recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv med T2 tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv med T2 tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tv med T2 tuner
    Sendt: 28-December-2011 kl. 14:57
Hejsa

Nogen der kender hvordan man finder frem til hvilke tv der er udstyret med DVB-t2 tuner? Det er nemlig ikke noget der lige skrives så meget om i fx tilbudsavisen.. tror der er 1 styk tv i elgigantens avis hvor der står det har dvb-t2 tuner, men er resten så mon dvb-t(uden 2)?
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 15:02
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 923
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Her

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1317718826

Tak.

Nu har jeg prøvet at se om nogle af de tv der er på tilbud i elgiganten er på listen, og det ser ikke sådan ud..

Gad vide hvor mange tv, forhandlerne sælger på falsk grundlag og ikke kan se noget HD efter 1.april haha...

Nå tror bare der bliver indkøbt en box
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:15
Hej.
DVB-T2 og CI+ er jo i første omgang kun hvis du er Boxer kunde og vil se TV2 HD.
Det er vel mulig der på længere sigt kommer flere.
Mvh.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Bjarke Bjarke skrev:

Her

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1317718826

Tak.

Nu har jeg prøvet at se om nogle af de tv der er på tilbud i elgiganten er på listen, og det ser ikke sådan ud..

Gad vide hvor mange tv, forhandlerne sælger på falsk grundlag og ikke kan se noget HD efter 1.april haha...

Nå tror bare der bliver indkøbt en box
Der blir' ikke solgt TV på falsk grundlag i den butik. De oplyser faktisk meget præcist i deres reklameavis hvad der skal til hvad i det nye årWink
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 19:37

Du har ret i at mange af de allerbilligste tilbud er uegenede til antenne efter 1 april.  Jo de vil virke, men det er - gak gak - at bruge tusinder af kroner på et nyt fjernsyn til antenne, når man med sikkerhed ved  at det ikke kan modtage TV2 HD og de fremtidige Boxer kanaler.

Men Elgiganten har faktisk oplyst  først på internettet og siden også i deres tilbudsaviser, at man skal spørge om DVB-T2. Jeg skrev kritisk om manglende information i september oktober, men ret skal være ret  - Elgiganten har forsøgt, at sikre at kunderne ikke er helt uvidende om DVB-T2.

De helt billige fjernsyn er jo ikke gode  på både den ene og den anden måde. Men mange synes at se mere på prisen end på fjernsynet   Cry 

Lars  Smile

Redigeret af reslfj - 28-December-2011 kl. 20:02
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:01

Hej.
DVB-T2 og CI+ er jo i første omgang kun hvis du er Boxer kunde og vil se TV2 HD.
Mvh.

Boxer vil med sikkerhed udnytte hele MUX5 fra 1 april.  TV2-HD vil kun undytte 20-25% af bit-raten i  DVB-T2 mux5.  Der er således plads til yderligere 4 HD kanaler eller til 13-16 SD  kanaler.  

Så dit 'længere sigt'  er altså kun til 1 april.

Noget andet er, at  de tilbageblevne muxer nok ikke vil blive omstillet lige straks.  

I 2013 er det planen, igen at se på at udbyde MUX8.  Boxer har også kun opnået udsættelse med at udbygge mux6 til 2013.

I begge tilfælde er der ingen med nogen viden om antennefjernsyn, der vil investere i mere DVB-T kapacitet.

Hvis du søger tilbage her på recordere.dk og i andre fora til før 14 september, vil di finde adskillige indlæg, der påstod at DVB-T2  ville komme 'om lang  tid'  - og dog er der kun 3 mdr. og 3 dage til det starter.

Ligeledes er de svensk frie HD kanaler SVT1-HD og SVT2-HD* tilgængelige for ca 1/4 af befolkningen via en sveriges-antenne og en DVB-T2 modtager.

Køb er billig boks i Aldi tril 329 kr eller køb DVB-T2.

Lars     Smile

* SVT2-HD sendes nu på VHF, men fra 21 februar flyttes til UHF kanal  30 (evt 27) i Nordsjælland og kanal 33/53 i Nordjylland - dvs. en VHF antenne er ikke nødvendig.

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

Hej.
Mvh.

Boxer vil med sikkerhed udnytte hele MUX5 fra 1 april.  TV2-HD vil kun undytte 20-25% af bit-raten i  DVB-T2 mux5.  Der er således plads til yderligere 4 HD kanaler eller til 13-16 SD  kanaler.  

Så dit 'længere sigt'  er altså kun til 1 april.

Noget andet er, at  de tilbageblevne muxer nok ikke vil blive omstillet lige straks.  

I 2013 er det planen, igen at se på at udbyde MUX8.  Boxer har også kun opnået udsættelse med at udbygge mux6 til 2013.

I begge tilfælde er der ingen med nogen viden om antennefjernsyn, der vil investere i mere DVB-T kapacitet.

Hvis du søger tilbage her på recordere.dk og i andre fora til før 14 september, vil di finde adskillige indlæg, der påstod at DVB-T2  ville komme 'om lang  tid'  - og dog er der kun 3 mdr. og 3 dage til det starter.

Ligeledes er de svensk frie HD kanaler SVT1-HD og SVT2-HD* tilgængelige for ca 1/4 af befolkningen via en sveriges-antenne og en DVB-T2 modtager.

Køb er billig boks i Aldi tril 329 kr eller køb DVB-T2.

Lars     Smile

* SVT2-HD sendes nu på VHF, men fra 21 februar flyttes til UHF kanal  30 (evt 27) i Nordsjælland og kanal 33/53 i Nordjylland - dvs. en VHF antenne er ikke nødvendig.

Det jeg mente med på " længere sigt " var,at der nok ville komme flere HD kanaler,så det ville være dumt ikke at købe Tv eller box med DVB-T2,hvis man skulle købe nyt.
Nu er det jo ikke alle der rent geografisk er placeret så vi kan modtage svenske kanaler.

Mvh.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2011 kl. 21:49
Nej, de svenske kanaler er ekstra - mest i Nordsjælland - men der bor også rigtigt mange mennesker.

Det er blot vigtigt, at  man forstår, at fordi Boxer endnu ikke har udsendt en plan til offentligheden, så er det absolut sikkert, at Boxer vil udnytte hele kapaciteten i den opgraderede DVB-T2 mux5. 

Selv køber jeg ikke noget nyt fjernsyn, før jeg kan få en DVB-C2/T2 model til en 'normal' pris.   Jeg er helt ligeglad med om det skal bruges - jeg ved at disse modtager chips findes, er billige og er fremtiden.  Så venter mine penge på at de kommer som standard i alle fjernsyn. 
Hvis alle gjorde det, så kom modellerne på markedet indenfor få uger.

Jeg er fx dybt forarget over, at Sony har solgt KDL-xxEX720 fjernsyn, når de lige så godt kunne have solgt  EX723 modeller, med en kun $3 dyrere  DVB-T2 chip.  
Det skal dog bemærkes, at den Sony-center avis jeg netop har set - faktisk havde tilbud på DVB-T2 modellerne. 

Lars   Smile

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 12:02

Hej.
Mvh.

Du har nok ikke helt ret, der kommer vist både HD og SD på T2

Hvis man er Boxer kunde og ikke har andre muligheder (Ingen kabel og forbud mod parabol):
Vil man være et stort fjols, hvis ikke man anskaffede sig T2 tuner
når man skal ud og købe ny skærm.
Jeg glæder mig da allerede til april.

At der ikke er T2 tunere i alle nye skærme, er mig en gåde
Nu ved man ikke hvor mange der er Boxer kunder? ,men de andre udbydere
presser vel ikke på?.....
E.L.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Du har nok ikke helt ret, der kommer vist både HD og SD på T2

TV2 SD versionen sendes på mux3 dvs. DVB-T/MPEG-4 - den er allerede i luften.   Men der er intet der forhindre Boxer i at sende SD kanaler med DVB-T2.  Boxer har blot endnu ikke fortalt hvordan de vil anvende den nye kapacitet.

....(så) Vil man være et stort fjols, hvis ikke man anskaffede sig T2 tuner, når man skal ud og købe ny skærm.

Bestemt.

Selv hvis man har kabel og ikke skal bruge DVB-T2 lige nu, så ender mange fjernsyn senere i sommerhuset eller følger fx med når junior flytter hjemmefra.
Det kan man naturligvis ikke betale mange penge for, men  søger man lidt, kan man finde modellerne med DVB-T2 til samme pris, som dem uden.     
Personligt venter jeg bare med at købe til de leverer de rigtige modeller til den rigtige pris.

At der ikke er T2 tunere i alle nye skærme, er mig en gåde

Der er uden tvivl leverandører, der gerne sælger DVB-T nu og så håber at sælge DVB-T2 om kort tid.  Disapprove

Men der vil komme DVB-T/T2/C  som standard ganske snart - måske allerede fra  næste år.  Hvis forbrugerne handlede fornuftigt og kun købte fjernsyn med DVB-T2, så ville alle DVB-T (only) fjernsyn forsvinde indenfor få uger.   

Sony har fx netop frigivet en ny modtager chip, der understøtter både T/T2 og C/C2. Disse chips  passer i de samme printkort, som de hidtidige T/C chips anvender.   Der skal ny firmware til, men det skal der jo til enhver ny model alligevel. 
Selve DVB chippen koster kun 3-5 US dollars (i antal).

Lars    Smile

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2011 kl. 22:28

Hejsa

Nogen der kender hvordan man finder frem til hvilke tv der er udstyret med DVB-t2 tuner? Det er nemlig ikke noget der lige skrives så meget om i fx tilbudsavisen.. tror der er 1 styk tv i elgigantens avis hvor der står det har dvb-t2 tuner, men er resten så mon dvb-t(uden 2)?

Svaret er enkelt:
De gamle uden T2 skal sælges før sidste salgsdato
Længere er den ikke...penge....penge

Og igen:
Hvem siger de øvrige udbudere gør noget for at presse på ?
Parabol udbydere har vel mere focus på S2 og kabel udbydere på C2
eller va ?

E.L.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu