recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med indbygget 2 stk.  DVB-S tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV med indbygget 2 stk. DVB-S tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JKRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: TV med indbygget 2 stk. DVB-S tuner
    Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:38

Hejsa

Er der nogen der ved hvilket tv jeg kan købe, hvis jeg gerne vil have, at den har indbygget 2 stk. DVB-S tuner indbygget til Viasat og Canal Digital.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:43

Der er kun et sted det findes. I dine drømme.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JKRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:45
Forklar venligst hvorfor det ikke skulle være muligt rent teknisk? Du kan idag modtage Viasat med cam modul og Canal Digital med Conex modul i TV med DVB-S tunere, så du mener ikke det er muligt at få tv - som har to dvb-s tunere indbygget.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:46
Sådan et Tv findes ikke. Dog kan du godt få Tv med indbygget DVB-S tuner men ikke 2 stk. Desuden er det generelt kun de rigtig dyre skærme som overhovedet har indbygget DVB-S. Jeg tror ikke du slipper for at købe en boks i dit tilfælde.

Redigeret af vasif - 12-Oktober-2009 kl. 21:05
Til top
JKRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:50

Loewe leverer med DVB-S og andre mærker kan man betale sig fra det, men var interesseret i, om der er nogen teknisk hindring i at der er 2 stk indbygget. Vil man kunne bruge samme EPG etc. Men jeg tager fat i Loewe imorgen og hører af. Da tro jo ikke er viden... tak for din kommentar.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 20:50

Panasonic er ikke rigtig dyre, der er bare rigtig gode, men stadig kun en Sat Tuner, som kun kan bruges til C.D. ikke Viasat.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:07

En Sat Tuner kan jo sagtens modtage fra flere sattelitter, det er ikke et problem, det som er problemet, er at der jo kun er plads til et CA modul, og at modtage Viasat på andet end deres modtagere er også et problem, det kan løses men kun til SD, HD kan kun modtages med deres boxe.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:08

Det handler nok ikke så meget om 2 tunere - mere om 2 CI slots til 2 CAM moduler - et til Conax og et til NDS. Næste problem er så at skaffe et CAM til NDS. Den slags kan man ikke bare købe i butikkerne, og viasat udleverer dem ikke.

Der findes dog CAM's der kan tilpasses, men med de nyeste kort fra Viasat, er det vist en blindgyde for tiden.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JKRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:11
Det har du så ikke ret i, du kan godt modtage Viasat med loewe indbygget dvb-s tuner og fint se SD og HD når den har indbygget MPEG4
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:18
Det har desværre ikke noget med MPEG4 at gøre - grunden til at man ikke kan se HD kanalerne, er en kryptering som Viasat har placeret i deres bokse.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JKRR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:23

fint nok men mystisk at han saa fint ser HD kanalerne

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 21:37
#JKRR
Hvad har du at have det i, at det skulle kunne lade sig gøre med dette TV at se viasat HD?

Mener det forholder sig som #confused anfører, medmindre du har noget meget konkret information, der kan tilbagevise dette....

Hvad anvendes der af CAM?
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu