|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
|
Det passer da ikke...ja, han kan få et godt billede såfremt han investerer i en Selector (hvis han har TDC) eller et Digitalt spej (da han har Stofa), men almindeligt kabel-TV er alt andet lige stadig analogt signal. DVB-T er digitalt. Behøves jeg nævne fordelene med EPG, DD lyd osv? Og så har du altså ikke ret i at DVB-C er bedre end DVB-T. Begge er baseret på MPEG2 streams pakket i TS format. Og så kan du da ikke bare generalisere på den måde og sige at philips eller Sony er bedre. Begge laver også nogle billige skodfjernsyn. Q320 er fremragende til prisen. Har du overhovedet set det? Eller udtaler du dig bare fordi du måske selv ejer et Philips eller Sony? Redigeret af pilehave - 07-Juli-2006 kl. 09:12 |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
|
Ok også EPG kan være en fordel. DD, hvem sender det i dag ? |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
|
TV2 sender DD 2.0. Din sidste sætning kan jeg ikke lige få til at give mening ![]() |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
|
Hej Prøv at se bag på dette TV med DVB-T.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Med et antennekabel...nu ved jeg ikke hvilket TV du har taget det fra, men alt efter om det har både en digital modtager og en analog kan det sikkert trække begge signaler ind via samme stik. Det kan løses med et samlefilter på antenne-siden. Derudover kan det jo også være at det kun har en digital modtager, og så er den jo klar nok. Men jeg er stadig usikker på hvad din pointe er? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok troede bare det krævede 2 indgange. Min overordnede pointe er at hvis du har kabel-tv så er der ikke de store fordele ved DVB-T. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Nej, men du påstod at DVB-T er lige så dårligt som almindeligt kabel-TV. Det er ikke korrekt og det var derfor jeg kommenterede ![]() Fordelen ved DVB-T er de samme som DVB-C og DVB-S. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Næh vil ikke påstå at alm kabel-tv er dårligt. Er selv meget tilfreds med mit kabel-tv, men overvejer dog en HD selector når der kommer en mere stabil model. Jeg tager muligvis fejl, for har ikke selv et DVB-T TV endnu. Venter stadig på et bestemt fælleskøb.
|
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Det kan man løse med antenne-teknik Her på Fyn sendes DVB-T lige nu på UHF kanal 25. Så jeg bruger et kanal-25 filter, til at samle DVB-T signalet med signalet fra kabel-tv. Se frekvenser for andre egne af landet her Det betyder at jeg har Kabel-TV, Radio og DVB-T til rådighed i hele huset.
Sådan et setup er dog ikke lutter fordele.
/Lars Redigeret af Lars - 24-Juli-2006 kl. 12:38 |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har haft TDC kabelTV i de sidste 4 steder jeg har boet og også Stofa kabelTV i en periode.
Jeg har nu haft DVB-T i de sidste 4 måneder og må sige at jeg aldrig har haft så klart et billede. Især DR1 og DR2 er super i deres 16:9 studieudsendelser. Og ja, det er stadig kun 480i de sender ud, men sammenlignet med det jeg tidligere har set er det sweet ![]() Men den største fordel ved DVB-T er da helt sikkert når vi får noget HD i luften... Redigeret af pilehave - 07-Juli-2006 kl. 10:11 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Men dette kræver vel en DVB-T modtager i hvert rum, altså en ekstra remote hvis det ikke er indbygget i TV'et. Nå bliver spændene selv at eksperimenter med DVB-T |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har du prøvet at sammenligne med en selector ? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |