|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
|||
Havde første generation Selector for 100 år siden (sådan føles det) og kan ikke huske om billedet var bedre end mit nuværende. Har siden da kun haft analog KabelTV og det er det jeg sammenligner med. Der er ingen tvivl om at den nye Selector + HD materiale er bedre billede end DVB-T. Men det var heller ikke min pointe ![]() |
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Ja. Men det gør al digital tv. Altså kræver en modtager hvert sted. /Lars Redigeret af Lars - 07-Juli-2006 kl. 10:28 |
||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||||
![]() |
||||
dalbjerg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|||
Jeg bliver godt nok meget forvirret nu Håber nogle "pap"-svar |
||||
![]() |
||||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|||
Med en digital modtager vil du kunne modtage lyd i Dolby Digital. Jeg mener ikke DR sender lyd i Dolby Digital endnu, men TV2 gør. Det er dog pt kun i Dolby Digital 2.0. (kan vel laves til noget pro logic surround, hvis det er)
Det vil blive bedre (er min påstand).
Det kræver at det udbydes i den del af landet hvor du bor, tjek evt Stofas hjemmeside. Den løsning jeg gætter på du mener er at købe din egen digital modtager (som så er en DVB-T), og blot modtage de danske kanaler DR1, DR2 og TV2 (og tegnsprogskanalen ![]() Dette kan ikke gøres via dit stik i væggen (som leverer Stofa), men ved køb af en antenne (udendørs er nok udelukket, men en aktiv indendørs stueantenne kan måske klare det), og fodre digitalmodtageren med dette signal. (tjek evt dækningsgraden i dit område inden du køber eller sørg for at kunne levere tilbage) Så kan du se Stofas analoge signaler på dit tv's tuner (forudsat den har analog tuner, du skriver ikke hvilken model det er, eller også har jeg overset det længere oppe i tråden) og tilslutte den digitale modtager via scart, og slå over på de danske digitale kanaler den kan levere når du ønsker det.
Håber det var pap nok. Mvh Michael |
||||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||||
![]() |
||||
dalbjerg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
|||
JEP det var tilpas pap-agtigt
![]() Men mit nye fjernsyn er det 32" som er i fælleskøb lige nu... Men jeg kan læse at jeg nok bør vente og se hvordan det signal jeg har nu ser ud på det nye LCD... Jeg bor i Århus, så dækning er nok ikke noget problem om så det er via. antenne eller via. stofa.... Så jeg må vente og se, fordi jeg er da også skuffet over at tv2 kun sender ud i 2.0 når de siger i deres "reklame" at det er den lyd man kender fra biograffen... Det er hvis kun døllefjeldmusses biograf der ikke spiller i surround ![]() ![]() Men jeg takker for hjælpen, og så må jeg bare vente og se hvordan signalet ser ud på det nye Toshiba... Nu skal jeg jo også lige have fat i fjernsynet først... Uuuuuh der er ikke noget som ny teknologi til en lille skabsnørd ![]() |
||||
![]() |
||||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|||
Lahan Når DVB-T er ringere end DVB-C, hvad er så overhovedet meningen med et kommende HDTV sendt via DVB-T ?. Jeg opfatter det Du skriver som korrekt, andre steder har personer skrevet det samme. |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
|||
Hej DVB-T er idag ringere end DVB-C da der kun er begrænset båndbredde til det nuværende DVB-T. Når der kommer mere plads på nettet (2009-2011), vil DVB-T få mere båndbredde og derved opnå samme HD kvalitet som DVB-C. Selvfølgelig kan det være at DVB-C så har fået endnu bedre kvalitet til den tid. Jeg tror heller ikke du vil kunne modtage HDTV med de nuværende DVB-T modtagere. |
||||
![]() |
||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|||
Der er ingen kvalitets-forskel imellem DVB-C, DVB-T og DVB-S (satellit). Men der kan være en forskel imellem hvilken kvalitet som TV-kanalerne udsendes i (bitrate og kompression). Eksempelvis henter TDC selv DR kanalerne direkte i TV-byen, og laver selv signalet til deres DVB-C distribution. På DVB-T deles DR-kanalerne derimod med TV2 om pladsen på et enkelt såkaldt multipleks (en kanal). Det betyder at DR kan se bedre ud på DVB-C end på DVB-T, men gør det ikke nødvendigvis. TV2 er bedre på DVB-T end på TDC kabel-tv. Det skyldes at TDC henter DVB-T signalet og udpakker det for at lægge undertekster på, og pakker det sammen igen begefter. Dette kaldes også reencoding, og det giver en forringelse af signalet. Så her er et eksempel på det modsatte, at billedet på DVB-C er ringere end det tilsvarende på DVB-T Generelt er der dog bedre plads til at håndhæve kvaliteten på kabel-tv, så ihvertfald de primære kanaler har højrere bitrate. Det er nok det som lahan mener /Lars |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9432 |
![]() |
|||
Kan en DVB-T tuner idag håndtere HDTV ? Eller er det kun DVB-C som kan det, fx TDC HD selector. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
HDTV tunere med MPEG4 er endnu meget nye, og er foreløbig kun dukket op til DVB-C her indenfor den sidste måneds tid (TDC Selector og Stofa HD-dekoder). Så de TV der sælges med DVB-T tuner i dag, kan ikke bruges til at dekode HDTV også. Omvendt er der ingen som ved hvad kravene til HDTV tunere bliver om 3-4 år, så forvent at skulle have en ekstern dekoder til den tid aligevel. /Lars Redigeret af Lars - 11-Juli-2006 kl. 11:46 |
||||
Ansvarshavende redaktør.
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Hej Lars, Ja, det er blevet meget klart for bl.a. mig, at TV2 via Selector aldrig har været ringere end efter april i år, hvor TDC gik fra egen encoding af analogt TV2 til at bruge DVB-T som beskrevet. Især Tour og VM gjorde det tydeligt. Under VM-finalekampen, som jo blev vist samtidigt på DR og TV2, var det ikke blot speak og 4:3 og 16:9, der adskilte DR og TV2. Kvaliteten var meget forskellig, og TV2 led - og lider - af af massiv blok- og moskitostøj. DR var - og er - generelt fri for dette. Der er åbenbart noget galt med TV2 reencodingen, og det er værre end hvis man kopierer via analogt signal mellem to recordere, så det kan ikke kun skyldes reencoding som sådan, men må skyldes dårlig reencoding, dårligt udstyr, for lav bitrate e.l. Jeg har ikke selv set TV2 modtaget via DVB-T, og jeg kan ikke som kabel-TV kunde vide, om det er hos TDC, eller i tidligere led i kæden, at det går galt. TDC selv har jo blot "indsat DVB-T signalet" og lovet dette: "Ingen betydning for TDC Kabel TV's kunder" da digitalt tv gik i luften, og det synes jeg ikke holder m.h.t. billedkvalitet.
2) Og synes du, at man burde klage til TDC? 3) Risikerer vi med Selector, at DR1 og 2 også bliver lige så ringe til oktober? På forhånd tak! |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
||||
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
|||
Nu har jeg bedt TDC om en kommentar. |
||||
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |