recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med/uden digital tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV med/uden digital tuner?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det kan da kun være pga tegnsprog kanalen, for du får ikke et bedre billede ved DVB-T end ved kabel tv.

Men ellers køb et Philips eller Sony. De er en del dyrene end dette tv, men  ligger også et par niveauer højere.

Det passer da ikke...ja, han kan få et godt billede såfremt han investerer i en Selector (hvis han har TDC) eller et Digitalt spej (da han har Stofa), men almindeligt kabel-TV er alt andet lige stadig analogt signal. DVB-T er digitalt. Behøves jeg nævne fordelene med EPG, DD lyd osv?

Og så har du altså ikke ret i at DVB-C er bedre end DVB-T. Begge er baseret på MPEG2 streams pakket i TS format.

Og så kan du da ikke bare generalisere på den måde og sige at philips eller Sony er bedre. Begge laver også nogle billige skodfjernsyn. Q320 er fremragende til prisen. Har du overhovedet set det? Eller udtaler du dig bare fordi du måske selv ejer et Philips eller Sony?

Redigeret af pilehave - 07-Juli-2006 kl. 09:12
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9432
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:11

Ok også EPG kan være en fordel.

DD, hvem sender det i dag ?

Desuden er der vist nogle/mange TV kun kan håndterer enten alm antenne eller DVB-T.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:13

Ok også EPG kan være en fordel.

DD, hvem sender det i dag ?

Desuden er der vist nogle/mange TV kun kan håndterer enten alm antenne eller DVB-T.

TV2 sender DD 2.0. Din sidste sætning kan jeg ikke lige få til at give mening
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:20

Hej

Prøv at se bag på dette TV med DVB-T.
DEt har kun et antenne stik.
Så hvordan vil du forbinde dit DVB-T antenne kabel samt dit fællesantenne kabel til denne skærm ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:31

Så hvordan vil du forbinde dit DVB-T antenne kabel samt dit fællesantenne kabel til denne skærm ?

Med et antennekabel...nu ved jeg ikke hvilket TV du har taget det fra, men alt efter om det har både en digital modtager og en analog kan det sikkert trække begge signaler ind via samme stik. Det kan løses med et samlefilter på antenne-siden.

Derudover kan det jo også være at det kun har en digital modtager, og så er den jo klar nok. Men jeg er stadig usikker på hvad din pointe er?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Med et antennekabel...nu ved jeg ikke hvilket TV du har taget det fra, men alt efter om det har både en digital modtager og en analog kan det sikkert trække begge signaler ind via samme stik. Det kan løses med et samlefilter på antenne-siden.

Derudover kan det jo også være at det kun har en digital modtager, og så er den jo klar nok. Men jeg er stadig usikker på hvad din pointe er?

Ok troede bare det krævede 2 indgange.

Min overordnede pointe er at hvis du har kabel-tv så er der ikke de store fordele ved DVB-T.
Jeg påstår ikke at DVB-T er dårligt, men at fordelene er begrænsede på nuværende tidspunkt.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:51

Min overordnede pointe er at hvis du har kabel-tv så er der ikke de store fordele ved DVB-T.
Jeg påstår ikke at DVB-T er dårligt, men at fordelene er begrænsede på nuværende tidspunkt.

Nej, men du påstod at DVB-T er lige så dårligt som almindeligt kabel-TV. Det er ikke korrekt og det var derfor jeg kommenterede

Fordelen ved DVB-T er de samme som DVB-C og DVB-S.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 09:57

Nej, men du påstod at DVB-T er lige så dårligt som almindeligt kabel-TV. Det er ikke korrekt og det var derfor jeg kommenterede

Fordelen ved DVB-T er de samme som DVB-C og DVB-S.

Næh vil ikke påstå at alm kabel-tv er dårligt. Er selv meget tilfreds med mit kabel-tv, men overvejer dog en HD selector når der kommer en mere stabil model.
Men vi fik at vide til JVC aftenen at alm kabel-tv havde samme billede kvalitet som DVB-T. Så derfor var der ikke nogle billede mæssige fordele ved DVB-T fremfor almindeligt kabel-tv.

Jeg tager muligvis fejl, for har ikke selv et DVB-T TV endnu. Venter stadig på et bestemt fælleskøb.
Ok ved godt DVB-T sender i 16:9, hvilket jo er en fordel.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 10:09

Det kan man løse med antenne-teknik

Her på Fyn sendes DVB-T lige nu på UHF kanal 25. Så jeg bruger et kanal-25 filter, til at samle DVB-T signalet med signalet fra kabel-tv. Se frekvenser for andre egne af landet her

Det betyder at jeg har Kabel-TV, Radio og DVB-T til rådighed i hele huset.

Sådan et setup er dog ikke lutter fordele.

• Hvis kabel-tv sender en TV-kanal på den samme kanal som DVB-T bruger, så er den tv-kanal væk. Jeg er dog så heldig, at mit kabel-tv slet ikke bruger UHF-området (endnu) så alle de kanaler DVB-T senderne bruger er ledige.
  • Anlægget skal ombygges/udbygges med flere filtre, efterhånden som flere DVB-T sendere tages i brug. Hvis næste sender f.eks. bliver kanal 29, skal jeg have et ekstra "kanal 29" filter skudt ind. Sådan et filter koster alene 300 kr, dertil måske et delefilter og nogle f-connectorer. Alt i alt måske en samlet udgift til matrialer på 150-200 kr/år i de kommende år for videre udbygning af anlægget.

/Lars

Redigeret af Lars - 24-Juli-2006 kl. 12:38
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 10:11
Jeg har haft TDC kabelTV i de sidste 4 steder jeg har boet og også Stofa kabelTV i en periode.

Jeg har nu haft DVB-T i de sidste 4 måneder og må sige at jeg aldrig har haft så klart et billede. Især DR1 og DR2 er super i deres 16:9 studieudsendelser.

Og ja, det er stadig kun 480i de sender ud, men sammenlignet med det jeg tidligere har set er det sweet

Men den største fordel ved DVB-T er da helt sikkert når vi får noget HD i luften...

Redigeret af pilehave - 07-Juli-2006 kl. 10:11
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 10:12

Men dette kræver vel en DVB-T modtager i hvert rum, altså en ekstra remote hvis det ikke er indbygget i TV'et.

Nå bliver spændene selv at eksperimenter med DVB-T

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2006 kl. 10:17

Jeg har haft TDC kabelTV i de sidste 4 steder jeg har boet og også Stofa kabelTV i en periode.

Jeg har nu haft DVB-T i de sidste 4 måneder og må sige at jeg aldrig har haft så klart et billede. Især DR1 og DR2 er super i deres 16:9 studieudsendelser.

Og ja, det er stadig kun 480i de sender ud, men sammenlignet med det jeg tidligere har set er det sweet

Men den største fordel ved DVB-T er da helt sikkert når vi får noget HD i luften...

Har du prøvet at sammenligne med en selector ?
Har du oplevet et væsentligt bedre DVB-T billede end TDC kabel ?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu