|
TV med sleep-timer søges ! |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Sandgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-November-2014 kl. 19:49 |
Da mit tv i soveværelset står for at blive udskiftet, leder jeg efter et nyt.
Jeg har flg. krav: DVB-C/T/T2 tuner Sleep-timer via knap på remote. Man skal ikke igennem diverse menuer for at sætte timeren. Max 28 tommer. Jeg har trawlet diverse modeller fra el-giganten oa. igennem uden held. Det er specielt kravet til en simpel sleep-timer funktion der mangler. Jeg håber der er nogen der kender nogle modeller, eller kan pege mig i retning af en producent, der har forstået hvad en sleep-timer bruges til :-) Mvh Jesper Sandgaard |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv Prosonic, mit par år gamle 24" i soveværelset har knappen. Jeg har aldrig brugt funktionen, men den virker som følgende:
Dvale fra, så 10min step op til 60min, så 90, 120 og så dvale fra. Typenummer er nok ligegyldigt når det er af ældre dato, men ser faktisk godt ud med heldækkende glasplade, ok tyndt og T2-tuner. |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Thomas K ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2010 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 461 |
Jeg vil tro at alle Samsung tv'ene har en sådan funktion. Den findes ved at trykke tools knappen.
Thomas
|
|
---------------------
Thomas K |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7239 |
Tror alle Phillips TV har det. begge vores Phillips har sllep funktion
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Det var sleep-knappen, der blev efterlyst
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
De fleste TV har sleepfunktion. Det der efterlyses, er en knap, som ved gentagne tryk lægger tid til hvornår TV'et slukker af sig selv. Lidt ligesom optageknappen på en recorder.
|
|
![]() |
|
Sandgaard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Ja præcis ! Både Samsung og Phillips har en sleep-funktion, men på de tv's jeg har set er den gemt bag et eller andet menusystem. Phillips har tidligere haft modeller med én-knap-sleep-timer, da mit gamle tv netop er et Phillips, men det er analogt og skal derfor udskiftes. Mvh Jesper Sandgaard |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7239 |
en anden nem løsning hvis man kun gider et tryk.
En programbar multi remote. så tildeler man blot funktionen et knap.
|
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Sony og Panasonic, har også den Sleep Timer. Bruger det jævnligt selv.
![]() ![]() ![]() Redigeret af javilha - 29-November-2014 kl. 12:29 |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Må jeg høre jeres kreative evner med, hvad I bruger funktionen til? Altså ud over at slukke for TV, når I er valget i søvn?
![]() |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Nu ligger jeg aldrig i min seng og ser tv. Men det hænder, at jeg har været udendørs i koldt vejr og arbejde på mit arbejde og det gør, at man bliver godt døsig tidligt på aftenen. Det er så her jeg bruger den og sætter den til max, som er 1½ time og opdaterer den hver ½ time. Så står det ikke og kører til langt ud på natten, hvis der bliver slukket for mig og LINK forbindelsen på mit Panasonic slukker også for min Samsung YouSee og dvd'en, hvis disse er tændt. Så sleeptimeren er god at have.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
Tak for tippet. Jeg tog i bilka idag for at se nærmere på Prosonic. (Så vidt jeg kan se er Bilka og Føtex de eneste der forhandler Prosonic ... ) De har 2 modeller; 22LED5003 og 24LED5003. De havde kun fjernbetjeningen liggende til 22'' modellen og den havde ikke en-knap-sleep-timer. Fjernbetjeningen til 24'' modellen kunne de ikke lige finde, men de mente den var magen til 22'' fjernbetjeningen. Så desværre ser det ud til at være en nitte :-( Mvh Jesper Sandgaard |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |