|
Tv med Variabelt Optisk lyd |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hmm, så er det vel kun med analog lydkabel det kan lade sig gøre?
http://pdf.crse.com/manuals/14HA230111/DA/c_asys_europe_co_opt.html Som jeg læser det her, skal man indstille volumen på tilsluttet lydsystem, hvis det tilsluttes via optisk. Hvorimod det her beskrives som i mener http://pdf.crse.com/manuals/14HA230111/DA/c_asys_cable.html Eller er jeg helt galt på den?
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Er der nogen der kan regne ud hvorfor det skulle være bedre at volumen bliver justeret i TV når XEO selv har volumenkontrol?
|
||
![]() |
||
Stoffer1987 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
|
Så ville der kunne spares en fjernbetjening væk, det er ihvertfald i min pointe med det.
|
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Men du skriver at det er dynaudio der anbefaler det? Det er da lidt besynderlig. Der er ikke ret mange apparater der kan justere volumen på toslink.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Der står ikke noget om at det skulle være på headset tilslutningen! Det ville heller ikke give mening, når man taler om ekstern tilsluttet lydsystem! M.v.h. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Ja, du er galt på den, et står der ikke noget om! Prøv at forhøre dig hos SOny, eller googel det. Det har været oppe at vende hér ofte - Sony kan gøre det! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Der er masser af apparater, der kan regulere volumen på toslink! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Hvis alt andet fejler, kan jeg nok også leve med analog lyd, da det jo kun er til normalt tv kiggeri :)
|
||
![]() |
||
|
Har lige spurgt en bekendt, som har en af de større Sony-modeller:
JA! Sony har volumen-regulering, på den optiske udgang. Så er dén ged vist barberet! M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Jeg tager dit ord for det, du virker som om du har styr på det :)
|
||
![]() |
||
|
SÅDAN, tak for hjælpen :) Sony it is then
Redigeret af Stoffer1987 - 20-April-2015 kl. 22:02 |
||
![]() |
||
|
OK. Jeg er ikke stødt på masser af apparater der kan det, men det svarer heller ikke på det jeg spurgte om: Altså om hvorfor dynaudio anbefaler at det gøre i TV frem for med XEOs fjernbetjening? Man kan få lavet en masse ulykker på den måde. Så står XEO sikkert til 100% når der ses TV og hvis man så skifter input til en kilde der ikke er volumenkontrolleret så får man blæst hovedet af hvis man ikke husker at skrue ned inden man skifter? Redigeret af Trumle - 20-April-2015 kl. 22:04 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |