|
Tv med T2 tuner |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2011 kl. 14:57 |
||
Hejsa
Nogen der kender hvordan man finder frem til hvilke tv der er udstyret med DVB-t2 tuner? Det er nemlig ikke noget der lige skrives så meget om i fx tilbudsavisen.. tror der er 1 styk tv i elgigantens avis hvor der står det har dvb-t2 tuner, men er resten så mon dvb-t(uden 2)?
|
|||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
|||
Bjarke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 923 |
||
Tak. Nu har jeg prøvet at se om nogle af de tv der er på tilbud i elgiganten er på listen, og det ser ikke sådan ud.. Gad vide hvor mange tv, forhandlerne sælger på falsk grundlag og ikke kan se noget HD efter 1.april haha...
Nå tror bare der bliver indkøbt en box |
|||
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
|
|||
![]() |
|||
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
||
Hej.
DVB-T2 og CI+ er jo i første omgang kun hvis du er Boxer kunde og vil se TV2 HD. Det er vel mulig der på længere sigt kommer flere. Mvh. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||
Du har ret i at mange af de allerbilligste tilbud er uegenede til antenne efter 1 april. Jo de vil virke, men det er - gak gak - at bruge tusinder af kroner på et nyt fjernsyn til antenne, når man med sikkerhed ved at det ikke kan modtage TV2 HD og de fremtidige Boxer kanaler.
Men Elgiganten har faktisk oplyst først på internettet og siden også i deres tilbudsaviser, at man skal spørge om DVB-T2. Jeg skrev kritisk om manglende information i september oktober, men ret skal være ret - Elgiganten har forsøgt, at sikre at kunderne ikke er helt uvidende om DVB-T2.
De helt billige fjernsyn er jo ikke gode på både den ene og den anden måde. Men mange synes at se mere på prisen end på fjernsynet
![]() Lars ![]() Redigeret af reslfj - 28-December-2011 kl. 20:02 |
|||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|||
![]() |
|||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
||
Boxer vil med sikkerhed udnytte hele MUX5 fra 1 april. TV2-HD vil kun undytte 20-25% af bit-raten i DVB-T2 mux5. Der er således plads til yderligere 4 HD kanaler eller til 13-16 SD kanaler.
Så dit 'længere sigt' er altså kun til 1 april.
Noget andet er, at de tilbageblevne muxer nok ikke vil blive omstillet lige straks.
I 2013 er det planen, igen at se på at udbyde MUX8. Boxer har også kun opnået udsættelse med at udbygge mux6 til 2013.
I begge tilfælde er der ingen med nogen viden om antennefjernsyn, der vil investere i mere DVB-T kapacitet.
Hvis du søger tilbage her på recordere.dk og i andre fora til før 14 september, vil di finde adskillige indlæg, der påstod at DVB-T2 ville komme 'om lang tid' - og dog er der kun 3 mdr. og 3 dage til det starter.
Ligeledes er de svensk frie HD kanaler SVT1-HD og SVT2-HD* tilgængelige for ca 1/4 af befolkningen via en sveriges-antenne og en DVB-T2 modtager.
Køb er billig boks i Aldi tril 329 kr eller køb DVB-T2.
Lars
![]() * SVT2-HD sendes nu på VHF, men fra 21 februar flyttes til UHF kanal 30 (evt 27) i Nordsjælland og kanal 33/53 i Nordjylland - dvs. en VHF antenne er ikke nødvendig.
|
|||
|
|||
![]() |
|||
||
Det jeg mente med på " længere sigt " var,at der nok ville komme flere HD kanaler,så det ville være dumt ikke at købe Tv eller box med DVB-T2,hvis man skulle købe nyt. Nu er det jo ikke alle der rent geografisk er placeret så vi kan modtage svenske kanaler. Mvh. |
|||
![]() |
|||
||
Nej, de svenske kanaler er ekstra - mest i Nordsjælland - men der bor også rigtigt mange mennesker.
Det er blot vigtigt, at man forstår, at fordi Boxer endnu ikke har udsendt en plan til offentligheden, så er det absolut sikkert, at Boxer vil udnytte hele kapaciteten i den opgraderede DVB-T2 mux5. Selv køber jeg ikke noget nyt fjernsyn, før jeg kan få en DVB-C2/T2 model til en 'normal' pris. Jeg er helt ligeglad med om det skal bruges - jeg ved at disse modtager chips findes, er billige og er fremtiden. Så venter mine penge på at de kommer som standard i alle fjernsyn. Hvis alle gjorde det, så kom modellerne på markedet indenfor få uger. Jeg er fx dybt forarget over, at Sony har solgt KDL-xxEX720 fjernsyn, når de lige så godt kunne have solgt EX723 modeller, med en kun $3 dyrere DVB-T2 chip. Det skal dog bemærkes, at den Sony-center avis jeg netop har set - faktisk havde tilbud på DVB-T2 modellerne. Lars ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
Du har nok ikke helt ret, der kommer vist både HD og SD på T2 Hvis man er Boxer kunde og ikke har andre muligheder (Ingen kabel og forbud mod parabol): Vil man være et stort fjols, hvis ikke man anskaffede sig T2 tuner når man skal ud og købe ny skærm. Jeg glæder mig da allerede til april. At der ikke er T2 tunere i alle nye skærme, er mig en gåde Nu ved man ikke hvor mange der er Boxer kunder? ,men de andre udbydere presser vel ikke på?..... |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
|||
||
TV2 SD versionen sendes på mux3 dvs. DVB-T/MPEG-4 - den er allerede i luften. Men der er intet der forhindre Boxer i at sende SD kanaler med DVB-T2. Boxer har blot endnu ikke fortalt hvordan de vil anvende den nye kapacitet.
Bestemt. Selv hvis man har kabel og ikke skal bruge DVB-T2 lige nu, så ender mange fjernsyn senere i sommerhuset eller følger fx med når junior flytter hjemmefra. Det kan man naturligvis ikke betale mange penge for, men søger man lidt, kan man finde modellerne med DVB-T2 til samme pris, som dem uden. Personligt venter jeg bare med at købe til de leverer de rigtige modeller til den rigtige pris.
Der er uden tvivl leverandører, der gerne sælger DVB-T nu og så håber at sælge DVB-T2 om kort tid. ![]() Men der vil komme DVB-T/T2/C som standard ganske snart - måske allerede fra næste år. Hvis forbrugerne handlede fornuftigt og kun købte fjernsyn med DVB-T2, så ville alle DVB-T (only) fjernsyn forsvinde indenfor få uger. Sony har fx netop frigivet en ny modtager chip, der understøtter både T/T2 og C/C2. Disse chips passer i de samme printkort, som de hidtidige T/C chips anvender. Der skal ny firmware til, men det skal der jo til enhver ny model alligevel. Selve DVB chippen koster kun 3-5 US dollars (i antal). Lars ![]() |
|||
|
|||
![]() |
|||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
||
Svaret er enkelt: De gamle uden T2 skal sælges før sidste salgsdato Længere er den ikke...penge....penge Og igen: Hvem siger de øvrige udbudere gør noget for at presse på ? Parabol udbydere har vel mere focus på S2 og kabel udbydere på C2 eller va ? |
|||
E.L.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |