recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tv med Variabelt Optisk lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tv med Variabelt Optisk lyd

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:47
Hmm, så er det vel kun med analog lydkabel det kan lade sig gøre?

http://pdf.crse.com/manuals/14HA230111/DA/c_asys_europe_co_opt.html   Som jeg læser det her, skal man indstille volumen på tilsluttet lydsystem, hvis det tilsluttes via optisk.

Hvorimod det her beskrives som i mener   http://pdf.crse.com/manuals/14HA230111/DA/c_asys_cable.html

Eller er jeg helt galt på den?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:47
Er der nogen der kan regne ud hvorfor det skulle være bedre at volumen bliver justeret i TV når XEO selv har volumenkontrol?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Er der nogen der kan regne ud hvorfor det skulle være bedre at volumen bliver justeret i TV når XEO selv har volumenkontrol?

Så ville der kunne spares en fjernbetjening væk, det er ihvertfald i min pointe med det.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:51
Men du skriver at det er dynaudio der anbefaler det? Det er da lidt besynderlig. Der er ikke ret mange apparater der kan justere volumen på toslink.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Læser det, som at det vedrører Headset tilslutningen.

Der står ikke noget om at det skulle være på headset tilslutningen! Det ville heller ikke give mening, når man taler om ekstern tilsluttet lydsystem!

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af Stoffer1987 Stoffer1987 skrev:

Hmm, så er det vel kun med analog lydkabel det kan lade sig gøre?

Nej!

[QUOTE=Stoffer1987] Som jeg læser det her, skal man indstille volumen på tilsluttet lydsystem, hvis det tilsluttes via optisk.

Eller er jeg helt galt på den?

Ja, du er galt på den, et står der ikke noget om! Prøv at forhøre dig hos SOny, eller googel det. Det har været oppe at vende hér ofte - Sony kan gøre det!

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:57

Men du skriver at det er dynaudio der anbefaler det? Det er da lidt besynderlig. Der er ikke ret mange apparater der kan justere volumen på toslink.

Der er masser af apparater, der kan regulere volumen på toslink!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:58

Hvis alt andet fejler, kan jeg nok også leve med analog lyd, da det jo kun er til normalt tv kiggeri :)
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:01
Har lige spurgt en bekendt, som har en af de større Sony-modeller:
JA! Sony har volumen-regulering, på den optiske udgang.

Så er dén ged vist barberet!

M.v.h.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

M.v.h.

Jeg tager dit ord for det, du virker som om du har styr på det :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:01

Har lige spurgt en bekendt, som har en af de større Sony-modeller:
JA! Sony har volumen-regulering, på den optiske udgang.

Så er dén ged vist barberet!

M.v.h.

SÅDAN, tak for hjælpen :)

Sony it is then

Redigeret af Stoffer1987 - 20-April-2015 kl. 22:02
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:03

M.v.h.

OK. Jeg er ikke stødt på masser af apparater der kan det, men det svarer heller ikke på det jeg spurgte om: Altså om hvorfor dynaudio anbefaler at det gøre i TV frem for med XEOs fjernbetjening? Man kan få lavet en masse ulykker på den måde. Så står XEO sikkert til 100% når der ses TV og hvis man så skifter input til en kilde der ikke er volumenkontrolleret så får man blæst hovedet af hvis man ikke husker at skrue ned inden man skifter?

Redigeret af Trumle - 20-April-2015 kl. 22:04
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu