet skal formattere den før den kan bruges til optagelse.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
Det spørgsmål kan du ikke stille, men det viser at Samsungs PR maskine kører på højtryk og spreder endnu flere underlige betegnelser ud og skaber yderligere forvirring Crystal processor er billedprocessoren i visse Samsung tv. Den bruges på tv med paneler der er ringere end QLED. Her beskrives det ret godt: "For most consumers, the simple version of the story here is that
Samsung's Crystal UHD TVs are basically QLEDs minus the quantum dots. In
other words, if you're looking at buying one, you're looking at buying a
fairly standard 4K TV." Klaus
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4995 |
Samsung laver udelukkende eksotiske TV, da de ikke kan hamle op med Oled TV i billedkvalitet. Samsung fravalgte i sin tid Oled paneler til deres TV fordi de ikke ønskede at investere de enorme summer der skulle til at starte en produktion op med Oled paneler. LG satsede de enorme summer, og høster nu guldet ved salg af Oled paneler til de andre TV producenter minus Samsung.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Ja der kan til alle TV tilsluttes en ekstern Chromecast-enhed via HDMI-porten. QLED = LCD. Crystal er ikke en betegnelse, som du bør inddrage i dine overvejelser. Moderne TV er gode til spil, og f.eks. OLED giver markant flotte spiloplevelse end PC-monitorer med bl.a. HDR. Der findes så godt som ingen PC-monitorer, der kan fremvise HDR. De er stort set alle baseret på ganske ordinære LCD-paneler. Forsinkelsen på signalet på TV er efterhånden så lav, at det ikke længere spiller en rolle. En OLED-skærms responstid i pixels er også langt lavere end en LCD PC-monitors. |
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Hvad jeg kan samle op fra de forskellige besvarelser så er et
LG Oled Tv med ekstern chromecast et godt bud på min søgen? Så er der bare spørgsmålet om det har indbygget Boxer modul, eller det også kræver en seperat boks fra Boxer? Foreløbig et stort TAK for hjælpen, det gjorde mig ihvertilfald noget klogere på de ting jeg eftersøgte, og hvad jeg IKKE skal kigge efter. mvh Jlund
|
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4059 |
|
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |